__OJ__ skrev:
Kom att tänka på en sak på ett par ställen vid övergången från en gipsskiva till en annan så skiljer det ig lite i nivå ett par mm spacklar man eller drar man lite med kniven för att jämna ut?
Eftersom du ska sätta plattor så behöver du inte spackla upp skarven. Det tar fixet hand om.

En fundering bara. Gipsskivorna har du väl skarvat över en regel. Hur kan det då skilja ett par mm i höjd?
 
krille_ro skrev:
[quote author=__OJ__ link=1139512549/30#48 date=1145454334]K
En fundering bara. Gipsskivorna har du väl skarvat över en regel. Hur kan det då skilja ett par mm i höjd?
Med en skuren kant och en vanlig fasad så blir det ju lite skillnad. Det brukar gå att vänta den skurna/kapade kanten mot ett hörn ofta?

_OJ_: du pratade om spegeln, ett litet tips: Om du tänkte försänka spegel i kaklet, vilket är väldigt snyggt (gärna med en liten mosaikrand runt om) så kapa i spegel i efterhand, när du redan satt kaklet. Det kostar inte många kronor att få hem glasmästarn och ta måtten.
 
HEHE vet inte om jag gjort galet nu ;D
Jag är inte färdig än så jag kan göra om. Jag har skruvat upp gipset på råspontem kallas det trot jag. Skall jag ta bort dom ??????
 
__OJ__ skrev:
HEHE vet inte om jag gjort galet nu ;D
Jag är inte färdig än så jag kan göra om. Jag har skruvat upp gipset på råspontem kallas det trot jag. Skall jag ta bort dom ??????
Näe det blir bra det...!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.