Aha, så kan det vara. Men som du själv säger så löser det inte problemet :(
 
Fick SMS att min klippare var fixad igen. Snabba ryck måste jag säga. Lämnade den i fredags. Tyvärr är bara en hjulmotor utbytt så man får väl hoppas att den andra håller.
 
Dessa värden på guiden fick jag. Klipparen är placerad precis framför laddstationen. Provade tre lägen, mitt på, vänster och höger om guidekabeln.

IMAG1735_zpselew9wn2.jpg
Mitt på guiden.

IMAG1736_zpsyjljj0s6.jpg
Vänster om guiden.

IMAG1737_zps2utyjfnw.jpg
Höger om guiden.

Jag hittar det inte nu men har fått för mig att man inte ska ha begränsningen så nära ut med sidan om laddstationen. Jag hade nog flyttat laddstationen mer åt vänster i ditt fall för att få mer rak kabel ut åt sidorna. Så du får laddstationen mitt på en raksträcka eller hur man nu ska förklara det.
 
Det finns ju uppdaterad mjukvara som löser problemen ni har med följa ut. Åk till närmaste ÅF så borde det lösa sig.
 
Är du säker? Vi är ju två här i tråden som har exakt samma mjukvara men bara en av oss har det här problemet...
 
MartinP666 skrev:
Är du säker? Vi är ju två här i tråden som har exakt samma mjukvara men bara en av oss har det här problemet...
Som vanligt beter sig klipparna olika och bara vissa drabbas av problem, detta kan ju ha olika bakomvarande orsaker, tex är din laddstation inte bra placerad i ett hörn, detta kanske påverkar?
I vilket fall tror jag senaste sw heter 5.07.00 2015-04-28.
 
Jo så kan det vara, men jag har inte sett tidigare att det skulle finnas en lösning på detta, jag har pratat med två olika ÅF och de försöker bara hitta workarounds, t.ex att flytta laddstationen, öka signalstyrka, justera korridorbredd etc. Om det finns en fix för detta specifika problemet tycker jag att någon borde veta detta. Jag har även varit i kontakt med Husqvarna och inte heller de nämnde något om att de kände till problemet.
 
Som sagt. Min var skit konstig med version 5.02 men den följde ut perfekt. Nu har jag den senaste 5.07 och klipparen går klockrent på alla sätt å vis. Be närmsta åf uppdatera och börja där. Det går snabbt och är enkelt att börja med. Dessutom är det aldrig fel att ha det senaste i maskinen.
 
Jag vet om ett fall där klipparen inte klarade att följa guiden på test ut. Detta löstes med uppdatering till den senaste mjukvaran.
En sak är iaf säker och det är att HQ inte släpper ny sw utan anledning😉
 
Nej absolut släpper de inte uppdateringar utan anledning, men jag tänker att modellen är så pass ny att det säkert kommer några uppdateringar med småfixar nu i början. Det finns säkert fler problem än detta menar jag.

Men då ska jag kolla med min lokala ÅF om de kan uppdatera den åt mig, tack för hjälpen så länge!
 
Nu har jag hämtat ut min 310 med utbytt hjulmotor så ikväll ska jag släppa ut den på grönbete igen. Hur kollar jag om mjukvaran är uppdaterad?
 
Nu har jag varit hos min återförsäljare Bepps i Lund. Jag fick den uppdaterad på 15 minuter medan jag väntade. (bakom den runda luckan sidan om huvudbrytaren finns ett USB uttag)
Det blev andra resultat men nu gick det att se vad som behövde ändras. Tydligen går den över begränsningsslingan och stannar om korridorrbredden är för smal 1-2 fungerar inte men 1-3 fungerar perfekt. Efter detta gick den fram till en krök i min smala passage och följde sedan den andra slingan åt fel håll! Jag ökade bredden på korridoren med 10 cm sedan blev allt ok. Jag har testat många gånger. Följningen hem fungerar perfekt nu också.
uppdatering msw 5.07.00 20150428 mmi 5.10.00 20141126 :)
 
i menyn inställningar stega dig ner till om, där finns alla data om mowern
 
rolfb skrev:
i menyn inställningar stega dig ner till om, där finns alla data om mowern
Tack, jag hade fått den nya versionen. Ska bli spännande att se när den går ut ikväll.
 
Jonas_Pettersson skrev:
Nu har min klippare varit ute ett tag och kört. Jag har en fråga till er hur eran klippare beter sig när den söker laddstation efter avslutat pass. Min hittar alltid ladddstationen men det tar ofta ganska lång tid. Den åker några meter, stannar vänder, kör lite till,vänder, några meter till osv. Men till slut hittar den guiden och följer den hem. Hade varit bättre den åkte rakt hela vägen till begränsningsslingan innan den vände. Funderar på om den kanske är min grannes bosch som stör den eller hur gör era då den söker stationen?
Min har fortfarande problem när den ska hitta laddstationen. Ska man ställa fördröjningen till 0 om man vill den ska börja söka efter guideslingan med en gång. Eller ställer man tiden man vill att den ska söka efter den.
Det fungerar perfekt när jag gör gör test in, då hittar den slingan med en gång. Men när den har varit ute och kört som vanligt och ska hem så irrar den bara runt tycker jag. Vill att den ska hitta guiden med en gång. Varför skulle man inte vilja att den förjer guide hem alltid? Spårbildning?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.