Mest det att om man installerar den på ett ställe och det inte funkar, kan det bli svårt att flytta kablar. Eller så är det inte det. Får se när installationen kan börja, förhoppningsvis i helgen.
 
Joaquin Joaquin skrev:
Mest det att om man installerar den på ett ställe och det inte funkar, kan det bli svårt att flytta kablar. Eller så är det inte det. Får se när installationen kan börja, förhoppningsvis i helgen.
Ja så är det. Men från din skiss så tror jag inte det blir några problem. Hq har sålt 1 miljon robotklippare så det är grejor som funkar.
 
  • Gilla
Joaquin och 1 till
  • Laddar…
Joaquin Joaquin skrev:
Mest det att om man installerar den på ett ställe och det inte funkar, kan det bli svårt att flytta kablar. Eller så är det inte det. Får se när installationen kan börja, förhoppningsvis i helgen.
I så fall får du sätta ihop slingan där laddaren står och bryta upp den på annat ställe. Inte så mycket jobb. Men se till att spara lite längd vid laddaren ifall det skulle bli nödvändigt så slipper du en kort extrabit mellan. Är dock rätt säker på att det kommer funka fint.
 
  • Gilla
Joaquin
  • Laddar…
Är det bara att skarva ihop två trådar om något skulle ändras? T.ex. har vi en sandlåda som ju kommer bli en ö. En dag ska den bort och då kommer begränsningskabeln bara gå längs ytterkanten på gräsmattan där..
 
Joaquin Joaquin skrev:
Är det bara att skarva ihop två trådar om något skulle ändras? T.ex. har vi en sandlåda som ju kommer bli en ö. En dag ska den bort och då kommer begränsningskabeln bara gå längs ytterkanten på gräsmattan där..
Japp.
 
Joaquin Joaquin skrev:
Många frågor nu :)

Såg även i manualen att laddstationen vill ha 3 m fritt runtom. Det försvårar placeringen ganska rejält. Har lite trädäck snett från laddaren och oavsett blir det nog inga 3 meter som ett liggande "D" som det verkar rekommenderas. Vad säger ni om det?
Inga problem just med avstånden runt laddaren. Jag tror att de bara försöker försäkra sig om att inte få oönskade reklamationer.
 
310an installerad och igång . Smidigt med appen! Men varför åkte den tillbaka och laddar sig när den har 40-50% kvar av batteriet? (Första laddningen). Är ju extremt varmt ute nu så det kanske finns andra parametrar som säger till den att vila med?
 
Bricco Bricco skrev:
310an installerad och igång . Smidigt med appen! Men varför åkte den tillbaka och laddar sig när den har 40-50% kvar av batteriet? (Första laddningen). Är ju extremt varmt ute nu så det kanske finns andra parametrar som säger till den att vila med?
Får du den specificerad klipptiden på ca 70 minuter?
Gränsvärdet för när hemgång och laddning ska påbörjas ligger fast i programmet. Går ej att ändra på.

Extremt varm? Klipparen ska inte ha problem med svenska högsommartemperaturer.
 
E etompau skrev:
Får du den specificerad klipptiden på ca 70 minuter?
Gränsvärdet för när hemgång och laddning ska påbörjas ligger fast i programmet. Går ej att ändra på.

Extremt varm? Klipparen ska inte ha problem med svenska högsommartemperaturer.
Aha den har ett max på 70 minuter även om det finns batteri för mer?

Ibland drar den lite åt vänster när den åker med. Inte alltid men ibland mer, ibland mindre. Kanske behöver köras in lite eller så är det en feature. Snurrade på framhjulen och de gick lite trögt.
 
  • Robotgräsklippare på gräsmatta med ojämna klippytor och mönster som visar rörelsemönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Bricco Bricco skrev:
Aha den har ett max på 70 minuter även om det finns batteri för mer?

Ibland drar den lite åt vänster när den åker med. Kanske behöver köras in lite eller så är det en feature. Snurrade på framhjulen och de gick lite trögt.
Nja, skulle säga att den klipper tills programmet anser att batteriet har den laddnivå som krävs för hemgång. Det måste finnas marginal i batteriet så att den alltid hittar hem till laddaren innan batteriet är slut.

En viss avvikelse till höger eller vänster vid gång på helt plant underlag är inget ovanligt. Skulle den däremot kraftigt dra iväg åt något håll så är det inte rätt.
OK, ser din bild, är gräsmattan helt plan?

Snurrar du på hjulen drar du runt växellåda och motorn, det ger ett visst motstånd.
 
E etompau skrev:
Nja, skulle säga att den klipper tills programmet anser att batteriet har den laddnivå som krävs för hemgång. Det måste finnas marginal i batteriet så att den alltid hittar hem till laddaren innan batteriet är slut.

En viss avvikelse till höger eller vänster vid gång på helt plant underlag är inget ovanligt. Skulle den däremot kraftigt dra iväg åt något håll så är det inte rätt.
Snurrar du på hjulen drar du runt växellåda och motorn, det ger ett visst motstånd.
Framhjulen ska tilläggas. Det är rätt mossigt med mycket motstånd där den dragit mer åt vänster så det kanske beror på det. Drar den på båda bak eller bara ena?

Jag kör guide runt hela tomten så hem bör den hitta snabbt.
 
Bricco Bricco skrev:
Framhjulen ska tilläggas. Det är rätt mossigt med mycket motstånd där den dragit mer åt vänster så det kanske beror på det. Drar den på båda bak eller bara ena?

Jag kör guide runt hela tomten så hem bör den hitta snabbt.

OK, drivning sker individuellt på båda bakhjulen.

Avvakta och se vad som händer. Strular det får du höra med ÅF.
 
Vänster framhjul är väldigt stumt och helt annorlunda mot höger fram som roterar mycket lättare. Det lär ju vara orsaken till att den drar åt vänster. Segt om den måste in för det.. Kan man byta framhjulet själv om de skickas till mig?
 
Bricco Bricco skrev:
Vänster framhjul är väldigt stumt och helt annorlunda mot höger fram som roterar mycket lättare. Det lär ju vara orsaken till att den drar åt vänster. Segt om den måste in för det.. Kan man byta framhjulet själv om de skickas till mig?
Hör med återförsäljaren. Jag hade inte börjat grotta med en ny pryl som är så här pass dyr.
 
E etompau skrev:
Hör med återförsäljaren. Jag hade inte börjat grotta med en ny pryl som är så här pass dyr.
Mailat dom. Segt när man investerar i vad man tycker är kvalitet. Made in UK..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.