harry73 harry73 skrev:
On topic kan jag tycka att man med samma logik som för byggnader kan skriva in maxhöjder för träd och häckar i detaljplanen.
Jag håller med! Man bör även i detaljplanen föra in gränser för maximal nederbörd, högsta snödjup och lägsta antal soltimmar!
 
  • Gilla
Hemmakatten och 7 till
  • Laddar…
Christer1968 skrev:
Jep, grannen har laglig rätt att ha katt/katter men ingen rätt att låta dem springa på granntomten.... Här i Finland MÅSTE man få stadens lov att ta ner träd på sin egen tomt...
Här får jag lägga ut dödande fällor för mink 11 månader i året efter en par dagars kurs så om jag är trött på grannens katter springer på min tomt så......

Hmm, kattforumet ligger under en annan flik, här avhandlar vi viktiga saker som...

Dumma grannar, snälla grannar, en man som heter Ove, sexistiska skämt, paragrafrytteri, gubbslem, rika, fattiga, demokrati, diktatur, hur man skall sköta sin trädgård, företagande och en massa saker till.

En väldigt givande tråd mao.

Jag höll på att glömma att den startade med en fälld björk.

Själv håller jag mig på denna tråd när jag har tråkigt, ganska ofta alltså.

Men helst av allt vill jag att den skall nå 500 inlägg, det är min högsta önskan.

Så vi kanske skall fortsätta diskutera katter en stund.

Vi har två, hur många har ni?

/P-A
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
C
P Pagno skrev:
Hmm, kattforumet ligger under en annan flik, här avhandlar vi viktiga saker som...

Dumma grannar, snälla grannar, en man som heter Ove, sexistiska skämt, paragrafrytteri, gubbslem, rika, fattiga, demokrati, diktatur, hur man skall sköta sin trädgård, företagande och en massa saker till.

En väldigt givande tråd mao.

Jag höll på att glömma att den startade med en fälld björk.

Själv håller jag mig på denna tråd när jag har tråkigt, ganska ofta alltså.

Men helst av allt vill jag att den skall nå 500 inlägg, det är min högsta önskan.

Så vi kanske skall fortsätta diskutera katter en stund.

Vi har två, hur många har ni?

/P-A
Jag svarade också på träd frågan.... Det var inte jag som började med katterna..
Du glömde att vi kan avhandla också Finland Sverige relationerna i denna tråd...
Då kan vi lätt uppnå 500 inlägg och 97% av dem har ingenting med TS första inlägg ;)
Jag har inga katter, hade en hund men åldern tog ut sin rätt med honom
 
  • Gilla
harry73 och 1 till
  • Laddar…
P Pagno skrev:
Vi har två, hur många har ni?
Också två.
Och de är lite sura för det börjar bli ont om möss.
Kan det var grannarna som sätter ut fällor eller lägger ut gift?

Skall ta upp detta på nästa byalagsmöte :mad:
 
  • Gilla
harry73 och 1 till
  • Laddar…
harry73
P Pagno skrev:
En väldigt givande tråd mao
Kommunistisk är den (tråden) också, därför tycker många att grannarna får bestämma hur din trädgård ser ut:)

Och därmed beviser jag att mitt högsta syfte i tråden är att göra tramsiga ordskämt:D
Kanske staffan gillar kommunister bättre än sex ;)
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
P Pagno skrev:
Jag höll på att glömma att den startade med en fälld björk.
Det händer ju värre saker!
En blivande granne håller på och bygger ett hiskeligt fult hus.
Vad kan man göra?
Dessutom ryktas det att han är sverigedemokrat. Vad skall man behöva tåla egentligen?
Stora björkar kan man väl stå ut med, men någonstans måste man väl få dra en gräns?
 
  • Gilla
PellePeps och 2 till
  • Laddar…
C
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Också två.
Och de är lite sura för det börjar bli ont om möss.
Kan det var grannarna som sätter ut fällor eller lägger ut gift?

Skall ta upp detta på nästa byalagsmöte :mad:
Så från att ha varit ett ordentilg diskussion om träd mellan grannar så hoppar vi till att bli en kattdiskussion? ;) :O
Men inte sätter väl dina grannar ut gift eller fällor på andra tomter än sina egna.... Så om dina katter håller sig till din tomt så borde det inte vara några problem för dig och dina missar....? Eller....?
 
Idag var jag med näst minsta killen på Star Wars, där var det mera bråk än det var om björken.
Konstiga kristallkatter var det med också, flera, massor liksom, men mest i slutet av filmen.

Någon sugen på en whiskey, en kaffe kanske?
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
C
Bastuöl har jag druckit här hemma... Ingen whiskey för mig idag.

KnockonWood - Du skulle kunna börja föda upp möss och råttor under dit hus så dina katter har något att göra och inte behöver störa grannen.... ;)
 
harry73
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Dessutom ryktas det att han är sverigedemokrat
Usch, jag lider med dig :(
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Och de är lite sura för det börjar bli ont om möss.
Kan det var grannarna som sätter ut fällor eller lägger ut gift?
Kan det vara så att de lägger ut giftet för sverigedemokraten?
 
  • Gilla
AndersOhrt och 1 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Usch, jag lider med dig :(

Kan det vara så att de lägger ut giftet för sverigedemokraten?
Ajabaja!
Ingen politik skall avhandlas, tydliga regler.

Här måste vi behärska våra lustar att skriva vad vi tänker, det är ju ändock ett juridikforum, lite ordning tack!

Om ni har svårt för att hålla er till ämnet, ta efter mig, byt ämne, fungerar utmärkt.

God fortsättning också på er alla, medan jag kommer ihåg det.

Mvh P-A
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
C
P Pagno skrev:
Idag var jag med näst minsta killen på Star Wars, där var det mera bråk än det var om björken.
Konstiga kristallkatter var det med också, flera, massor liksom, men mest i slutet av filmen.

Någon sugen på en whiskey, en kaffe kanske?
Hamnade nästan med systersonen på den..... Har inte varit på bio på cirka 30 år....och ser inte varför jag skall gå nu heller
 
Christer1968 skrev:
Så om dina katter håller sig till din tomt så borde det inte vara några problem för dig och dina missar....? Eller....?
Jo, problemet är ju att grannarna kanske utrotar alla möss.
Och mössen håller ju sig, som du säkert förstår, inte inom våra konstgjorda tomtgränser.
 
C
Jaha, vill uppnå 500 meddelanden i tråden men verkar själv har gått o lagt sig.....
 
C
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Jo, problemet är ju att grannarna kanske utrotar alla möss.
Och mössen håller ju sig, som du säkert förstår, inte inom våra konstgjorda tomtgränser.
Men om grannen inte vill ha möss så kan han utrota dem, vill du ha möss för dina katter så kan du uppföda mössen själv men jag rekomenderar att du inte berättar det för grannen...
 
  • Gilla
AndersOhrt
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.