Vilket inte heller brister i anvisningar, normer och branchregler gör.
Har arbetet utförts fackmannamässigt får man ersättning. Finns väldigt lite utrymme för godtycke :)
 
sunqan skrev:
Självklart är det jobb kunden gör mindre värt om man drar av det mot en färdig offert:) dina 3 (inte 4, tror att de tar 600ink moms) är den tid det tar, de räknar med 2 man i en dag., dvs 16 timmar, i offerten (10000 spänn):)
Stockholm ligger lite högre än vad Uppsala gör runt 550:-. Jag höfta lite neråt för att jag skulle känna att det var ca 4 tim arbete, Förstår nu att jag har sparat in ca 5000 och då känns det lite bättre för arbetet jag har gjort. Tack!
Firman som fick det tog 512:-/tim. .Fick det nog lite billigare för att de fick två arbeten och att de var nya.

De flesta vill ha bra och billigt utfört arbete. Titta även på att de gör bra utförda arbeten. Den firma jag då tyckte mig inte ha tid att vänta ca 6 mån på hade fått jobbet även om de hade varit ca 10 % dyrare. Hade de velat ha mer så hade de fått förklara varför.
 
Nej han är inte och cyklar utan har blivit felinformerad. De var en från LF i (skåne?) som uttalade sig 2012 i något media att de inte skulle ersätta skador på våtrum om det inte de var en firma som hade utfört arbetet. Han sa också att andra regioner i LF skulle följa efter, Jag har själv citerat honom på detta forum. De andra bolagen meddelade då att de endast kräver att det är fackmannamässigt utfört. Sedan har Lf dementerat att de också endast kräver att det är fackmannamässigt utfört. Enligt personer på LF fick de mycket samtal efter hans uttalade och han har fått äta upp det.
 
  • Gilla
sunqan
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.