Staffans2000
Stå på dig. Rätt, är inte alltid rätt.
Här är mitt ex. när moral (min) och envishet gav mig "rätt". Trots att jag egentligen hade fel.

Consummatum est.

AeroSTAFFAN. Klokt beslut.
Enda anledningen till en "prosess" i detta bagatellfall stavas PRINCIP! I ett helt annat ärende, gällande ett hårspänne för 14.50kr som var felkonstruerat stod jag en halvtimme i en IcaMaxiaffär och argumenterade för ett återköp, trotts att det gått ett år sedan köpet. Efter ett flertal nekanden pga. att öppetköptiden vida överskridits, tillkallades butikschefen som till slut gav med sig, och jag fick mina 14.50kr. Inte tusan var det ur ekonomisk synpungt, väl använd tid. Men som sagt var: principer är principer.

Ett tips från: före detta "DeSoto Staffan" - Numera "BSA Staffan"

 
Staffan2000 skrev:
Stå på dig. Rätt, är inte alltid rätt.
Här är mitt ex. när moral (min) och envishet gav mig "rätt". Trots att jag egentligen hade fel.

Consummatum est.

AeroSTAFFAN. Klokt beslut.
Enda anledningen till en "prosess" i detta bagatellfall stavas PRINCIP! I ett helt annat ärende, gällande ett hårspänne för 14.50kr som var felkonstruerat stod jag en halvtimme i en IcaMaxiaffär och argumenterade för ett återköp, trotts att det gått ett år sedan köpet. Efter ett flertal nekanden pga. att öppetköptiden vida överskridits, tillkallades butikschefen som till slut gav med sig, och jag fick mina 14.50kr. Inte tusan var det ur ekonomisk synpungt, väl använd tid. Men som sagt var: principer är principer.

Ett tips från: före detta "DeSoto Staffan" - Numera "BSA Staffan"

Och du hade med dig kvittot från inköpet?
 
Staffans2000
Japp.
 
På vad sätt hade du fel?
 
Staffans2000
Varan skall reklameras så fort konsumenten upptäcker att produkten är felaktig.
Konsumenten skall även besiktiga varan kort efter köpet.

Staffan
 
Så du visste att du hade fel redan från början, ändå ägnade du en halvtimme åt att "få rätt".

Varför?
 
  • Gilla
LGG-01 och 1 till
  • Laddar…
Staffan2000 skrev:
Varan skall reklameras så fort konsumenten upptäcker att produkten är felaktig.
Konsumenten skall även besiktiga varan kort efter köpet.
Får man fråga vilken princip det var du stred för? Att konsumenten ska få sin vilja igenom även om det strider mot gällande (ganska fördelaktiga) lagstiftning?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.