66 606 läst · 52 svar
67k läst
52 svar
Pax Calima test - Appstyrd badrumsfläkt
Medlem
· Västra Götaland
· 53 inlägg
Ska också tillägga att jag upplever fläktarna som markant tystare efter att de gått ett par dygn, jämfört med när de var nyuppsatta. Är imponerad, men ändå sugen på att optimera lite till.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Nu har jag haft mina ett tag och kan bara säga... Wow. Supernöjd med ljudnivån, funktionen och utseendet. Den fungerar sådär bra som man bara kan önska.
Just nu kör vi en fördröjning på ljussensorn så att om jag tänder lampan så dröjer det 10min innan fläkten går upp till 70 % (ca 20 l/sek) vilket gör att man kan göra nummer två i godan ro.
Just nu kör vi en fördröjning på ljussensorn så att om jag tänder lampan så dröjer det 10min innan fläkten går upp till 70 % (ca 20 l/sek) vilket gör att man kan göra nummer två i godan ro.
Jag kan inte längre ansluta till min fläkt. Funkade fint i början, men nu hittar jag inte fläkten längre. Testat med Samsung mobil, Samsung platta och Ipad. Ingen av dom hittar fläkten. Nån som har nåt tips?
Tänkte "starta om" fläkten genom att bryta strömmen, men då tappar den väll säkert alla inställningar som gjorts.
Tänkte "starta om" fläkten genom att bryta strömmen, men då tappar den väll säkert alla inställningar som gjorts.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Stäng av den först på svitchen på sidan. Annars är det ju fort gjort att ställa in den igen. Det tar ju inte längre tid än att du kan sitta och kissa.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Du måste knappa in en kod eller fota en qr-kod.
Jag har en liknade (likadan?) som TS hade tidigare och blir ju bra sugen på att byta med nu, då denna klart ser stiligare ut. Dock så sitter min i yttervägg och "stänger sig" när den inte används... Gör denna det med?
Jag har också en Calima i tvättstugan sen ett år tillbaka och är verkligen helnöjd. Fläkten hörs extremt lite. Gillar designen och den känns välbygd. Klart bättre känsla i denna än i den Fresh jag har i garaget. Det kommer att bli fler Pax Calima då det saknas fläktar i badrummen.