Har någon information om ungefär när på året som Husqvarna släpper information om nya modeller?

Jag behöver (nåja) en 450x till nästa sommar, men det ser ut som om den släpptes 2016 och kom i en pro-variant med koppling till Fleet services i år. Dvs ingen direkt uppgradering av själva klipparen i sig. Känslan är att det kan komma en ny stor modell till 2019 eller kanske 2020.

Värt att vänta och se, eller slå till på något erbjudande nu? Det finns en del paketerbjudanden ute hos återförsäljare nu som lockar, men det kanske alltid finns att få?

jag klippte min gräsmatta en gång i somras så vem behöver avancerade robotar ?

• Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Detta är kommersiell information och sådan får anses vara hemlig.
Rent spontant borde nyheter dyka upp inför varje ny säsong, kanske mars/april.

R
R Rolle85 skrev:
jag klippte min gräsmatta en gång i somras så vem behöver avancerade robotar ?
Tja... det kanske blir så varmt så du får klippa året om. :thinking:

Vad är det i en eventuell uppgradering som du skulle behöva?
Jag tror inte att det är någon mening att vänta, de uppgraderingar som jag förväntar mig komma är bättre uppkoppling mot smart hem etc. Inget som man egentligen behöver ändå.

Köp det som passar bäst när du behöver det, om det iknte står en teknisk revolution bakom nästa release

Vill minnas att Husqvarna gick ut för några månaders sedan och utlovade röststyrning av robotklipparen via något smart högtalarsystem (Alexa/Google Home ?) nu till hösten.

• Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Att det är hemligt vad som komma skall, det är jag med på. Men jag har haft svårt för att hitta information bakåt i tiden om när informationen om nya modeller släpps. Är det på vårkanten?

Eventuella uppdateringar jag kan tänka mig är både smartare styrning, större batteri, större areal (eftersom jag behöver minst en 450x) osv. Röststyrning och annat fluff klarar jag mig utan. Poängen med en robotklippare är att jag inte skall behöva bry mig, så varför skall jag då snacka med den? Räcker gott med en pushnotis eller annat i mobilen.

Alexa släpps i september så det kan ju hända att eventuellt fler funktioner även kommer då?
Är du ute efter en större modell än 450x?

Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Alexa släpps i september så det kan ju hända att eventuellt fler funktioner även kommer då?
Är du ute efter en större modell än 450x?
Största sammanhängande ytan är 4000m2 och kommer att göras om med mer långsamtväxande gräs så en 450x bör klara det med marginal (dvs vilotid på främst kvällar/helger när barnen härjar). Men om det skulle komma en modell som klarar säg 6-7000m2 så skulle jag nog hellre ta den. Om det inte kommer något nytt kommer det få bli en 450x så får jag se hur långt jag kommer, men ju mer desto bättre (kan utan vidare öka ytan till 7000m2 då det bara är två grusgångar som avgränsar).

Grusgångar är ju inget jättehinder. Bara lägga in som olika zoner så klipper den inte gruset :p

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.