Har du samma bjälklag som mig så kan du vänta dig gles-plast-bjälkar-isolering. Min källare har nog varit kall innan eftersom de har satt plast i bjälklaget i hela källaren :)
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
danpih skrev:
klokt!!!

Då äre ju bara räkna om på 120 cm. 2/100 innebär att den lutar 0,02 per centimeter. Gångrar jag det med 120 och gör som du sa borde jag få samma lutning.

Tack för tipset.
Om du enklare vill kunna kolla "lite snabbt" utan att behöva tänka lite, så kan du sätta en markering vid 100 cm in på passet och mäta där.
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
D
Avloppet är provkört nu (2 tvättmaskiner) och förhoppningsvis hinner jag med att gjuta in i helgen.

Rev en bräda i taket. Det var sågspån där under. Undrar om jag kan byta detta utan problem till vanlig isolering, sen gles o sen tak. Kommer i framtiden ha uppvärmd källare, värmer den nu med, men inte fullt.
 
D
är iofs inte så mycket el som ska dras, så jag kanske sätter taket på panelen istället och så utanpåliggande el.

känns som ett drygt jobb att ta bort sågspånen. Dom har ju gjort sitt jobb med. Blir inte så stor skillnad i värme eller ljud ändå. måste nog ha golvspån på ovanvåning.
 
  • Gilla
Sporthandlarns
  • Laddar…
Jag hade tagit bort sågspånet, men det det finns väll ingen bra anledning. Infälld el måste du ha ;)
 
D
D
Och framförallt billigt!
 
Jag röstar fortfarande på Huntonit Symfoni. Gör det du tycker blir snyggast, inte det som är billigast :)
 
D
Pengar är lite av ett dilemma dock. Men vi får se :) gillar ju huntonits tak.
 
D
Rörmokaren var här och jag bad honom ta en titt på avloppet när han ändå var här. Han sa att det såg bra ut, vilket var en lättnad, då det o taket var de jag va mest skraj över o göra. Nu ska det gjutas in med, så jag kan komma igång med puts+murning av bänkar.
 
D
Då jag råkade ta sönder den begagnade duschkabinen, blir det att köpa en ny. Blir nog en värstingmodell, då vi bara har ett litet badkar att duscha i och förmodligen kommer använda källarduschen en hel del.
 
Kanon. Säkert skönt att få lite bekräftelse på det du gör, förutom från oss här på forumet då! =)
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
Varken jag eller min hustru har varit speciellt händiga. Knappt hållt en spade i våra liv. Men efter ett par små projekt och så, så har vi nu börjat komma in i detta med renovera, dock kan jag fortfarande säga att vi fortfarande har "tummen mitt i handen".
Wow vilken utvecklingskurva i så fall, jag har precis läst tråden och ni/du verkar väldigt drivna och duktiga. Bra gjort.
 
  • Gilla
Hemmakatten och 3 till
  • Laddar…
D
Tack så jättemycket. Jag har varit rätt trött på sistone och det har känts som att vi inte kommit någonvart. Men brorsan hjälpte mig igår och sen har jag jobbat hela dagen idag, så nu har jag fått lite gjort.

Tack för allt fantastiskt stöd i denna tråd, ni gör vårt liv mycket enklare. Verkligen.

Nu har jag rivit färdigt och borstat av väggarna+satt in spygatt för bastun. Strulade mycket med att få golvet jämnt efter den rivna väggen, golven är ju gjutna efter murningen.
 
D
IMAG0046.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Spygatt 50mm med nood vattenlås, vilket gör att man kan koppla den direkt på stammen. 50 mm är enklare att hitta grå rör till med.


IMAG0042.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

väggarna. Ska bara tvätta med vatten. Sen puts+kakel. Ska eventuellt näta.


IMAG0047.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Benjamin är magsjuk, så det är bra att avloppet funkar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.