Charlieflower Charlieflower skrev:
Försäljning av Anors flamma till privatpersoner i Sverige är förbjuden sedan årsskiftet. Om du inte har en farbror som arbetar professionellt med Balrogbekämpning så får antingen importera svart från Danmark eller följa nuvarande råd från jordbruksverket att applicera rikligt med matolja och därmed täppa till de pyroklastiska körtlarna vilket på sikt kommer att oskadliggöra den. Vilken eon som helst.
Var det pga licenskravet att man måste ha trollkarlsklass grå åtminstone ? Och att det inte fanns några utbildare i Sverige? Eller ligger det månne några politiska skäl bakom?
 
  • Haha
  • Gilla
HenrikHuslöse och 2 till
  • Laddar…
Har inte läst alla inlägg men <random mansplaining>jorå, såatte</random mansplaining>
 
  • Gilla
  • Haha
4774 och 6 till
  • Laddar…
Nu har jag ju varit husägare några år så har ju köpt upp mej på ganska mycket verktyg. Tror jag har 4 ölöppnare och 5 korkskruvar samt 2 utegrillar ( jomenvisst både kol o gas)
Men nu behöver jag hjälp, i lördags när jag tog ett av mina sedvanliga snedsteg trampade jag rätt igenom en bräda på mitt trädäck. När jag läst här så börjar jag förstå att jag behöver en balrog för att fixa detta.

Jag traskade då över till min kunniga granne för att exakt reda ut vilken balrog jag skulle skaffa, självklart tog jag med en långburk.
Grannen blev skitsur och slängde ut mej, han sa att man skulle ha med sej 14 långburkar om man ville snacka för det hade han läst på internet.

Så frågan är måste jag köpa Festool eller är det Ok med Meec balrog

Om man ska snacka efter 14 långburk, hur gör man ?
Min fru säger att jag inte kan prata efter 10 st, ska vi ta in besiktningsman ?

Kan den trasiga brädan vara dolt fel ?
Nästan allt trasigt är ju på undersidan
 
  • Haha
  • Gilla
TickyNucker och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Mmm 14 långburk! Satt här och funderade över dagens middagsmat. Tack för tipset!
Glöm bara inte en påse jordnötter.
Då har du en komplett måltid
Vill du få i dig lite grönsaker också tekommendera en Dry Martini med en oliv
Eller kanske en Gibson
 
N Niq skrev:
Det beror på att dom har monopolställning och något konstigt rabattsystem med olika prislistor.
De har monipol samt bildat en katell
Hatar kapitalister eftersom jag är vänster sverige moderat liberal demokrat och miljömupp
Dessutom blir jag kränkt om någon säger emot mig
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Jag är Maskintok.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Fadai och 3 till
  • Laddar…
Hur hittar man ett dolt fel?
 
  • Gilla
TickyNucker och 1 till
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Hur hittar man ett dolt fel?
Du blundar när du går på visningen. Sen när du får tillträde kan du ha ögonen öppna när du går in. Alla fel du hittar då är dolda eftersom du inte såg dem på visningen.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
antett och 11 till
  • Laddar…
Jag har gjort om min stora badrum till ett extra sovrum och installerat toan i garderoben.
Nu kräver fascisterna i styrelsen att jag ska återställa badrummet får dom verkligen det?

Jag har monterat en sådan här och kopplat ventilationen till självdraget.

https://pikkuvihrea.fi/sv/produkt/g...MI4I-ymfCSgQMVLQWiAx23IQkEEAQYCCABEgJKmfD_BwE

Duschar gör jag och mina inneboende på gymmet då vi alla tränar hårt
 
  • Gilla
  • Haha
VolvoBm218 och 3 till
  • Laddar…
Fulkemisten
Kanske OT men vad händer om man fått problem med Balrog och bjuder den på låt oss säga 14 långburk? Vill verkligen veta.

Edit: Jag fattar att man inte ska pensla roundup på. Jag hör inte till de som blandar ihop Bältros och Balrog... 😳
 
  • Haha
  • Gilla
  • Arg
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Kanske OT men vad händer om man fått problem med Balrog och bjuder den på låt oss säga 14 långburk? Vill verkligen veta.

Edit: Jag fattar att man inte ska pensla roundup på. Jag hör inte till de som blandar ihop Bältros och Balrog... 😳
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Kanske OT men vad händer om man fått problem med Balrog och bjuder den på låt oss säga 14 långburk? Vill verkligen veta.

Edit: Jag fattar att man inte ska pensla roundup på. Jag hör inte till de som blandar ihop Bältros och Balrog... 😳
Eftersom du frågar utgår jag från att du inte har avlagt trollkarlsexamen motsvarande nivå grå. Med anledning av detta flagranta regelbrott har du nu att vänta repressalier från arbetsmiljöverket, kommunens byggnadsnömns, länsstyrelsen och grannsamverkan. Sammanfattningsvis finns bara en åtgärd att ta till:
Run you Fool!
 
Breaking news!
Den senaste varianten av covid-19, variant AcB8MU79 Cough som upptäckts av den kände indonesiske internet-professorn Para Noid har visat sig ge hosta och nysningar hos mer än 3% av befolkningen!

Den kända fransyskan, tillika experten på folkhälsa Claire Voyant ser framför sig att stora delar av Jordens befolkning kommer att drabbas hårt, och rekommenderar alla att bära munskydd i 4 lager, även under sömnen, som kan bli långvarig...

Den ännu mera kända irländska virologen, tillika sociala influencern Anne O'Nym kräver att alla som reser mer än 100 meter hemifrån iklär sig heltäckande kroppskondom.

WHO:s nye arabiske ordförande, Al Ar Mist kräver i FN att hela Jordens befolkning sätts under stenhård lockdown under minst ett år för att komma tillrätta med den alarmerande situationen.
 
  • Gilla
  • Haha
blackarrow och 6 till
  • Laddar…
Fulkemisten
Charlieflower Charlieflower skrev:
Eftersom du frågar utgår jag från att du inte har avlagt trollkarlsexamen motsvarande nivå grå. Med anledning av detta flagranta regelbrott har du nu att vänta repressalier från arbetsmiljöverket, kommunens byggnadsnömns, länsstyrelsen och grannsamverkan. Sammanfattningsvis finns bara en åtgärd att ta till:
Run you Fool!
Trollkarlsexamen... Auktorisation heter det. Det räcker alltså med att vilken mupp som helst är anställd på ett företag som har minst en auktoriserad trollkarl, nivå grå är ett påhitt mig veterligen.

Jag anser att det borde finnas en kurs på två kvällar att gå om man vill pyssla med t ex Balrogs i sitt eget hem. Jag kan inte se varför jag som nu måste ta in en pluton dvärgar för att t ex dra fram en mycket lång och smal bro över en avgrund innan utgången från min källare. Jag får i nuläget laga befintlig bro. Vad är skillnaden i att bygga en ny om jag vet hur man gör och kan göra det på ett säkert vis? Tror @tommib håller med mig?
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
tommib
Vad jag gör under mitt hus med min egen Balrog ska ingen lägga sig i.

Jag kan möjligen acceptera att behöva gå en tvåtimmars webbutbildning för att bli fullt certifierad legitimerad auktoriserad balrogskötare/gruvingenjör/brobyggare.
 
  • Älska
  • Gilla
  • Haha
Unikt namn och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.