@Fettmedgubbar: Nu när vi ändå är inne på det här med platta på mark så tycker i alla fall jag att det passar bra att peta in lite smygrasism.

@RandomAnd***: Sen anser jag att vi bör flytta diskussionen från ämnet till något annat som jag anser mig överlägsen på, det blir mycket roligare då, plus att jag är rik.

@Allasomvetvaddomgörärdummaihuvet: Konspirationsteori.
 
  • Gilla
  • Haha
TickyNucker och 8 till
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
Jag har gjort om min stora badrum till ett extra sovrum och installerat toan i garderoben.
Nu kräver fascisterna i styrelsen att jag ska återställa badrummet får dom verkligen det?

Jag har monterat en sådan här och kopplat ventilationen till självdraget.

[länk]

Duschar gör jag och mina inneboende på gymmet då vi alla tränar hårt
Styrelsen är muskelofober, finns INGEN annan förklaring. Stäm dom!
 
  • Gilla
HenrikHuslöse
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Trollkarlsexamen... Auktorisation heter det. Det räcker alltså med att vilken mupp som helst är anställd på ett företag som har minst en auktoriserad trollkarl, nivå grå är ett påhitt mig veterligen.

Jag anser att det borde finnas en kurs på två kvällar att gå om man vill pyssla med t ex Balrogs i sitt eget hem. Jag kan inte se varför jag som nu måste ta in en pluton dvärgar för att t ex dra fram en mycket lång och smal bro över en avgrund innan utgången från min källare. Jag får i nuläget laga befintlig bro. Vad är skillnaden i att bygga en ny om jag vet hur man gör och kan göra det på ett säkert vis? Tror @tommib håller med mig?
Nej nej det finns nivå blå,brun,grå och vit. Vit är högst blå lägst. Det är inget påhitt utan en regel som den allsmäktige Manwë har bestämt. Han har också utfärdat reglerna om vem som får bygga grottor och broar i sten när det gäller balroghantering. Grindarna får även smidas av alver. Detta är för er egen säkerhet så ni inte gör fel och råkar orsaka olyckor som kan drabba förbipasserande sällskap.
 
  • Gilla
  • Haha
jocke31 och 2 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Vad jag gör under mitt hus med min egen Balrog ska ingen lägga sig i.

Jag kan möjligen acceptera att behöva gå en tvåtimmars webbutbildning för att bli fullt certifierad legitimerad auktoriserad balrogskötare/gruvingenjör/brobyggare.
Problemet är att om Morgoth eller Sauron skulle upptäcka att du missköter din balrog så kan dom bli riktigt arg och det brukar inte vara bra.
 
N Niq skrev:
Problemet är att om Morgoth eller Sauron skulle upptäcka att du missköter din balrog så kan dom bli riktigt arg och det brukar inte vara bra.
För att inte tala om skadeståndet du riskerar att åka på när nästa gruv- förlåt hus-ägare anför att dina oauktoriserade konstruktioner utgör Dolda Fel
 
Fulkemisten
N Niq skrev:
Problemet är att om Morgoth eller Sauron skulle upptäcka att du missköter din balrog så kan dom bli riktigt arg och det brukar inte vara bra.
Säkert. Ungefär lika inte bra som om nån mupp som läst samhällskunskap i åttan tycker något om vad jag får göra på och i min egen fastighet.
N Niq skrev:
Nej nej det finns nivå blå,brun,grå och vit. Vit är högst blå lägst. Det är inget påhitt utan en regel som den allsmäktige Manwë har bestämt. Han har också utfärdat reglerna om vem som får bygga grottor och broar i sten när det gäller balroghantering. Grindarna får även smidas av alver. Detta är för er egen säkerhet så ni inte gör fel och råkar orsaka olyckor som kan drabba förbipasserande sällskap.
Jättefint. Jättebra. Men... risken är minimal. Särskilt vad det gäller förbipasserande sällskap. Då är skyll-dig-själv-faktorn extremt hög på den. Varför är han allsmäktig? Har vi folkvalt hen?
 
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Har vi folkvalt hen?
Höhö, vem är en höna egentligen, vava, hahaha...
 
  • Haha
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Måste man ha ballofix på rören för att stänga av vattnet lokalt, eller går det lika bra med en balrog?
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
M mrsnhp skrev:
Måste man ha ballofix på rören för att stänga av vattnet lokalt, eller går det lika bra med en balrog?
Ballefast går lika bra men bara på 12mm rör.
 
  • Haha
NL12345
  • Laddar…
M mrsnhp skrev:
Måste man ha ballofix på rören för att stänga av vattnet lokalt, eller går det lika bra med en balrog?
Jag har inte läst hela tråden, men det är lika illa vilket som, vet du inte att det är asbets på rören?
 
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Säkert. Ungefär lika inte bra som om nån mupp som läst samhällskunskap i åttan tycker något om vad jag får göra på och i min egen fastighet.

Jättefint. Jättebra. Men... risken är minimal. Särskilt vad det gäller förbipasserande sällskap. Då är skyll-dig-själv-faktorn extremt hög på den. Varför är han allsmäktig? Har vi folkvalt hen?
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Säkert. Ungefär lika inte bra som om nån mupp som läst samhällskunskap i åttan tycker något om vad jag får göra på och i min egen fastighet.

Jättefint. Jättebra. Men... risken är minimal. Särskilt vad det gäller förbipasserande sällskap. Då är skyll-dig-själv-faktorn extremt hög på den. Varför är han allsmäktig? Har vi folkvalt hen?
Kungar väljs inte.

Man vet ju aldrig när ett sällskap på 9 st passerar förbi.
 
tommib
Joho, det gör de visst!
Vanligen genom att någon kvinna i en sjö ger dem ett svärd.

Fråga inte mig varför det funkar så, det är utvecklarnas ansvar. Förmodligen kan du få igenom det som ett dolt fel.
 
  • Gilla
  • Älska
Emil.P och 6 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Joho, det gör de visst!
Vanligen genom att någon kvinna i en sjö ger dem ett svärd.

Fråga inte mig varför det funkar så, det är utvecklarnas ansvar. Förmodligen kan du få igenom det som ett dolt fel.
Ni börjar komma väldigt långt bort från TS frågeställning nu. Jag är helt säker på att svaret är 42, men vet inte vad frågan är, och jag orkar inte läsa igenom hela tråden.
 
  • Gilla
TickyNucker och 7 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Joho, det gör de visst!
Vanligen genom att någon kvinna i en sjö ger dem ett svärd.

Fråga inte mig varför det funkar så, det är utvecklarnas ansvar. Förmodligen kan du få igenom det som ett dolt fel.
Jag skulle säga att det bara är vid dolda fel det förfarandet finns, oftast när ingen med auktorisation finns kvar i klanen. För när auktoriserad finnes går ju ansvaret vidare genom kingoner, enligt lex Pratchett.

Detta givet att det är i Sverige efter den nya balrogsäkerhetslagen från 2017. Annars är det nog not-so-common lady-of-the-lake-law man får tillämpa med oviss utgång.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
linneac och 3 till
  • Laddar…
Fadai
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Nej du måste hitta gränspinnarna på tomten först och det kommer kosta 4 miljoner. Sen kan du fundera över trädfällningen, grannen som eldar kreosot-impregnerade slipers 23 timmar om dygnet och hur du ska avleda grannens dagvatten som dränkte två av dina tre barn förra veckan.
Neeeeeeeeej! Snart kissar jag på mig, så mycket skrattar jag. Sluuuuuuta!!! Och det blir bara två miljoner, för grannen får betala hälften. I brist på RoundUp kan man prova att käka kreosot. Seså, ät nu!
 
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.