C
P Pagno skrev:
Mmmm, nästan så att jag håller med dig.

Vart tog KoW vägen, inte somnat än, han kan vara vaken nästan längre än jag.

Menade du allvar att myndigheterna skall bestämma om man vill ta ner ett träd på sin tomt, i Finland?
Inom stadsmiljö så är det fritt fram att plantera träd men efter 30 år när du vill fälla dem så behöver du parkmyndigheternas lov.... Är det en glesare bygd kommun så bryr sig inte människorna
 
C
Att ansöka lov....
 
C
God natt, nu tänker jag lägga mig ( ännu ett steg närmare 500 inlägg)
 
Utanför planområde så behöver man inget tillstånd i Finland för att fälla träd. Om man gör en skogsaverkning så måste man göra en avverkningsanmälan till skogsvårdsstyrelsen.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Lättare sagt än gjort, när huset står på en betongplatta direkt på marken.
Men har funderat på om man skulle kunna köpa lite vita möss i en zoo-affär, och ge som nyårspresent till kattorna.
Men det är nog inte tillåtet enligt djurskyddslagarna...

Får se vad vi hittar på :confused:

PS
Allt ovanstående om kattor och möss är naturligtvis bara lördagstrams!

Tja man får köpa möss och musungar för att mata ormar med så man får antagligen köpa till små kissor med.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
P Pagno skrev:
Vart tog KoW vägen, inte somnat än, han kan vara vaken nästan längre än jag.
Jag är här :)

Björk är väldigt vackra träd!
Som närmaste granne åt syd har vi en björkdunge, som växte så det knakade.
Och så var nätägaren här och tog ner lite träd, som hade vuxit sig för höga under 500 kV ledningen, som går på gränsen mellan våra marker.
Jag ringde grannen (som bor en mil bort) och frågade om jag fick gå in och ta lite av det nedsågade och ta till brasved.
OK sa han, och tillade att 'den där dungen behövde nog gallras', tack för påminnelsen.
Så nu ser vi igenom björkdungen lite grand på vintern när löven har fallit.
Men björk är vackert (y)
 
  • Gilla
Pagno och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Tja man får köpa möss och musungar för att mata ormar med så man får antagligen köpa till små kissor med.
Det är inte tillåtet att mata med levande ryggradsdjur, och det finns två års fängelse på straffskalan. Tyvärr skiter polisen blankt i att följa upp det.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
T Troberg skrev:
Det är inte tillåtet att mata med levande ryggradsdjur, och det finns två års fängelse på straffskalan.
Ja, det är ju egentligen inte aktuellt för mig/oss.
Jag skrev det mest som trams-/skämtinlägg.
Kanske inte så lustigt egentligen :worried:
 
  • Gilla
Pagno och 1 till
  • Laddar…
O Odjuret skrev:
Tja... Eller så gör man inget alls... Bara låter det bero. Varför hålla på å larva sig med polisanmälningar och skit? Vad gör de för nytta? Mer än onödigt jobb för polisen. Trädet är redan nersågat, bättre å gå vidare i livet. Man måste välja sina strider! Så knyt näven i fickan några gånger sen går du vidare och lever livet. Inte ska man hetsa upp sig för ett träd.
Jag tycker att man aldrig ska knyta näven i fickan av ren principsak. Aldrig! Någonsin!
Annars så är man ju bara ett jävla mähä som accepterar att bli överkörd. Lite självrespekt måste man ha.
 
  • Gilla
  • Älska
heimlaga och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.