Per Eskilsson skrev:
Sidan är numera optimerad för den vanligaste bildskärmsupplösningen, bildskärmar som är minst 1280 pixlar breda.


Jag rekommenderar alla som använder Internet Explorer och 1024x768 (2,6% av besökarna) att byta webbläsare till Chrome, Firefox eller Safari. I dessa webbläsare vänsterställs sidan korrekt.
Så ni bojkottar IE, alltså. Lustigt, av alla sajter jag besökt, är det bara er som inte klarar att hantera detta!? Dessutom är det ju så att man vill ha sin upplösning till mer än ett öppet fönster. Dvs, man kör inte nödvändigtvis webläsaren över hela sidan. Särskilt inte om hälften ändå bara är reklam....
 
Göran.W
Rätta mig om jag har fel men är inte bland det vanligaste att man optimerar sidan till just IE och 1024x768 i dag.
 
Redigerat:
Vi bojkottar inte IE. Vi vet bara inte hur vi ska fixa problemet här och nu. Det har något med vår "box"-modell att göra säger vår programmerare. Mer än så vet jag inte. Jag beklagar felet. :(
 
Sajten funkar utmärkt på en iPad som har 1024x768.
 
Jag har inget emot ifall sajten är för bred för min skärm (har bara en liten mini-PC här hemma, så min skärmbredd är begränsad), bara sajten var vänsterställd istället! Om annonserna till höger hamnar utanför min skärm struntar jag fullständigt i.
 
Ingen skulle bli gladare än jag (jo kanske ni som drabbas ;)) om vi kunde finna en lösning på det här problemet. svd.se tycks ha lyckats på något sätt. Men hur de har gjort vet jag inte.
 
Mikael_L
Hmmm.
Nu har alla saker på den svarta listen högst upp försvunnit ...
 
Mikael_L
Nähä.
Det var tydligen javascrpitberoende.

Tråkigt, då jag surfar utan javascript igång så ofta som möjligt.

:S
 
Försvunnit på vilket sätt? Är den helt tom? Ser du varken "Senaste inlägget: 20:05 Panga panga" eller "Mikael_L Mina inlägg..."?

Edit: Okej, ja utan javascript så funkar sidan sisådär.
 
Högerställningen är mycket irriterande! :@
 
Göran.W
Problemet kvarstår att om man klickar på ett användar namn hamnar 80% av meny raderna utanför skärmen på vänster sida.
Man får typ gissa sig fram vad man klickar på om man tex vill ha användarens övriga inlägg.
Att byta web läsare varken vill eller kommer jag att göra för det är bara här det strular.

Edit: radannonserna funkar inget vidare i IE iaf
Du angav ett ogiltigt Forum. Om du följde en giltig länk, var vänlig och kontakta administratören
Blev det när man klickade där
 
Redigerat:
Göran.W skrev:
Edit: radannonserna funkar inget vidare i IE iaf
Du angav ett ogiltigt Forum. Om du följde en giltig länk, var vänlig och kontakta administratören
Blev det när man klickade där
Nu ska Köpes & säljes funka igen. Tack för felrapporten.
 
Nu har jag sammanfattat en lista över identifierade buggar som är kvar att fixa.

  1. Sidan högerställs i Internet Explorer när den öppnas upp i ett mindre fönster.
  2. Läsmarkeringar i forumet har slutat att fungera - nu måste man klicka på uppdatera, det behövde man inte förut.
  3. Det går inte längre att söka med åäö i sökfunktionen när man befinner sig i forumet.
  4. När man klickar på användarnamnet till vänster i ett inlägg hamnar popupmenyerna alldeles för långt ut till vänster (delvis utanför skärmen).
  5. Innehållskolumnen är för bred i bevakningar och inkorgen.
  6. Det står “Idag 13:57” på Nyheter-sidan trots att den tidpunkten inte infunnit sig än.
  7. “Senaste inläggen” visar inte alltid de senaste inläggen på avdelningsstartsidor och taggsidor.
  8. Vissa artiklar har tomma och duplicerade kommentarer.
  9. Det går inte att klicka på lightboxen.
  10. “Fel på sidan”-fel i Firefox i t ex Senaste inläggen.
 
11. Bilder automatförsminskas inte längre?

Bilder som är större än bredden på textrutan verkar försvinna in bakom reklamen, tyvärr tillsammans med text så att inlägget blir oläsligt.
 
Göran.W
Punkt 1 händer mig i hel skärms läge när jag tex öppnar en mail länk eller efter jag postat ett inlägg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.