Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

  • Jag får alltid mina paket som förväntat

    348 Röster 40,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

    156 Röster 18,1%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

    328 Röster 38,0%
  • Jag använder inte Posten

    31 Röster 3,6%
  • Antal röster
    864
Mitt största problem är att jag jobbar dagtid, så alla försök att leverera direkt hem misslyckas...
En gång så hade bilen inte hunnit köra färdig sin rutt i området och svängde förbi en gång till efter att jag ringt posten, så tumme upp till postgubbar/gummor som gör sitt bästa :)
 
Köpte ett hölster till min mobil från USA före jul, och det hade minsann en spännande resa. Jag är faktiskt lite impad över att det inte hamnade på en alptopp i Schweiz! Nu hoppas jag bara att det inte plockade med sig några ebolabaciller i Tulsa eller mjältbrandsbanditer i Erlanger.

Hölster posten USA.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hölster posten SE.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hölster till mobilen? Nittiotalet slog mig just i ansiktet :)
 
Jag fick idag svar från Postnord på mitt klagomål.
Jag klagade då på de fyra leveranser de missat trots att vi varit hemma.
Svaret jag fick var att eftersom det rådde snökaos vågade inte chauffören köra in på vår väg eftersom det inte heller finns någon vändplan...
Vid tre av tillfällena var det mer eller mindre barmark och det fjärde kanske 3-4 cm snö... Det finns två avtagsvägar och vändplan...
Jag svarade dem att om de nu ska ljuga kan de åtminstone försöka hitta på något jag kan tro på!
 
  • Gilla
nissenhj och 7 till
  • Laddar…
hsd
AndersMalmgren skrev:
Hölster till mobilen? Nittiotalet slog mig just i ansiktet :)
Satelittelefonerna är fortfarande ganska stora ;)
 
  • Gilla
Mr9
  • Laddar…
hsd skrev:
Satelittelefonerna är fortfarande ganska stora ;)
Var får du sat-telefon ifrån?

SAMSUNG-IPHONE-6-PREMIUM-LEATHER-CELL-PHONE-CASE-HOLSTER-HCDDRW
Men ett stabilt läderfodral kan väl vara bra om man är lite rädd om "livlinan" :)
 
hsd skrev:
[länk]

Underbart med ironi och/eller missförstånd, följt av mer ironi och/eller missförstånd. :)
 
  • Gilla
Mr9
  • Laddar…
Hölstret är ju från Texas. Dom har väl kört med hölster sedan nybyggarnas tid, och lär fortsätta ett bra tag! :)
 
  • Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
Var och hälsade på mina föräldrar idag och blev lite paff när jag möttes av en halvpall med några kartonger på stående bredvid vägen:what:

Verkar vara ny chaufför på dhl, pga stenmur längsmed den sista biten av vägen tar sig inte en lastbil fram så de brukar ringa så man möter upp eller faktiskt ta leveransen på en paketkärra och lämna vid huset 60m bort.

Men idag var det smyga sig fram dumpa av och sticka iväg snabbt som gällde tydligen.
Kartongerna var inte i så fint skick då det regnat lite:thumbdown:, men inget fuktkänsligt sån tur var.
dhl.png
 
Göran.W
Jag har bara haft det problemet med posten att dom bara kör ut paketen när jag inte kan vara hemma.
Nu sist så ville dom leverera en halv pall och så klart inte ställa av den men dom levererade pallen till skjutbanan jag var på istället 2,5 mil bort genom att raga upp en annan chaufför som skulle på det hållet och lasta om pallen till hans bil istället.
Service när den är som bäst.
Lite ironiskt så var det ett vapen skåp som dom dumpade av på skjutbanan.
 
  • Gilla
Sir Duke och 1 till
  • Laddar…
Mr9 skrev:
Jag lärde mig redan i unga år ett litet knep av min far som han tillämpade och fick alltid bästa service av sopbilen, postbilen plogbilen etc. Ge något och du för dubbelt igen! Han ställde några öl på soptunnan nån gång per år, la en chokoladask i brevlådan till jul, o.s.v. Men glöm det gärna nått år för då vässar de servicen ytterligare för de tror de missat lite. Det var aldrig problem om han hade extra sopor och snövallen vid uppfarten var alltid borttrollad. Dessutom kom alltid paketen fram. :) Jag har praktiserat detsamma och det funkar kanon, visst de har betalt för att göra jobbet men om det kostar mig 300 kr och jag får bästa tänkbara service så är det värt varenda krona.
Det känns lite sådär att lämna gåvor. Det är en sak om det är en och samma brevbärare, och man lämnar gåvan personligen. Men om man bara lägger en present på måfå så kan man ge sig på att just den dagen är det en vikarie som får sig en trevlig överraskning.

Men jag vet att det i vissa andra kulturer är närmast ett krav att man ska ge julklappar till servicepersonal. Och det är ibland rätt ansenliga summor det handlar om. Det är lite i gråzonen mellan gåva och muta.
 
Men för att återgå till Postens service, så väntar jag just nu på ett paket som haft statusen "Försändelsen transporteras" sedan i måndags, alltså i sex dagar. Igår ringde jag deras kundservice, och efter ca en timmas telefonkö så kom jag fram till en handläggare som lovade att någon skulle undersöka ärendet och återkomma i nästa vecka.

Så nu kan ni få följa Postens arbete med dagliga uppdateringar. Har de slarvat bort mitt paket? Kommer jag att få ersättning? Jag återkommer.
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
andersmc skrev:
Men för att återgå till Postens service, så väntar jag just nu på ett paket som haft statusen "Försändelsen transporteras" sedan i måndags, alltså i sex dagar. Igår ringde jag deras kundservice, och efter ca en timmas telefonkö så kom jag fram till en handläggare som lovade att någon skulle undersöka ärendet och återkomma i nästa vecka.

Så nu kan ni få följa Postens arbete med dagliga uppdateringar. Har de slarvat bort mitt paket? Kommer jag att få ersättning? Jag återkommer.
Lycka till!
Bara att du kom fram till kundtjänst är ju förvånande... Jag brukar vid 99% av försöken nås av "just nu går det inte att nå oss, försök igen senare".
Jag har haft samma problem med en hyffsat dyr försändelse (några tusen) som Posten tappat bort. Till slut tog firman som sålde den till mig det på någon typ av försökring de hade och skickade en ny till mig (med DHL!).
Det var ungefär samma förfarande då, hemleverans som misslyckades, tillbaka till sorteringsterminal, till ny sortering och sen skulle det till utlämningställe men någonstans där försvann det... Ett av deras system visade att det var levererat till utlämningställe medan utlämningställets system inte visade att de hade det. Jag fick t.o.m. följa med dem på utlämningstället och söka själv tillsammans med dem...
 
Anders - du får be leverantören packa om det stöldbegärliga Festool-paketet med sänksåg+alla tillbehör i en kinakartong ...
 
  • Gilla
anders07
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.