Andy78 skrev:
Tror också på fällor framför gift då det gäller att få bort liket.
Jo så tänkte jag också angående detta, men när jag pratade med dom på Granngården så fick jag ett tips angående de här "vaxpuckarna", Dom fungerar nämligen som så att när gnagarn äter av det så söker dom sig utåt till vatten då dom torkar ut av dessa, så förhoppningsvis så hinner dom ut innan dom dör..

Har dock både hund och barn på 8 månader så kan inte lägga vart som helst, men nu har jag lagt dessa puckar innanför i bjälklaget sen lagt nät utanpå, dessutom en diskmaskin efter det, så det är omöjligt för mina små att få tag i dessa! :)

Ska bara upp på vinden och lägga ut där också, hört att det är vanligt att dom springer där uppe, iofs har jag aldrig hört något där uppe men är ganska säker på att de finns där också.

Idag ska nya ventiler upp på huset sen ska jag kolla noggrant runt huset om jag hittar fler hål, tänkte sätta igen dessa nu inför vintern lite provisoriskt med hårt packat grus, kul att se hur dom reagerar på det.
 
xdigger skrev:
Fällor i köket för att ta dom som redan flyttat in kan ju vara en bra idé!
Har lite svårt att lägga ut fällor i köket då det är risk att hunden hittar dessa och får en smäll på nosen ;)

Men inatt lät det inte lika mycket, var bara en rush vid 23:00 sen hörde jag inget mer till klockan 02:00 ungefär, sen däckade jag i soffan. Men inbillar mig säkert..
 
Det är ju bara köra på får du ned beståndet så kanske du får bort dem.
 
Jag hade en sån fälla som bara fångar dom under diskbänken när jag bodde i lägenhet, dåvarande sambon tyckte musen var söt och undrade om vi inte kunde ha kvar den. ;)
 
xdigger skrev:
Jag hade en sån fälla som bara fångar dom under diskbänken när jag bodde i lägenhet, dåvarande sambon tyckte musen var söt och undrade om vi inte kunde ha kvar den. ;)
Haha den risken finns dock inte här. Snarare att jag skulle vilja det, är en djurvän på hög nivå men nu måste jag prioritera huset före faktiskt.. Hade dom inte gjort någon skada så hade jag gärna matat dom med finaste osten jag har ;)

Har slängt över nya ventiler nu iallafall och tätat springor med all svinto jag ägde, får köpa mer så jag kan täta mer. Känns dock lite sådär, tycker att dom kan ta sig igenom det där men tanke på vilka listiga djur jag har att göra med.

Nya ventiler (1).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nya ventiler (2).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dock fick jag dåligt fäste i betongen då det sprack sönder när jag borra och det slutade med att det blev lite snett..
Har nu slängt mina 300 plugg från biltema tillsammans med borrar därifrån, sämsta skit jag någonsin använt. Hädanefter blir det kvalitéplugg och borrar från RK verktyg.. (järnhandel här i Sundsvall)
Men förhoppningsvis gör dom sitt jobb så länge iallafall.
 
  • Gilla
fredda
  • Laddar…
Jag har ju fördelen att behöver man plugg och skruv så går man ut till firmabilen och hämtar.. ;) Alltid kvalitetsplugg och skruv.. :D Har även batteridriven slagborr med tillhörande borrar.. ;)
 
xdigger skrev:
Jag har ju fördelen att behöver man plugg och skruv så går man ut till firmabilen och hämtar.. ;) Alltid kvalitetsplugg och skruv.. :D Har även batteridriven slagborr med tillhörande borrar.. ;)
Note to self....

Kom ihåg att snoka rätt på vem xdigger är när jag kommer tillbaks till jobbet på skatteverket imorgon,,,,(förmånsbeskattning) :D
 
  • Gilla
krökarn och 3 till
  • Laddar…
På en och samma dag tog jag 7 eller om det var 8 möss i 3st såna fällor som jag länkade till tidigare, alla i diskbänksskåpet. Det var en hel familj som rök där och efter det blev det lugnt hela den vintern. Nuförtiden har jag fällor laddade året om och det åker dit nån enstaka om året.
 
Hehe Fredda, tror inte skatteverket intresserar sig för lite plugg och skruv för några ören styck. ;) På skatteverket tar man säkert med sig pennor och block hem som "löneförmån". ;)
 
  • Gilla
fredda
  • Laddar…
Hittade lite bra information på denna hemsida "Råttor och möss" Bla beten spillning mm
 
xdigger skrev:
Hehe Fredda, tror inte skatteverket intresserar sig för lite plugg och skruv för några ören styck. ;) På skatteverket tar man säkert med sig pennor och block hem som "löneförmån". ;)
haha...nä, det tror faktiskt inte jag heller i ärlighetens namn (y)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
C
Attans att sitta 400 mil hemifrån med usel förbindelse gör att jag nu skriver för tredje gången....Om mina 2 föregående meddelanden dyker upp från cyberrymden så vet ni varför....

Som jag skrev har vi 3 Silverline på 200m2. De låter lite ,inget som en gammal gubbe hör,men mina barnbarn gör det. De blinker också. Det lär dessutom vara så att elledningarna sänder ut sånt som vi människor inte kan höra. Silverline stoppas bara in I vägguttaget som vilken väggkontakt som helst.Eftersom alla ledningar I golv,väggar o tak sitter ihop på ett eller annat sätt finns,det som nu finns, I hela huset.En nyinflyttad musfamilj tror att det finns en annan musfamilj I huset o de gillar inte att dela hus o kan inte få stopp påSilverline så därför flyttar de....Just denna Silve
 
C
rline funkar bra för oss det finns billigare o dyrare musskrämmare o om de fungerar bra eller dåligt vet jag inte...
 
xdigger skrev:
Jag har ju fördelen att behöver man plugg och skruv så går man ut till firmabilen och hämtar.. ;) Alltid kvalitetsplugg och skruv.. :D Har även batteridriven slagborr med tillhörande borrar.. ;)
Hade den förmånen för också när jag hade firmabil hemma, proppad med verktyg osv. Numera står firmabilen parkerad på jobbet pga skatteverket inte gillar att man tar hem den ;)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Jag har inget val än att ha den hemma, firman ligger 30mil bort.. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.