Ja lite så uppfattar jag med det. 28 är standard tror jag men då går den ju inte hem när det regnar skapligt så jag ställde den på 30 och klippte den inte när det vart en lite fuktig augusti dag. :D
Ställde den på 29 nu men ditt inlägg ger mig inga vidare förhoppningar då. ;)
Man får nog acceptera att regnsensorn inte fungerar riktigt optimalt.
 
Hej!
Har fått ett konstigt fel på min rs630, den orkar plötsligt inte hem när den ska ladda efter att ha klippt ca 2 timmar, sen när den laddat klipper den igen och sen orkar den inte hem utan man får bära den hem igen...trist när man bara kört den en månad, är det nåt enkelt?
 
Det har med mjukvaran att göra, jag var hos generalagenten med min för ett par veckor sedan och då hade de precis hittat detta "felet". Så ring supporten och fråga så ska de nog kunna hjälpa dig.
 
Skriv gärna vad du får för svar här.
 
Jag hade samma problem, då hjälpte det att spärra den med knappen på laddosan så att den inte gick ut på ett dygn, sen orkade den hem igen. Jag läste att den behöver få längre laddning nån gång ibland. Jag fick säkert problemet för att jag höll på att justera kantkabeln och bar ut den flera gånger för att testa utan att den laddat fullt.
 
Har nyss pratat med supporten och han visste direkt vad felet var, programvaran måste uppdateras till 2.19 och för att göra det ska jag plocka ur moderkortet som sen skickas till Tidab för uppdatering.
Det ska vara enkelt att ta ur kortet för en "händig" person sa han, så man får väl se om är det då ;)
 
  • Gilla
mattiaswahlberg och 1 till
  • Laddar…
Ok, tack för återkopplingen.
Hoppas allt går bra med maskinen.
 
  • Gilla
mamre65
  • Laddar…
Plocka ur kortet för en uppdatering? Varför inte använda sina ÅF för att sköta det på plats hos kunderna? Känns väldigt gammaldags.
 
Smidigast hade ju varit om de skickat ett uppdaterat kort till dig och du returnerade ditt. Så funkar det hos vissa datorskärmtillverksre. Mycket smidigt, du får en riktig vara och returnerar i samma ändamålsenliga emballage.
 
  • Gilla
mattiaswahlberg
  • Laddar…
tompathepilot skrev:
Smidigast hade ju varit om de skickat ett uppdaterat kort till dig och du returnerade ditt. Så funkar det hos vissa datorskärmtillverksre. Mycket smidigt, du får en riktig vara och returnerar i samma ändamålsenliga emballage.
Ja det hade ju varit mycket smartare.
 
Vision72 skrev:
Hej det verkar som om min laddbox (den gråa) var trasig jag väntar på en ny
hoppas det fungerar efter det :)
Hur gick det? Var det laddaren?
 
Nej det verkade som om det var själva laddhuvudet i laddstationen samt uppgradering av programvara, så nu verkar allting fungera ;)
 
Vision72 skrev:
Nej det verkade som om det var själva laddhuvudet i laddstationen samt uppgradering av programvara, så nu verkar allting fungera ;)
Ok, så du skickade in kortet för uppgradering och fick ett nytt laddhuvud? Min står i laddaren hela tiden och når upp till ca 26,4 volt. Den går inte ut själv och om jag startar den manuellt så går den bara I 10 minuter sen går den hem...
 
Vision72 skrev:
Nej det verkade som om det var själva laddhuvudet i laddstationen samt uppgradering av programvara, så nu verkar allting fungera ;)
Det där ladduvudet med långa blanka (idag) stift som går ut gör mig lite orolig. Dels är de långa stiften känsliga för åverkan (felskjuten boll typ) och dels kommer väl de att korrodera och ge sämre laddning? Hur ser konkurrenternas lösningar ut?
 
Hej
Nej jag har inte så långt så jag åkte dit med klipparen, fick ny programvara samt ett nytt huvud med mig hem.
Jag har ställt min laddstation intill en vägg och byggt en enkel "carport" för den för att vara lite mera rädd om klipparen och laddstationen som skydd mot det värsta regnet ;-)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.