Kan det inte? Är det av samma anledning som enkla pluggar påstås inte kunna vara det. Däckbranschen vill ha inkomster.
Anledningen är att man vill veta om det skett någon separation i däcket eller inte.
Pyspunkor beror oftast antingen på ventilen eller läckage mellan däck och fälg. Det kan räcka med att dra ventilkäglan en aning, eller så måste det till en ny ventil. Läckage mellan däck och fälg kan bero på korrosion eller skadad fälg.
En spik i ett däck ger ett obligatorium att ta av däcket och leta efter separation, är däcket helt i övrigt så reparera hålet.
Min riskanalys utesluter punkaspray och köra vidare.
Det geggiga skit punkaspray ger i däcket att jobba med utesluter min användning av punkaspray överhuvutaget.
Sen vill naturligtvis däckbranschen ha inkomster som alla andra, skaffa en bra däcknisse att vara stamkund hos.
Pyspunkor beror oftast antingen på ventilen eller läckage mellan däck och fälg. Det kan räcka med att dra ventilkäglan en aning, eller så måste det till en ny ventil. Läckage mellan däck och fälg kan bero på korrosion eller skadad fälg.
En spik i ett däck ger ett obligatorium att ta av däcket och leta efter separation, är däcket helt i övrigt så reparera hålet.
Min riskanalys utesluter punkaspray och köra vidare.
Det geggiga skit punkaspray ger i däcket att jobba med utesluter min användning av punkaspray överhuvutaget.
Sen vill naturligtvis däckbranschen ha inkomster som alla andra, skaffa en bra däcknisse att vara stamkund hos.
Det handlar nog om att friskriva sig från ansvar. Om det skulle börja läcka igen och leda till en olycka skulle nog någon kunna skylla på tillverkaren av punkteringsspray annars.
Det går bra att plugga däcket utifrån, du får bara inte garanti på att det håller.
Har kört ett antal däck pluggat på det viset och de har hållt sin livslängd utan problem.
Sprayen är ju för att hålla det tätt så du antingen kan sätta plugg, byta ventil eller då ta av däcket för att rengöra fälg om de läcker där.
Har kört ett antal däck pluggat på det viset och de har hållt sin livslängd utan problem.
Sprayen är ju för att hålla det tätt så du antingen kan sätta plugg, byta ventil eller då ta av däcket för att rengöra fälg om de läcker där.
Jag hade ett gammalt gräsklippardäck med pyspunka. Jag var inne på att lägga i en slang, men gummiverkstaden rekommenderade punkteringsspray i stället. Det tycks fungera där i alla fall.
Vad är det för säl och ljuddämpning du syftar på? Är det något som förekommer särskilt frekvent?
Är vätska i däcket ett problem?
Är vätska i däcket ett problem?
G
gone_fishing
Husägare
· Stockholm
· 2 913 inlägg
gone_fishing
Husägare
- Stockholm
- 2 913 inlägg
Hade punkteringsvätska, vw orginal, som blivit för gammal och i stället för att slänga pumpade jag in lite i ett skottkärredäck med pyspunka. Det va för två eller tre år sedan och däcket blev tätt.
Härom veckan sprack däcket då corden gick sönder, ja billiga kinesiska skottkärredäck har rätt dålig kvalitet, vätska va fortfarande flytande.
Härom veckan sprack däcket då corden gick sönder, ja billiga kinesiska skottkärredäck har rätt dålig kvalitet, vätska va fortfarande flytande.
Medlem
· Stockholm
· 3 957 inlägg
Det är som att jämföra en spade med en grävskopa, det krävs rejäla infästningar ( läs bra däck utan avvikelser) i en grävskopa för att sitta fast i en grävmaskin ( läs däcken mot marken ), utan sprickor och himpavimpalagningar. Och då iaf jag kör mina vagnar fortare än ett gräsklippardäck så ska det vara intakt. Spray är en räddning i nöden medan ett rätt diagnoserat däck med plugg är en permanentlagning.D Daniel 109 skrev: