Janne79 skrev:
Problemet är ju att jag inte hittar fläkten. Om ja gör den strömlös och den tappar allt, och ja inte hittar den sen, då går den ju på grundvärden hela tiden.
Skulle vara skräp till elektronik att inte tåla ett strömavbrott, nästan garanterat att inställningarna är sparade i ett icke spänningsflyktigt minne. Bryt du strömmen och gör en norsk reset.

Protte

• Gilla
Janne79
  • Laddar…
Återkommer med resultatet 😂

Chrissofsweden skrev:
Du måste knappa in en kod eller fota en qr-kod.
Jo, både kod och qr-kod fanns det så att man skulle kunna prova.
Funkade inte alls, men jag la inte så många minuter på att felsöka.

Förlåt, glömt återkomma. Norsk reset funkar utmärkt. Verkade som den behöll värden som jag matat in också. Så får ni problem med att ansluta till den, så bryt bara strömmen 👍

• Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
F ftj skrev:
Hej!
Tack för beskrivning! Vet du vad som händer vid strömavbrott? Ska alting konfigureras igen, och hur blir det med 12-tims intervallet?

Mvh. Flemming
Mina fläktar har behållit inställningarna över ett par kortare strömavbrott.

• Gilla
ftj
  • Laddar…
ftj: Om jag inte missminner mig så räcker det att ansluta telefonen till den så laddar appen över inställningarna igen.

• Gilla
ftj
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Skulle vara skräp till elektronik att inte tåla ett strömavbrott, nästan garanterat att inställningarna är sparade i ett icke spänningsflyktigt minne. Bryt du strömmen och gör en norsk reset.

Protte
Hej!
Vet någon vad som händer med 12-timars intervallen om strömmen har vårit av? Inställningarna verkar våra kvar, det är super!

F ftj skrev:
Hej!
Vet någon vad som händer med 12-timars intervallen om strömmen har vårit av? Inställningarna verkar våra kvar, det är super!
Ja alla inställningar e kvar efter strömlös. Bauhaus har Calima som dom döpt till Bora men det är samma till kalaspris. Kör 2st hemma.

• Gilla
ftj
  • Laddar…
Förutom luktsensorn som redan nämnts så står ljudsensor högt på önskelistan för nästa feature. Tjejerna öppnar vattenkranen på fullt för att dölja "andra" ljud. Istället borde fläkten dra igång på maxfart för att bullra så mycket som möjligt så skulle man spara vatten.

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Någon som kan svara på om Calima har helt annan hålbild för skruvarna i väggen än äldre Paxfläktar? Jag antar ju det eftersom den ser helt annorlunda ut men man vet aldrig. Undrar egentligen mest om gamla skruvhål blir synliga om jag byter upp mig eller det döljs av Caliman, så länge man kan spackla igen och dom inte syns så gör det inte så mycket.

P Pettttter skrev:
Någon som kan svara på om Calima har helt annan hålbild för skruvarna i väggen än äldre Paxfläktar? Jag antar ju det eftersom den ser helt annorlunda ut men man vet aldrig. Undrar egentligen mest om gamla skruvhål blir synliga om jag byter upp mig eller det döljs av Caliman, så länge man kan spackla igen och dom inte syns så gör det inte så mycket.
Jag tog bort en äldre pax. Kommer inte ihåg om jag använde samma hål eller skruvade brevid men dom gamla hålen syns iaf inte. Caliman döljer.

Vart finns koden som ska skrivas in i appen ?!

Hilde Rogne Hilde Rogne skrev:
Vart finns koden som ska skrivas in i appen ?!
Textinstruktion för att aktivera en app med kod som finns på bruksanvisning och utrustning.

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Jag har en Klimat k7(annat fabrikat) sedan ett par mån sedan. Har märkt att den går väldigt många timmar på max vid några tillfällen(max aktiveras av fuktsensor). Så ville nu kolla om pax appen hade justerbar gångstid på fuktsensorn, men ser att det inte finns, men, det finns inställning för fuktsensorns känslighet, vilket kan va en bra lösning för att ev minimera timtals med maxvarv. Vet inte om jag orkar byta till en pax ;) hmmmmm.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.