T TypRätt skrev:
men nu är jag lite orolig att det kommer bli stökigt.
Jag tror inte du behöver oroa dig men lägg ut några sådana här runt tillbyggnaden ska du se att problemen sakta sjunker undan.

En halvt nedsänkt, kupolformad struktur med utskjutande delar flyter på vattnet. Möjligtvis en undervattensinstallation eller konstverk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
4774 och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag tror inte du behöver oroa dig men lägg ut några sådana här runt tillbyggnaden ska du se att problemen sakta sjunker undan.

[bild]
Tyvärr...
De 100000 enheterna sålde slut direkt, ett tecken vilket förträffligt system det är.
 
  • Wow
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Hej min granne har tydligen fått bygglov för 7 sjunkminor (Gröna Lunds kommun). Mitt barn dog och det blev jättebesvärligt. Kan jag få ersättning? Alltså grannarna är jättemysiga när de inte dödar mina barn så vill verkligen inte starta nåt bråk!
 
  • Gilla
  • Haha
mrsnhp och 1 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Hej, jag och min fru har precis köpt vårt första hus, nu tittade vi in i krypgrunden och hittade en sån här:[bild]
Kan det vara husbock? Ska vi vara oroliga eller är det bara att stänga lucka och sova lugnt?
Det är en väldigt envis husbock. Du behöver en speciell sorts skadedjurbekämpare. Dom ska ha licens från Manwë för att få hantera sådana yrkesmässigt.
En trollkarl med stav står under ett massivt, slingrande träd vid soluppgång eller solnedgång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Anors flamma är ett av dom få kända bekämpningsmedlen.
 
  • Gilla
skogaliten
  • Laddar…
N Niq skrev:
Anors flamma är ett av dom få kända bekämpningsmedlen.
Kan man köpa sånt som koncentrat från Amazon.de?
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Hej, jag och min fru har precis köpt vårt första hus, nu tittade vi in i krypgrunden och hittade en sån här:[bild]
Kan det vara husbock? Ska vi vara oroliga eller är det bara att stänga lucka och sova lugnt?
Svaret är ”You shall not pass”. Med andra ord är det ett vattenpass av god kvalitet du behöver för att bli av med tvestjärt. Det hittar du på t ex AliBaba för 19:90.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Om det ska byggas ny kärnkraft, kan man inte då låta kylvattnet drivas av solceller så slipper man fossil reservkraft?
Det är tyvärr en rimlig idé på riktigt att ha solceller till reservkraften, så den får inte vara med i den här tråden.
 
T TypRätt skrev:
Kan man köpa sånt som koncentrat från Amazon.de?
Jag tror att Valar har ensamrätt på den. En del Maior har dock beviljats användarrätt. Kanske någon av dom kan sälja åt dig.
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Uppdatering: har nu fått ut Spa-badet på balkongen och fyller på för fullt med vatten.

Men, det knakar så konstigt i väggen. Är det ett dolt fel att bjälklaget verkar vara undermåligt?
Felet är nog att du använder tungt vatten.
Testa med mjukt vatten.

(Har inte läst hela tråden så någon kanske redan påpekat detta)
 
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Fulkemisten
Alfredo Alfredo skrev:
Ingen balkong??? 😮
Balrog heter det...
 
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Nu har TS inte varit aktiv i tråden på fem dagar och trots att jag begärt det i inlägg #42, #247 och #365 inte lagt upp en enda bild!

Tycker moderaterna kan stänga tråden.

*avföljer*
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
TickyNucker och 9 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Nu har TS inte varit aktiv i tråden på fem dagar och trots att jag begärt det i inlägg #42, #247 och #365 inte lagt upp en enda bild!

Tycker moderaterna kan stänga tråden.

*avföljer*
Jag är förvånad över att tråden inte stängdes för flera dagar sedan. Bryter ju mot forumregel 666: "Bajs".
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Tycker moderaterna kan stänga tråden.
Här stängs inga trådar! Tänk på alla andra som för all framtid kommer att ha en oerhörd nytta av denna tråd!
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Pin och 4 till
  • Laddar…
Unikt namn
Nu tycker jag ni borde ta en eller 14 långburk och prata med varandra istället för att bråka!
 
  • Gilla
NL12345 och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Unikt namn Unikt namn skrev:
Nu tycker jag ni borde ta en eller 14 långburk och prata med varandra istället för att bråka!
Mmm 14 långburk! Satt här och funderade över dagens middagsmat. Tack för tipset!
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.