I Ickedickedoa skrev:
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 779 andra personer som har gjort quizet "10 svåra hus- och byggord"
Men är verkligen en snörslå ett mätverktyg?
Jag använder snörslå som penna snarare än linjal.

Anod kan nog även diskuteras.
Anod är en plus-pol i ett elektroniskt flöde eller något.
Det man menar här är en så kallad offer-anod.
Snörslå är i alla fall för mig ett verktyg som jag även kallar för murarsnöre. Använder för kryssmätning och raka linjer.
 
Silver78 Silver78 skrev:
Snörslå är i alla fall för mig ett verktyg som jag även kallar för murarsnöre. Använder för kryssmätning och raka linjer.
Murarsnöre är bara ett snöre. En snörslå är ett snöre man använder för att rita långa linjer med. Du vet med andra ord inte vad en snörslå är.
 
I Ickedickedoa skrev:
Murarsnöre är bara ett snöre. En snörslå är ett snöre man använder för att rita långa linjer med. Du vet med andra ord inte vad en snörslå är.
Tack för den dryga kommentaren. Jag vet skillnaden.
 
Silver78 Silver78 skrev:
Tack för den dryga kommentaren. Jag vet skillnaden.
Varsågod. Om du vet skillnaden förstår jag inte din föregående post. Jag tolkade den som, Murarsnöre = Snörslå
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än ett par andra personer som har gjort quizet "10 svåra hus- och byggord"

Än en gång visar det att gissandet är med mig. Jag tvekade länge gällande listen men det blev rätt ändå.
 
Düsseldorff
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 182 andra personer som har gjort quizet "10 svåra hus- och byggord"
Kunskap är kul och när man för en gång skull känner sig säker på alla alternativ och inte har chansat blir det än roligare. Oftast har jag flera fel i dessa test
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.