K kortis skrev:
Kan dom?
Ja.
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Ja.
Ja där ser man.
Du menar alltså att kvinnor kan?
💪 svarar själv, jo ni kan o kan bra men MAN ska ha en glimt i ögat.
Har en dotter som är mättekniker i gruva så jag vet. Där kan jag säga att man ska vara tuff.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
K kurlakarl skrev:
Haft elektriker hos oss. Fick faktura nu på 16h arbete, han var väl här inte riktigt hela dagar, men nästan två arbetsdagar så det verkar väl nästan okej. Däremot var han borta 1h per dag för lunch. Är det kutym och brukligt att fakturera denna tid på privatkund?
Var han inte där och jobbade 8h/dag då ?
Dvs att hans "arbetsdag" var 9h (om det är 1h lunch)

Så brukar det ju funka. Sen kan man tidrapportera det på lita olika sätt, tex 8h sammanhängande, fast man tog lunch en stund, men å andra sidan gjorde tex admin efter att man har åkt för att kompensera den tiden. Eller separat som restid etc.

Om en hantverkare varit hos mig två "heldagar" men är borta en stund för lunch, så reflekterar jag inte över 16h fakturering. Är det en längre period och dessa "heldagar" börjar bli 6h, eller tom 4 h - då är det en annan sak.
 
  • Gilla
Mach77777
  • Laddar…
K kortis skrev:
Ja där ser man.
Du menar alltså att kvinnor kan?
💪 svarar själv, jo ni kan o kan bra men MAN ska ha en glimt i ögat.
Har en dotter som är mättekniker i gruva så jag vet. Där kan jag säga att man ska vara tuff.
Kvinnor behöver inte vara tuffa eller något annat heller för den delen.
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
Danielhallgren Danielhallgren skrev:
Är du på riktigt? Skiter du hemma och fakturerat kunden också? Eftersom du just när du blev nödig fick du också rännskita? Om du väljer att ta en lunch i en annan stad för att det är lite bra väder, så ska kunden betala för din utflykt? Vilken idiot kommentar. Skaffa dig g en utbildning och och ett jobb! Klipp dig och raka dig på vägen
Svarar du på rätt meddelande? Med ditt obildade och otrevliga språk kan jag förstå att du rör ihop saker och ting.

Läs en gång till!
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Kvinnor behöver inte vara tuffa eller något annat heller för den delen.
Jo det måste de vara i konkurrens med män och tuff kan man vara på många olika sätt
 
K kortis skrev:
Jo det måste de vara i konkurrens med män och tuff kan man vara på många olika sätt
Jag förstår inte var du vill komma men att vara "tuff" är inte något som män är och kvinnor behöver bli eller vara för att "konkurrera" med män.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
K Kardan79 skrev:
Solklart!
Så om firman är "orolig" över att drabbas av icke-debiterbara timmar så får de väl avtala om hur den saken ska hanteras. Inte fan kan de lägga på mer tid, med mindre än att det avtalats om saken.

Har själv varit tvungen att acceptera att en utförare som hade 110km resväg ville ha pröjs för 8h om dagen, trots att arbetstiden förväntades bli ca 4-6h/dag. Firman var tydlig om den saken, och jag accepterade. Jobbet tog ca 5h om dagen i 2 dagar (blev skitbra!). Fick betala 2x fast framkörningsavgift, milkostad och 16h. Vilket jag visste på förhand, och kände mig därför inte det minsta lurad.
Nä, men transparens är ju alltid bra. Du har en åsikt och andra en annan.

Om man exempelvis har 600 kr timme och vet att jobbet tar 7 timmar att utföra får man ge kunden en prisuppgift på 686,00 kr/timme för att inte kunden ska känna sig lurad
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag förstår inte var du vill komma men att vara "tuff" är inte något som män är och kvinnor behöver bli eller vara för att "konkurrera" med män.
Det blir nog bra lilla gumman, he de gott.
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
K kortis skrev:
Det blir nog bra lilla gumman, he de gott.
Jag tänkte fråga vad kvinnor gjort dig för att förtjäna såna kommentarer men insåg att det nog snarare är vad de inte gjort med dig som är förklaringen.
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 9 till
  • Laddar…
K kortis skrev:
Det blir nog bra lilla gumman, he de gott.
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag tänkte fråga vad kvinnor gjort dig för att förtjäna såna kommentarer men insåg att det nog snarare är vad de inte gjort med dig som är förklaringen.
Get a room!
 
Alfredo Alfredo skrev:
Get a room!
Nej tack, jag föredrar män.😅
 
  • Haha
Rejäl och 2 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Nej tack, jag föredrar män.😅
Kan nog bli tufft.
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
K kortis skrev:
Kan nog bli tufft.
För dom, ja 🤔😉
 
När trådarna drar iväg och handlar om kvinnor & mäns lika värde har de verkligen spårat ur.
 
  • Haha
  • Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.