tompathepilot skrev:
Androidappen är också strax klar. De kör en Beta enligt Tidab när jag pratade med dem förra veckan.

De nya klipparna ser riktigt bra ut.
För att inte tala om den senaste Robowow. Verkar fantastisk. Frågan är om den klarar hundhår.

http://youtu.be/rV1SsZRHtc8
 
Hahaha, dagen till ära!
 
  • Gilla
mattiaswahlberg
  • Laddar…
tompathepilot skrev:
Hahaha, dagen till ära!
Kluriga ingenjörer.

:D
 
Har ställt ut min klippare efter vinter sömnen och den vill inte gå igång. Står bara och laddar.
Har haft den på korrekt vinterförvaring med laddaren inkopplad men trots det verkar batteriet trött nu när den flyttat ut.
Den har stått i basstationen i 24 timmar nu men den verkar ej ta laddning. Vägrar ut och klippa, står bara att den skall ladda batteriet. Har 33,5 volt på "pinnarna" i basstationen då klipparen är dockad. Odockad har jag 24,7 V på pinnarna. Hur kom ni in i service menyn för att kolla status på batteriet. Någon som vet koden?
/Christer
 
Cmodig skrev:
Har ställt ut min klippare efter vinter sömnen och den vill inte gå igång. Står bara och laddar.
Har haft den på korrekt vinterförvaring med laddaren inkopplad men trots det verkar batteriet trött nu när den flyttat ut.
Den har stått i basstationen i 24 timmar nu men den verkar ej ta laddning. Vägrar ut och klippa, står bara att den skall ladda batteriet. Har 33,5 volt på "pinnarna" i basstationen då klipparen är dockad. Odockad har jag 24,7 V på pinnarna. Hur kom ni in i service menyn för att kolla status på batteriet. Någon som vet koden?
/Christer
Jag hade samma problem, har vinterförvarat enl. instruktionsboken. Ringde till Robomow support, tydligen något fel i mjukvaran, fick den uppdaterad, skulle sen laddas mellan 1-4 dagar och sen köra igång. Ring till dem så löser de säkert det utan problem. Har laddat två dagar nu så hoppas att den ska igång imorgon. Servicekoden är 897
 
Då den stått på laddning ganska länge nu blev jag less och jag startade den manuellt igår kväll och den gick faktiskt igång och börja klippa i ca 1 min och sedan tog batteriet slut och den åkte till laddstationen. Men idag startade jag den igen och nu har den klippt en 30 min och håller på än. Verkar vara nått med dina 1-4 dagar. hoppas det håller i sig.
Hur laddar du ned en ny programvara? Byter man kretskortet?

Tack så mycket för koden. Skall kolla den senare i kväll.
/Christer
 
Hej.
Premiär strul för mig med... min gick klockrent hela förra sommaren då den var ny och sent in i höstas.
Nu efter vinterförvaring och underhållsladdning så går den inge bra längre.
Startade upp direkt och drog iväg för en kantklippning men kom inte mer än halvvägs imnan den slog av knivarna och smög in i huset för laddning. Efter någon timme drog han iväg ut igen och klippte ett bra tag, säkert 45-60min innan jag hittade den död ute på gräsmattan. Så hände det ett par ggr den dagen innan jag ledsnade och bar tillbaka till laddstation och inaktiverade den på kontrollen men lät den ladda. Gick in och efter ha läst era inlägg så jag lät den stå och kvar på laddning nästan två dygn innan jag lät den klippa igen men resultatet är det samma. Klipper på bra oxh ganska länge men missbedömmer hela tiden batteri kapacitet och stannar på gräsmattan.
Riktigt irriterande att behöva hitta den ståendes hela tiden.
Batteriet kan väl inte gärna vara slut redan?? Det verkar ju vara så men....

Har ni något annat förslag?
 
  • Gilla
Calliope
  • Laddar…
Precis samma för mig. Det som måste åtgärdas är att modekortet behöver uppdatera sin mjukvara. Den har ström i batteriet men den tror att den inte har det.
Ring Robomow/Tidab 0512-212 66 och tryck 1 (försäljning så kommer du fram snabbt) och förklara problemet.

Jag lämna in min maskin hos min åf som uppdaterade kortet åt mig alt skickade kortet till tidab för uppdatering.

Hör av dig sen så kan du få uppgifter på hur du sen ska göra när den uppdaterats. Om du inte får det förklarat för dig hos din åf vill säga.

Lycka till !!
 
Kan man se vilken SW version man har nu och vilken version har ni fått som uppdaterat ?
 
Vet inte men kolla runt i servicemrnyn. Kod: 897
 
Min som jag köpte förra sommaren har V.2.12
Vad den nya heter vet jag inte
 
Den senaste versionen är 2.19.
 
Oj det var många uppdateringar som de har gjort på mindre än ett år. Köpte min i Juli.
Går det inte att uppdatera själv? Värdelöst att behöva skicka iväg kortet varje gång...
 
Ja vet inte om man kan göra det själv. Ring dem och fråga, jag åkte som sagt ner med min maskin till min åf så löste de det på 10 min, Annars kanske Robomow/Tidab kan skicka ett uppdaterat kort som du sätter i själv och skickar tillbaka ditt "gammla". Ring och kolla..
 
Japp ska kolla det när jag får tag i dem. Ringde 10ggr igår men det var upptaget eller inget svar.
Jag får testa på måndag igen :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.