Ska också tillägga att jag upplever fläktarna som markant tystare efter att de gått ett par dygn, jämfört med när de var nyuppsatta. Är imponerad, men ändå sugen på att optimera lite till.
 
Nu har jag haft mina ett tag och kan bara säga... Wow. Supernöjd med ljudnivån, funktionen och utseendet. Den fungerar sådär bra som man bara kan önska.

Just nu kör vi en fördröjning på ljussensorn så att om jag tänder lampan så dröjer det 10min innan fläkten går upp till 70 % (ca 20 l/sek) vilket gör att man kan göra nummer två i godan ro.
 
  • Gilla
Robster
  • Laddar…
Har haft min i tvättstugan i närmare ett år nu, mycket nöjd. Väntar med spänning på att få byta ut i bägge badrummen. Mitt enskilt bästa köp 2015.
 
Jag kan inte längre ansluta till min fläkt. Funkade fint i början, men nu hittar jag inte fläkten längre. Testat med Samsung mobil, Samsung platta och Ipad. Ingen av dom hittar fläkten. Nån som har nåt tips?
Tänkte "starta om" fläkten genom att bryta strömmen, men då tappar den väll säkert alla inställningar som gjorts.
 
Stäng av den först på svitchen på sidan. Annars är det ju fort gjort att ställa in den igen. Det tar ju inte längre tid än att du kan sitta och kissa.
 
  • Gilla
Rob08
  • Laddar…
Problemet är ju att jag inte hittar fläkten. Om ja gör den strömlös och den tappar allt, och ja inte hittar den sen, då går den ju på grundvärden hela tiden.
 
Tänkte prova en Calima idag på Bauhaus
laddade hem appen, men appen hittade inte fläkten!
 
Du måste knappa in en kod eller fota en qr-kod.
 
Jo, jag vet. Det har funkat förut, men nu helt plötsligt så finns den inte med bland blåtands-enheterna.
 
Förlåt, såg inte Peters inlägg..
 
Jag har en liknade (likadan?) som TS hade tidigare och blir ju bra sugen på att byta med nu, då denna klart ser stiligare ut. Dock så sitter min i yttervägg och "stänger sig" när den inte används... Gör denna det med?
 
Denna (iaf min) stannar aldrig. Den går på grundventillation så länge inte fukt eller ljussensor är påverkad.
 
Jag ska förtydliga mig lite... den stänger sig så tillvida att fläkten stänger av sig och sedan så sluter den rörgenomföringen.
 
Jag har också en Calima i tvättstugan sen ett år tillbaka och är verkligen helnöjd. Fläkten hörs extremt lite. Gillar designen och den känns välbygd. Klart bättre känsla i denna än i den Fresh jag har i garaget. Det kommer att bli fler Pax Calima då det saknas fläktar i badrummen.
 
Pear4Life skrev:
Jag ska förtydliga mig lite... den stänger sig så tillvida att fläkten stänger av sig och sedan så sluter den rörgenomföringen.
Ett kallrasskydd.
Det går montera det på denna med om man vill, men eftersom den aldrig stannar helt, så blir det aldrig kallras.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.