O
Tovis90 skrev:
Ja det var det dom menade på om jag skulle sälja och flytta så kunde jag få stå för kostnaderna om dom som köpte ville ha ett element. Jag ville lödda och gömma under bjälklaget med inspektionslucka i undertaket (badrummet är på 2a vån).Jag la foliemattan som vanligt sen gjorde ett litet snitt i en dubbelmanschett sen trä på och massa goja över två lager sen rikligt med silikon när plattorna vad fogade och klara. Va ska man göra liksom...
Sen ser till att dokumentera det hela, med bilder och text. Så att man vid en försäljning kan lämna fram dokumentet på hur man har gjort... Då slipper man problemet med att det skulle vara dolt fel... Vilket ändå blir svårt eftersom de inte är godkänt med andra rör en avloppsrör genom golv....
 
Odjuret skrev:
Sen ser till att dokumentera det hela, med bilder och text. Så att man vid en försäljning kan lämna fram dokumentet på hur man har gjort... Då slipper man problemet med att det skulle vara dolt fel... Vilket ändå blir svårt eftersom de inte är godkänt med andra rör en avloppsrör genom golv....
Absolut det har jag gjort. Men om man får ett sånt beslut från brf får dom ju stå för klabbet med de inte jag och det sa jag till dom. Jag ville som sagt få bort dom vilket jag inte fick. Alternativet var att få ut dom genom väggen istället men det gick inte utan skarv eller lödda iochmed det är envägssystem och dom var för korta att dra in i väggen tyvärr.
 
Redigerat:
Hej igen!

tänkte tala om att det slutar med en avvikelse för min del. Enligt folksam så får jag en förhöjd självrisk om det skulle uppstå en skada p.g.a avvikelse. Jag förklarade även läget för min styrelse som förstod problematiken.

vill ni följa renoveringen kan ni titta här: http://hemmapularnasjulafton.blogg.se/
 
  • Gilla
Matstj
  • Laddar…
tommib
Med tanke på att du skriver "Notis, jag ändrar endast i en befintlig gruppledning" så antar jag att du inte är behörig. Det är intressant att du då noggrant dokumenterar ditt lagbrott. Visserligen mot en lag som ingen någonsin blir fälld på grund av, men ändå....
 
Är behörig elektriker.
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
tommib
Då förstår jag inte varför du påpekar det du gör i bloggen? BB1?
 
hej igen
Nu var det ett tag sedan jag läste det, men i min bostadsrättsförenings stadgar står det något i stil med att man ska ha särskilt tillstånd från styrelsen om man ska låta göra andra ingrep än just förändringar i befintliga gruppledning.
Varför man bestämt det vet jag inte, men tänkte att det var lika bra att förtydliga att jag t.ex inte drog ut en ny grupp.

//
 
  • Gilla
hempularen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.