J Jonobe skrev:
Nu började det snöa :crysmile::crysmile::crysmile: trots att det är 6 grader ute.
Du skulle inte sagt nått.. ;)
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
J
Snigla Snigla skrev:
Du skulle inte sagt nått.. ;)
Och nu strålande sol :cool:
 
  • Haha
Snigla
  • Laddar…
En annan håller också tummarna för att vi slipper mer frost:
1ecBd2jHqaW0MR9xkuTe9uZ0LqJKmQh2yJsKzvfjmRd05p5XQ_iV9d6GieDRyDRI-a4qOJwiVDOlAAUfnY0CECrLfBefPK5JrHV2X91p5XK0th9z4h9aDRgFgKfx_3jbVVCPhtUmwTRiEBwxfcxubnEwC3NSECtOlbwm3OxTTD_vvcYRYMTwRhBXNa_7XurxqBdbwSsNuUXMhbmGHRltyt2ZbbbWEHNltN8FSZGrbimp3UNc4wgTNb2juuQ1cT-v6yt-HckxXycBiFvK3n4Fk0YoxiCpdTdfhdvDVIIClji56Uq1rJYHcaT8x9haPqI9k0x7rnprV-GULUcnFsiWnFeKKTf7ZuSXP040TcRjbxwnUiZEQaU8xGa-1t3IW0EJioM9cKPJ3kGYgA0n-UuC3eL9QmFw70Nr2PK9BzWMMJe7P9-WXZ1o49lnTFXzEK-5mrS6PWEnJVvXgyS4hBREeHIUiT2rKvL5WVSbkCYE0rTAYAr5GEoofGyI8KogrE4DUdjXVEm8aOAKs1aGhocAfJ_2Twrl554Qlhz2-AJ48v-q7nU5Sg2DDUrR3AM7vZ_a5bJBQu8ChuZ8rAt0cJELbBvUws9DPPgXyFMx3QIPsVMcYLbi8c6_acFafsSJ5t78WgGow9yL9SKTLp75LMnIpBtZQRHa9lOvTFs_hYxO1t_2cX7GdZxCPRuvYsa4GftTJYK--zuQ77LdJXJ8Q3VLCDkIgw=w727-h969-no
 
  • Gilla
  • Älska
Abies koreana och 7 till
  • Laddar…
Två yttepytte små tomater på gång :love: Jag hoppas det slutar att blåsa snart för flera gånger har tomater med krukor legat huller om buller i mitt lilla växthus. Hittills har ingen brutits av i alla fall :sweat:
En ung grön tomat växer på en planta med suddig rosa bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två små gröna tomater på planta, nära en blomma, inne i växthus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tomatplantor i olika storlekar odlade i krukor på ett växthusgalleri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Två små gröna tomater och en blomknopp på en planta, närbild med oskarp bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Ursäkta för dubbla bilder igen :thinking: Antingen är det telefonen eller jag, med största sannolikhet jag :giggle:
 
Så här ser det ut i min hall nu. Jag har precis sorterat ut några plantor att skänka bort på jobbet. Det har varit för kallt för att ta ut dem några dagar nu.
En hall med plantor i krukor under belysning på en fönsterbräda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
A Avemo skrev:
Så här ser det ut i min hall nu. Jag har precis sorterat ut några plantor att skänka bort på jobbet. Det har varit för kallt för att ta ut dem några dagar nu.
[bild]
Har växt på bra! Hur många har du planerat behålla till hushållet :cool::)
 
Numex Suave Orange
Välmående Numex Suave Orange chiliplanta med frodiga gröna blad i kruka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En fin, välmående, välväxt chili!

Med all jordproblem som vi haft så är jag glad över de som vi lyckats få ”fina” och välväxta!

Blir inte lika många olika sorter i år.. men några olika har vi iaf lyckats skrapat ihop (y):)
 
  • Gilla
Lill72 och 3 till
  • Laddar…
S
Snigla Snigla skrev:
Har växt på bra! Hur många har du planerat behålla till hushållet :cool::)
Haha, kuggfrågan.

Jag tyckte jag hade koll. Gett bort tomater till flera och tyckte att de 15 som jag har kvar kommer gå att hantera men i helgen fick jag tre små tomatplantor av svärmor.
 
  • Haha
Snigla
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Har växt på bra! Hur många har du planerat behålla till hushållet :cool::)
Kanske ett tiotal i växthuset och upp till det dubbla ute. Och ett antal till mammas hus. Jag sådde en del frön som inte grodde. Så då sådde jag fler. Därefter grodde de första också. Frön man sparat själv är ju billiga. Till physalis har jag även tagit sticklingar av övervintrade plantor. Jag tycker det är bättre att så för mycket och sedan skänka bort en del.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
A Avemo skrev:
Kanske ett tiotal i växthuset och upp till det dubbla ute. Och ett antal till mammas hus. Jag sådde en del frön som inte grodde. Så då sådde jag fler. Därefter grodde de första också. Frön man sparat själv är ju billiga. Till physalis har jag även tagit sticklingar av övervintrade plantor. Jag tycker det är bättre att så för mycket och sedan skänka bort en del.
Körde den taktiken också.. och sådde extra många! Men grodde ju så dåligt så det blev inget av det.. inte vid extrasådd heller direkt :oops:

Jag (ok vi) har en hel del tomater.. men vi valde ju oxå bort potatis i år - till förmån för tomatodling ! (får se om jag får några kvar att sälja/ge bort i slutänden)
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Tomater på gång (y)
Mogna och omogna tomater på en tomatplanta med frodigt gröna blad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Solvskaftet och 8 till
  • Laddar…
Staffans2000
Hejsan mannar!

Mitt körsbärsträd blir varje år angripet av några illbattingar till larver, som äter upp körsbärsämnet vid blommningens slut. Så hittills har jag inte fått ett enda körsbär.

Har ni några tips?

Staffans
 
Karlia
Innan fruktsättning? Körsbärsfluga finns annars, men dess larver ger sig på frukten.
 
Staffans2000
Minns jag rätt, går larven in blommans mitt och mumsar i sig "körsbäret". Ett liknande problem har jag med rosorna. Men där äter larven in sig i knoppen och ner i skaftet så att knoppen dör.

Staffan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.