Det blir nog dyrt för förre ägaren det där.Ta även dit några firmor som lämnar offert på att fixa till det så du vet vad du ska kräva förre ägaren på.
Fredrik
 
Fått offert idag på ny platonmatta samt golvspån skall fixa pris på ett golv + golvvärmen också.

Besiktningsmannen var här idag han skrattade åt eländet och tyckte inte att det skulle vara några konstigheter med detta lovade att hjälpa till om dom börja bråka.

Det komiska i detta är att alla man pratar med skrattar och undrar hur man får för sig att vända platon åt fel håll tycker det är ofattbart.
 
Har du fått ngn respons från de tidigare ägarna ännu? Intressant ärende..
 
Nej men dom fick nog brevet igår så jag skulle tippa på att dom testar med sitt försäkringsbolag innan dom hör av sig.
Hoppas få nåt slags svar i slutet av veckan eller början på nästa.

Håller på som bäst och jagar priser på vad det kostar att åtgärda.
 
jag förstår faktiskt på sätt o vis varför någon kan ha gjort såhär nu ...

Tittar du på en vanlig betongplatta med ingjuten golvvärme så är lagren inte speciellt olika, dock inte lyckat i det här fallet.
 
sen nästa aspekt e den,,har gjort jobbet själv eller har han haft någon firma där som gjort jobbet .Själv får han göra såna misstag utan att det e dolt fel,,bara spela dum
 
renoverarn skrev:
sen nästa aspekt e den,,har gjort jobbet själv eller har han haft någon firma där som gjort jobbet .Själv får han göra såna misstag utan att det e dolt fel,,bara spela dum
Du menar att han inte har det minsta ansvar att han gör på rätt sätt, eller hyfsat rätt sätt, då han gör det själv? Verkar ju vääldigt märkligt! Då skulle det ju i princip vara omöjligt att få ut nån ersättning för dolt fel på något som tidigare ägare har gjort galet. Var har du fått den informationen ifrån?
 
platon upp och ned haha.... denna säljaren är i behov av en riktigt generös drulleförsäkring tror jag.
 
Har tyvärr inte fått något svar från de tidigare ägarna än hade räknat med att få svar denna veckan.

Har varit nere och rivit lite till i källaren och kommit fram till golvet utan golvvärme.
När jag sett detta kan jag bara konstatera att gör man fel så gör golvvärme mer skada än nytta.

Betongen under platonmattan där golvvärme saknas är nästan helt torr medan betongen där golvvärme finns är blöt.
Bild 1. Betongen med golvvärme
Bild 2. Betongen utan golvvärme

Av detta kan man ju konstatera att vet man inte hur man skall göra så LÅT BLI och ta in folk som kan.

Magnus
 
  • Källargolv 016.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Källargolv 037.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fascinerande!
Att ta kontakt med ditt eget försäkringsbolag tror jag var ett bra drag: de kan ge rätt bra hjälp i kontakterna med förra ägarens försäkringsbolag, det tjänar de både penar och goodwill på, om ni inte har samam bolag. Att få "nån annan" (dvs förra ägaren eller hans försäkringsbolag) att fixa problemen med ditt hus minskar ju risken för att de ska behöva betala nåt i framtiden.

Inte riktigt samma sak, men jag fick väldigt bra hjälp av mitt bolag när jag blev anklagad för att ha kört på en annan bil, och den bilägaren vägrade låta någon annan än polisen besikta skadan. Min anmälan till försäkringsbolaget gick ut på att jag inte hade någon skada på min bil och att ägaren av den andra bilen inte ville uppge ens sitt personnummer (som jag måste ha i den skadeanmälan hon krävde att jag skulle lämna in, annars skulle hon polisanmäla mig?), utan jag fick smyga till mig registreringsnumret genom att köra förbi personens hus en sen kväll. Ärendet avslutades med att mitt bolag informerade hennes bolag om att de skulle anmäla henne för försök till försäkringsbedrägeri om hon skickade in sin skadeanmälan :-D )
 
  • Gilla
Jonny Hylander
  • Laddar…
Tror inte att detta blir något försäkrings ärende då det är en felaktig montering av hela golvet.

Detta innebär enligt mitt försäkringsbolag att de tidigare ägarna inte kommer att få ut en krona från försäkringen om dom nu har någon.

Magnus
 
Ja, säljarens ev dolda fel försäkring täcker inte sånt som han inte gjort fackmannamässigt. Däremot borde han ha någon slags rätts- och ansvarsskydd i sin hemförsäkring. Menade förstås det i inlägg #38.
 
Även om han har rätts och ansvars skydd så kompliceras saken av att dom är skilda.
Hoppas dom kan vara överens så kan vi säkert komma till ett bra avslut gemensamt.

Känns däremot som att jurister kommer att bli inblandade tyvärr.

Magnus
 
Hej

När du ändå river upp allt så se till att du ventilerar platonmattan mekaniskt.
Utan att veta hur sant det är har jag hört att den naturliga luftväxlingen inte räcker utan att man ska ventilera platon mekaniskt.
Fredrik
 
hoppas du har gott om tid ,,kan ta nått år eller 2
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.