mr.Ola mr.Ola skrev:
Ja det borde vara det första vi gör när revolutionen kommer!
-Jag är på!
Jag gillar dina röda ideal kamrat! :crysmile:
.. Fast saken var egentligen den att godset legat i Luleå sedan 19 december och det var bokad en utkörning av detta till Jokkmokk till igår. Tyvärr så rymdes inte godset fick jag reda på idag men det kommer imorgon istället. 1400kg gods.
Varför jag klagar är därför att de och jag tillsammans bemödat oss att välja en tidpunkt i deras schema som passar dom att leverera mina skivor. De hörde heller inte av sig om detta till mig så jag väntade hela dagen på en leverans som aldrig kom..
Hahahaha så går det när man försöker lobba för glesbygden...
Jobbigt när saker inte fungerar som man tänkt
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
mr.Ola mr.Ola skrev:
Ja det borde vara det första vi gör när revolutionen kommer!
-Jag är på!
Jag gillar dina röda ideal kamrat! :crysmile:
.. Fast saken var egentligen den att godset legat i Luleå sedan 19 december och det var bokad en utkörning av detta till Jokkmokk till igår. Tyvärr så rymdes inte godset fick jag reda på idag men det kommer imorgon istället. 1400kg gods.
Varför jag klagar är därför att de och jag tillsammans bemödat oss att välja en tidpunkt i deras schema som passar dom att leverera mina skivor. De hörde heller inte av sig om detta till mig så jag väntade hela dagen på en leverans som aldrig kom..
Låter som en typisk Schenker/PostNord-utkörning. Helt värdelöst att vänta en hel dag på deras utkörning, då risken är överhängande att de antingen inte kommer men om de kommer så har de missat någon del i leveransen som måste levereras senare.

Valde precis för någon dag sedan att hämta på deras (Schenker) terminal men de flyttar datum för när jag kan hämta varorna - har de slarvat bort dessa eller vad händer. Bor i en av Sveriges mellanstora städer så problemet är inte bara glesbygd =) snarare dåliga speditörer i många fall.
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
H henche skrev:
PostNord-utkörning. Helt värdelöst att vänta en hel dag på deras utkörning
PostNord. De senaste 3 ggr jag väntat på leverans och varit hemma och väntat. Suttit vid datorn och följt kollit, Plötsligt kunden ej hemma? VTF. Jag har varigt hemma och specifikt bara väntat på min leverans.
På mob direkt och undrar va F.N hände???
-Kan du hämta pallen skälv?
-Jag har betalt för frakt hem och förväntar mig att godset kommer hem!!!
 
  • Gilla
  • Haha
helrob och 4 till
  • Laddar…
Fenomenet är tyvärr allt för välbekant! Jag väntar med spänning på boken "FRAKTA ÅT IDIOTER" där åkerierna ska förminska kundernas klagande samtidigt som de förträffliggör sig själva! :crysmile:
Men mitt gods kom iallafall idag och chauffören upplyste mig om att de inte alls jobbade den 7e när jag bokat första utkörningen.
Ikväll ska jag kolla att leveransen stämmer med fakturan från golvvärmebutiken och sedan betala den!
 
  • Haha
  • Gilla
henche och 2 till
  • Laddar…
mr.Ola mr.Ola skrev:
Fenomenet är tyvärr allt för välbekant! Jag väntar med spänning på boken "FRAKTA ÅT IDIOTER" där åkerierna ska förminska kundernas klagande samtidigt som de förträffliggör sig själva! :crysmile:
Men mitt gods kom iallafall idag och chauffören upplyste mig om att de inte alls jobbade den 7e när jag bokat första utkörningen.
Ikväll ska jag kolla att leveransen stämmer med fakturan från golvvärmebutiken och sedan betala den!
Vi behöver inte fler böcker som skapar fiendskap i situationer där ingen är vinnare... byggsvängen Beijer Fraktsvängen PostNord

Grattis till leverans hoppas komplett o oskadat:coffee:
 
  • Gilla
mr.Ola och 1 till
  • Laddar…
Förseningar.. Jag har klagat på försenade leveranser och leverantörer som möjligen förminskar oss kunder, därför är det väl inte mer än rätt att jag själv också gör en liten avbön.
Jag har NU FÖRST tagit mig in i mitt garage och håller precis på med att undersöka leveransen av golvvärmen om den är i bra skick och komplett i förhållande till faktura/beställning.
Garage med leverans av golvvärmesystem från LK Systems och osorterade byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

- Förlåt!
Och angående mitt putsade i källaren. Där har jag inte heller lyft ett finger sedan just innan IKEA-resan förra helgen som blev en helhelg med hotell, handel och 2 dagar på Kamprad Paradise!
Känns som att första jobbveckan efter julledigheten tagit sin tribut!
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Stapel med 48 spårade golvspånplattor i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

48 spårade golvspån..
-Check!
 
  • Gilla
PerwasWurpa
  • Laddar…
270 värmeplåtar, 435m slang och 62 vändskivor senare är hela leveransen mottagen och godkänd!
Leverans av golvvärmematerial med värmeplåtar, slingor och vändskivor i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stapel med värmeplåtar och vändskivor för golvvärme i ett förrådsutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Paketlista för golvvärmeinstallation med kontrollerade artiklar markerade med kryss och en penna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack för det Golvvärmebutiken, LK och Schenker!
 
  • Gilla
Ramnemark och 4 till
  • Laddar…
Nu är det så dax att ta tag i surdegen källarputsningen igen! Fortsätter väl där jag slutade sist!
Pågående källarputsning med halvfärdig applicering av puts på vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
JanneJanne123 och 1 till
  • Laddar…
Jag ökade på antalet verktyg med sisådär det tredubbla och hejsan jag tycker faktiskt att det betalade sig i form av ett bättre resultat!
Byggverktyg spridda på ett betonggolv, inklusive en lång skånska, fil, putsbrickor, spackel och hink med massa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad vägg med nyputsad yta vid sidan om en gammal, ojämn och slarvigt putsad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyputsad ojämn vägg med synliga verktygsspår och delvis exponerade rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gjorde dessutom som proffsen föreslagit och använt en lång skånska och filtat som avslutning!
Fortfarande en ojämn och lite slarvigt putsad vägg men bra mycket bättre nu än tidigare!
 
  • Gilla
  • Wow
helrob och 7 till
  • Laddar…
Ser bra ut, men filta ihop hörnet försiktigt. peta i lite så du inte snor material så hörnet blir vågigt
Använd kanten på en skurbräda som stöd
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
K kest skrev:
Ser bra ut, men filta ihop hörnet försiktigt. peta i lite så du inte snor material så hörnet blir vågigt
Använd kanten på en skurbräda som stöd
Eftersom jag med en dåres envishet vägrat sätta en hörnbräda att jobba emot så är naturligtvis hörnet redan vågigt så tyvärr får vi nog leva med det.. :(
 
  • Gilla
Simon13
  • Laddar…
Fortsätter med putsen. Med lite tur så fixar jag den här väggen också innan läggdags! :D
Vägg under renovering med delvis pålagd puts och synligt avloppsrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Nyputsad betongvägg i källare med gammal vit avloppsrör och en kabel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

-Check!
Blir nästan lite mallig!
 
  • Gilla
gaia och 6 till
  • Laddar…
Det verkar som det blir för dig som för mig, det är när man börjar bli klar som man känner att det blir som bäst :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
gaia och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.