MrMad skrev:
Hur mycket gick det på med Granabsystemet och fläkt (och hur många kvadrat har du)?
Jag har faktiskt inte tagit tag i golvrenoveringen ännu. Vi satte in en radonsug i höstas som nu står och går. Efter mätperioden 3mån får vi se resultatet. Därefter kommer jag ge mig på golvet. Har dock sågat upp en inspektionshål i golvet och kikat ned med en inspektionskamera. Kan där då se att det först ligger byggplast mot betongplattan. (Ser att det finns lite byggavfall typ sågspån under plasten) Sedan är det reglar som hänger i luften en bit ovanför. Ser dock inte HUR de hänger. Om de är uppklossade eller?
Sedan är det 50mm frigolit som isolering och sedan 22mm golvspån och sist skumfoam och laminatgolv. Är faktiskt inne på att snikfixa golvventilationen genom att låta ventilera den befintliga konstruktionen genom att sätta en ventilerad golvlister i ena änden av rummet. Sedan tätar jag runt alla väggar och monterar en kraftig kanalfläkt i andra ändan med varvtalsreglering på. Kommer däremot att ta bort det gamla laminatgolvet och foamet för att ersätta med material som andas och "lever" bättre. Det blir lumppapp och riktigt parkettgolv istället. Eller finns det ngt annat underlagsmaterial att lägga som är kapilärgenombrytande?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.