Claes Sörmland
H hablam skrev:
Hej!
Min granne är ibland ute i sin trädgård, får han verkligen ha en trädgård? Krävs det inte bygglov och skriftligt okey av grannar när en granne vill leva? Jag vill inte ha en granne. Bor mitt inne i stadskärnan i en större stad.
/Arg ermit.
Bara att anmäla till kommunen så tar det hand om det!
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Bara att anmäla till kommunen så tar det hand om det!
Kan man göra detta anonymt? Vill inte verka som en jobbig typ inför grannen...
 
  • Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
Va vad säger ni, ska JAG presentera fakta bara för att jag påstår något?!
Lägg av, jag är inte här för att utbilda er..
 
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Va vad säger ni, ska JAG presentera fakta bara för att jag påstår något?!
Lägg av, jag är inte här för att utbilda er..
Men det finns en person på YT som sitter i sin mammas källare och påstår att du har helt fel. Han vet nog för han har inte blivit grundlurad av utbildningssystemet för han gick inte i skolan.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
13th Marine och 3 till
  • Laddar…
H hablam skrev:
Hej!
Min granne är ibland ute i sin trädgård, får han verkligen ha en trädgård? Krävs det inte bygglov och skriftligt okey av grannar när en granne vill leva? Jag vill inte ha en granne. Bor mitt inne i stadskärnan i en större stad.
/Arg ermit.
Man äger varken sin utsikt eller sin granne. Min rekommendation är att köpa hela staden och säga upp existensen för alla andra.
 
  • Gilla
  • Älska
Pin och 4 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
H hablam skrev:
Kan man göra detta anonymt? Vill inte verka som en jobbig typ inför grannen...
Anonymt är enklast och bäst! Får bäst effekt då. Jag brukar ta söndagspromenader och anmäla alla överträdelser jag ser i grannskapet anonymt. Ser mycket bättre ut nu med regelefterlevnaden efter några år.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Robert-san01 och 4 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Anonymt är enklast och bäst! Får bäst effekt då. Jag brukar ta söndagspromenader och anmäla alla överträdelser jag ser i grannskapet anonymt. Ser mycket bättre ut nu med regelefterlevnaden efter några år.
Men har du några grannar kvar nu då? Eller hänger de alla på galgen i Hammarbyhöjden?
 
  • Gilla
  • Wow
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Men det finns en person på YT som sitter i sin mammas källare och påstår att du har helt fel. Han vet nog för han har inte blivit grundlurad av utbildningssystemet för han gick inte i skolan.
Men nog är platt garagetak ett dolt fel?

Vi har inte besiktat själva men säljarens besiktning rekommenderade fördjupad undersökning.
 
Claes Sörmland
T TypRätt skrev:
Men har du några grannar kvar nu då? Eller hänger de alla på galgen i Hammarbyhöjden?
Det flyttar in nya familjer hela tiden, området är mycket populärt. Många unga människor med dyra bilar som inte har fostrats ordentligt.
 
  • Gilla
Henningelvis och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Men nog är platt garagetak ett dolt fel?

Vi har inte besiktat själva men säljarens besiktning rekommenderade fördjupad undersökning.
Nu orkar jag inte starta en egen tråd, så jag hänger på din, hoppas det går bra. Min fråga gäller också garage!

Jag har ju fått bort några gränsmarkeringar som var i vägen, så nu är jag igång med bygget av mitt nya garage. Men vad tror ni, har jag paddat tillräckligt?
Röran av krossad sten, träbitar, trasig metall, och delar av en stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Nu orkar jag inte starta en egen tråd, så jag hänger på din, hoppas det går bra. Min fråga gäller också garage!

Jag har ju fått bort några gränsmarkeringar som var i vägen, så nu är jag igång med bygget av mitt nya garage. Men vad tror ni, har jag paddat tillräckligt?
[bild]
Ja men du bör ta hjälp av grannen för att först stegla honom på ytan.
 
  • Haha
  • Gilla
triada och 2 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Nu orkar jag inte starta en egen tråd, så jag hänger på din, hoppas det går bra. Min fråga gäller också garage!

Jag har ju fått bort några gränsmarkeringar som var i vägen, så nu är jag igång med bygget av mitt nya garage. Men vad tror ni, har jag paddat tillräckligt?
[bild]
Omöjligt att svara på utan fler bilder samt geografisk position! Saknar stegen glidskydd?

Det kan vara aspest i materialet närmast kameran.
 
  • Wow
  • Gilla
triada och 2 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Ja men du bör ta hjälp av grannen för att först stegla honom på ytan.
Är det det jag ska ha stegen på bilden till? Jag är inte utbildad i stegling, så det får bli hemmapul. Det är inte så svårt, va?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Omöjligt att svara på utan fler bilder samt geografisk position! Saknar stegen glidskydd?

Det kan vara aspest i materialet närmast kameran.
Vadå position, jag tog hjälp av en bödel för att flytta gränsmarkeringarna. Det är legit, grannen vågade inte säga ett pip!
Om stegen saknar glidskydd vet jag inte, passade på att låna den av grannen när bödeln var här.

Aspest, seriöst? Kan det väl inte vara, det luktar ju ingenting!?
 
  • Gilla
  • Wow
triada och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Men nog är platt garagetak ett dolt fel?

Vi har inte besiktat själva men säljarens besiktning rekommenderade fördjupad undersökning.
Du har ju gjort en fördjupad undersökning när du tittade på golvet, för det ligger ju under taket. Tydligt dolt fel.
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.