MathiasS skrev:
11. Bilder automatförsminskas inte längre?

Bilder som är större än bredden på textrutan verkar försvinna in bakom reklamen, tyvärr tillsammans med text så att inlägget blir oläsligt.
11. Ska vara fixad tidigare idag. I alla fall fungerar den för mig. Prova rensa cachen och starta om webbläsare och klicka på den här länken http://www.byggahus.se/forum/el/180220-hur-dimmre-led-utan-blinka.html#10
Säg till om det fortfarande inte fungerar.
 
Göran.W skrev:
Punkt 1 händer mig i hel skärms läge när jag tex öppnar en mail länk eller efter jag postat ett inlägg.
Punkt 1 inträffar i Internet Explorer för alla som får upp ett fönster som är smalare än 1280.
 
Måste ni ha så stor font på länkarna som är på huvudsidan och till höger om inläggen i forumet? Det ser bara fel ut.
 
Per Eskilsson skrev:
11. Ska vara fixad tidigare idag. I alla fall fungerar den för mig. Prova rensa cachen och starta om webbläsare och klicka på den här länken [länk]
Säg till om det fortfarande inte fungerar.
Det verkar fungera.

Gjorde ett inlägg igår http://www.byggahus.se/forum/byggma...axla-av-nya-storre-fonster-i-yttervagg.html#8

där det inte fungerade, så jag tog bort bilden och la in länken istället. Nu verkar det fungera med samma bild. Använder samma webläsare, har inte startat om eller rensat cachen.
 
Jag har ett nytt problem med bevaknings-emailen som skickas ut, jag får email varje gång ett inlägg i en bevakad tråd görs, även om jag inte besökt tråden sedan det senaste emailet, jag vet dock inte ifall jag har besökt någon annan tråd än det jag fick påminnelsen om, men borde inte bevakningen aktiveras av att läsa just den tråd emailet påminde om?
 
MathiasS skrev:
Det verkar fungera.

Gjorde ett inlägg igår [länk]

där det inte fungerade, så jag tog bort bilden och la in länken istället. Nu verkar det fungera med samma bild. Använder samma webläsare, har inte startat om eller rensat cachen.
Jag provade infoga bilden på nytt i ditt inlägg och ser då att bilden autoförminskas, men inte vid uppladdning utan först efter jag gjort refresh på sidan.
 
Daniel78 skrev:
Jag har ett nytt problem med bevaknings-emailen som skickas ut, jag får email varje gång ett inlägg i en bevakad tråd görs, även om jag inte besökt tråden sedan det senaste emailet?
Det är väl inget nytt, det har jag alltid fått...
 
Anna_H skrev:
Det är väl inget nytt, det har jag alltid fått...
Några gånger har det hänt att jag fått dubbla bevaknings-email, men aldrig i den omfattning jag får nu.
 
När jag skriver eller trycker på länk till byggahus.se så hamnar jag bara på fsdata.se?
 
Iloper skrev:
När jag skriver eller trycker på länk till byggahus.se så hamnar jag bara på fsdata.se?
Rensa cachen och starta om din webbläsare.
 
Per Eskilsson skrev:
Jag provade infoga bilden på nytt i ditt inlägg och ser då att bilden autoförminskas, men inte vid uppladdning utan först efter jag gjort refresh på sidan.
Ok, då kanske du har en #11 iallafall då.... :)
 
Daniel78 skrev:
Några gånger har det hänt att jag fått dubbla bevaknings-email, men aldrig i den omfattning jag får nu.
Den funkar inte helt klockrent just nu, mailaren... Ibland kommer replies i en tråd via mail dagen efter de har gjorts... som att uppdateringar inte mailas ut när de sker utan går iväg i batcher vid vissa tidpunkter?
 
När man klickar på en användares namn för att få upp rutan där man kan välja att visa profil eller andra inlägg skrivna från den användaren osv så hamnar den rutan längst till vänster och större delen av den ligger utanför webläsarens fönster oavsett om den är i fullskärm eller i ett mindre fönster.

Använder firefox 3.6.22, är det andra som har samma problem ?
 
Göran.W
Ja jag med med IE
 
Inte med Chrome.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.