Hiréns Hiréns skrev:
Haha åhnej, tack för omtanken men det där är faluröd ljusgrå. Jag har den mörkgrå som inte borde få kallas grå alls :confused:
Huset var som sagt svart från början, de har inte målat om, utan det har kritat så mycket genom åren!

Menmen, det är bara att vänta och se :geek:
 
Anna_H Anna_H skrev:
Huset var som sagt svart från början, de har inte målat om, utan det har kritat så mycket genom åren!

Menmen, det är bara att vänta och se :geek:
Va, vad säger du :thinking: hur blir då faluröd ljusgrå efter några år? Neonvit? :crysmile: får leva på det hoppet då. Är lite orolig bara att det röda under bara kommer lysa igenom med åren och inte att det bleknar
 
  • Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
T Taren43 skrev:
På el.ax kan man se exakt hur mycket och när man använt el :cool: en dag kanske det till och med kommer en app så man slipper logga in med bank ID varje gång man vill sucka åt familjens varmduschar:rofl:
Är inne på el.ax nu och hittar några otroligt suspekta siffror över elen november 2020 det dygnet vi inte var i huset och byggde. Vanligen ligger siffrorna på 3kwh/dygn men just den dagen låg det på 65 (!). Hur lyckas man ens med det. Den dagen hade elektrikerna ensamma varit i huset och donat hela dagen enligt min ytterst organiserade kalender. Mer specifikt installerat uttag på dosorna i väggen.
De 5 dygnen i januari 2021 när vi hade översvämning I köket och byggfirma körde byggfläkt för att torka ut så låg det på 14 kwh/dygn. Ytterst suspekt det där i november 2020.
Laddade dom sin eldrivna yatch? Delade dom ut gratis el till hela kvarteret? Grävde dom ner dom där extra 62 kilowatttimmarna någonstans? Försökte dom vispa en apelsinjuice fluffig??? Ingen vet
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Ystadiskåne och 4 till
  • Laddar…
Bastu? :D

Här har jag märkt att när jag ibland haft hantverkare här så har de gärna öppet alla dörrar när de är här.... Har jag då på värmen så..... Poff.... :(
 
  • Gilla
Ystadiskåne
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Bastu? :D

Här har jag märkt att när jag ibland haft hantverkare här så har de gärna öppet alla dörrar när de är här.... Har jag då på värmen så..... Poff.... :(
Har ingen bastu och värmen är fjärrvärme och inte el så fortfarande ett mysterium
 
Hiréns Hiréns skrev:
Har ingen bastu
:dizzy:
 
  • Haha
skydiver och 3 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
:dizzy:
*pekar*

:surprised:

Har du kollat riiiiiktigt noga att du är kvar på Åland? :D
 
  • Haha
Hiréns
  • Laddar…
Hon är igång igen! Behövde kika marknaden och se om det fanns några tillgängliga byggare som ville dejta först. Det fanns det inte så nu donar jag vidare på egen hand (skämt åsido) :rofl:
Har börjat i tvättrummet igen. Alltså inget våtrum utan enbart våtrumsgolv. Ska ge mig på att lägga flytspackel där sen, med fall mot golvbrunn förstås. Men min fråga är, måste det svetsas matta ovanpå flytspacklet eller kan man ha det som ett betonggolv? Förstår att mattan även medför skydd mot väggarna när den går upp en bit på väggen. Plus att den skyddar så inte flytspacklet blir blött. Men tänkte om det är något undantag när det faktiskt inte är ett golv som ska bli blött mer än om det råkar vara en olycka?
Tycker mig inte finna några snygga mattor nämligen
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 9 till
  • Laddar…
Enl svenska regler så ska du ha tätt golv och minst 50mm uppvik mot vägg tyvärr.

Jag känner en golvläggare som är singel annars, kan ta en tatuering i förmedlingskostnad :D
 
  • Haha
  • Gilla
Nisge och 6 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Enl svenska regler så ska du ha tätt golv och minst 50mm uppvik mot vägg tyvärr.

Jag känner en golvläggare som är singel annars, kan ta en tatuering i förmedlingskostnad :D
Wingmannakostnad? :crysmile:
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Jag var och kikade på matta I dag hur som helst. Ser ut att kanske blir en som ser ut som grön marmor. Borde hamna på max 4000 inkl svetsning
 
  • Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Hiréns Hiréns skrev:
Hon är igång igen! Behövde kika marknaden och se om det fanns några tillgängliga byggare som ville dejta först. Det fanns det inte så nu donar jag vidare på egen hand (skämt åsido) :rofl:
Har börjat i tvättrummet igen. Alltså inget våtrum utan enbart våtrumsgolv. Ska ge mig på att lägga flytspackel där sen, med fall mot golvbrunn förstås. Men min fråga är, måste det svetsas matta ovanpå flytspacklet eller kan man ha det som ett betonggolv? Förstår att mattan även medför skydd mot väggarna när den går upp en bit på väggen. Plus att den skyddar så inte flytspacklet blir blött. Men tänkte om det är något undantag när det faktiskt inte är ett golv som ska bli blött mer än om det råkar vara en olycka?
Tycker mig inte finna några snygga mattor nämligen
Kvinnor kan, heja dig! ;)
 
  • Gilla
Hiréns och 1 till
  • Laddar…
Godmorgon! Vad har hänt sen senast? Jo jag målade ju fasaden förra sommaren och nu har byns ungar i några månader sportat med att kasta ägg. Måste vara jättekul när det är mattsvart och nymålat.
Utöver det har jag reglat väggar och fått vvs dragen i tvättrummet på övervåningen och igår kom Osb och Gips så det är bara att sätta igång snarast för just nu ligger alla skivor på vardagsrumsgolvet så man får skutta för att hämta vatten. Har också byggt ut altan och lagt sten samt förberett med markplattor för en jacuzzi som anländer idag. Dom kommer och drar el dit i veckan så just nu är jag påväg ut för att gräva en 20m lång, 50cm djup valllgrav till elen :sleep:
Ah och så har jag fått upp kameror!
 
  • Träkonstruktion, skandinavisk stil, drakhuvud, utsmyckat tak, vit och brun, blå himmel, vertikal bild, arkitektoniska detaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädgård med uteplats, trädmöbler, stenstig, grönska, soligt väder, utomhus, ingen människa synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
mr.Ola och 11 till
  • Laddar…
Hiréns Hiréns skrev:
Godmorgon! Vad har hänt sen senast? Jo jag målade ju fasaden förra sommaren och nu har byns ungar i några månader sportat med att kasta ägg. Måste vara jättekul när det är mattsvart och nymålat.
Så går det när man bor i ghettot!
Skämt åsido, fasen vad tråkigt. Inte så lätt att tvätta bort heller på så hög fasad!

För övrigt så är du grym som kör på! Blir alltid glad när det kommer en uppdatering. :love:
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
S skydiver skrev:
Så går det när man bor i ghettot!
Skämt åsido, fasen vad tråkigt. Inte så lätt att tvätta bort heller på så hög fasad!

För övrigt så är du grym som kör på! Blir alltid glad när det kommer en uppdatering. :love:
Haha ja jag får skylla mig själv :D näe det går inte bort. Det måste skrapas bort ner till träet och då kommer ju det problemet att färgen är en färg som grånar varje år och jag hamnar på att måla om hela väggen och det gäller två av väggarna. Målar jag endast där äggen är blir det svartare där. I kombo med att vissa ägg är så högt att jag behöver skylift igen. Det är polisanmält men utan gärningsman hamnar jag på 500€ självrisk för att försäkringsbyrån ska skicka målare. Det är uppskattat till 7000€ i arbete som är förstört :confused:
 
  • Svartmålad träfasad, vita fönsterkarmar, soliga reflektioner, växt inuti fönster, metallsteg för åtkomst till övre delen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Dekorativt träornamentik under takfot, mögel och smutsfläckar på vertikala träpaneler, kontrasterande färgsättning, utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Arg
  • Ledsen
Miter och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.