Ok här kommer lite bilder!
Fråga på detta kort. Ska jag ta hem en rörkrökare att fixa till vatten ledningen till toan innan man lägger golvet eller fixar man detta när allt är klart?
 
  • toa_1.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett till!
 
  • Toa3.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Här kommer inte gipset emellan väggen och avloppsröret men det räcker väl att dra fram till röret om jag bygger en konsoll? Vet inte heller om plats finns för att sätta en 13mm gips+kakel bakom elementrören.
 
  • Toa4.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om jag skall sätta in spottar så sänker jag taket hur mycket? särrer jag upp en regel på väggen och en på snedtaket och skruvar upp en gipsskiva? eldragningen är väl ganska lätt tar bara elledningen från nuvarande lampan över spegen och kapar röret så det står rakt upp. Eller?
 
  • Toa5.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ventilen om jag sänker taket. Finns någon typ av muff eller liknande att sätta mellan nya taket och ingången till trumman.
 
Glömde bilden.
 
  • Toa6.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sänkning av taket får du anpassa efter vilka spottar di vill använda.. Ventilationen så finns det ju spirorör..
 
Dra om elen så att kopplingsdosan hamnar i angränsande rum, man ska definitivt undvika dessa i badrummet. Kanske kan du vända på den och bara såga hål från andra sidan? (egen erfarenhet)
 
Dalle kan du motivera lite!
Har det med vattenånga och fukt att göra? eller någon annan anledning. Detta är som saget bara en toa inget badrum!
 
Hej!
Några funderingar!
Kolla så att du får plats med en toalett när du satt gips bakom toalettavloppsröret!

Jag tycker att spegeln kan vara både rund eller avlångt rektangulär t ex (stående)
Själv ångrar jag att vi inte ordnade el till lampor på bägge sidorna om spegeln. Det blir ett bättre ljus om det kommer från sidorna sedan när man ska stå och fixa till sig.

Golvvärme!!! Det är obetalbart! Det enda problemet är att man aldrig vill gå ut därifrån. Klinkers är annars kalllllt!
Då kan du ju dessutom slippa det tråkiga elementet som annars verkar vara det första man ser. Kanske kunde du placera något annat spännande där, en snygg handukshängare eller någon udda kakelbit?!

Spottar i taket är ju fräckt, men behövs det i en sådan pyttig liten toalett? Å isåfall tycker jag att tre verkar ganska mycket!
Om du har sjyssta lampor vid handfatet och om de är kopplade till en dimmer kanske det räcker (då slipper du dessutom sänka det redan låga taket)
mvh fiddeli
 
__OJ__ skrev:
Dalle kan du motivera lite!
Har det med vattenånga och fukt att göra? eller någon annan anledning. Detta är som saget bara en toa inget badrum!
Det gäller nog badrum egentligen. Kan du slippa såga hål för dosan i kaklet så kanske det kan vara något ändå.
 
Hum golvvärme, är det inte ganska dyrt för ca 2 kvm? prisuppgift någon?
Du har kanske rätt lite overkill med spottar. De gånger man använder detta dass är när det där nere är upptaget och man inte kan hålla sig, eller kl 03:45 när man vaknar å e nödig!
Jag frågar igen kaklet! är helt kass på färgsättning. Lite förslag på färg golv,väggar som passar.
Förövrigt tack för alla åsikter suger åt mig som en svamp!!
 
Färger på kakel/klnkers skulle jag nog välja ljusa färger eftersom det är ett litet badrum... Då känns det ju större...
 
Enfärgat verkar lite trist, vad är nono?.
Färgat golv & ljusa väggar, vitt golv &färgade väggar. Med tanke på att toan ser större alt mindre ut.
 
Jag tycker att ljusa väggar och färgat golv är bra för att få toan verka större än den egentligen är. Ett sätt att lura ögat är att göra en "sockel" av golvplattan, då verkar golvet större.
 
  • image0001.jpg
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.