Åsa Lund
Hade motsvarande diskussion med reklaminköparen på jobbet för nåt år sedan.
Hela företaget med 200+ anställda skulle dricka kaffe ur profilerade kaffekoppar. Dock passade de inte alls i korgarna på någon av företagets alla diskmaskiner.
 
  • Gilla
  • Haha
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
[SH] [SH] skrev:
Nog har de fokusgrupper fortfarande... Fast det tycks inte hjälpa. Det pratades om fokusgrupper när nya kylarna (och frysarna) med modulärt hyllsystem i dörrarna kom. Ingen i fokusgruppen tycks ha tänkt på hur man ska göra rent skårorna där hyllorna hänger... :thinking:

Nu är detta länge sedan men när spisarna med den vinklade panelen kom (på den gamla goda tiden då de byggdes i Motala...) pratades de mycket om fokusgrupper. Vet ingen spisserie som fått så mycket skäll för vredens placering...

Sedan angående TS korg, ledsen att du inte träffade en ärlig och kompetent säljare (kanske inte finns på Giganten), en sådan hade nämligen berättat att den här maskinens svaghet är korgarna och sedan visat på ett alternativ och därmed gett dig en valmöjlighet.

Till nästa gång du byter diskmaskin, ta med lite porslin till butiken och testa hur dina glas passar i den tilltänkta maskinen.
Jag får erkänna att jag bara högg en maskin med samma mått i deras nätbutik, kollade inte ens innan. Min gamla hade kortslutning och i en barnfamilj gällde det att lösa situationen snabbt..

Den gamla maskinen var en Ikeamaskin som höll i 5 år och 2 månader. Den nya känns sämre på alla punkter. Rangliga korgar och (som sagt) svårt att ställa in disk. En aning mer högljudd också. Och då var ändå denna ett par tusen dyrare än Ikeamaskinen.
Nästa gång får det bli bättre research!
 
Electrolux dismaskiner är helt genomusla för alla glas. Och alla tallrikar.

När vår Electrolux (äntligen) dog bytte vi till Bosch. Diskar bättre, är tystare och har bättre korgar. Fast bäst korgar har Cylinda.
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
A
[SH] [SH] skrev:
Nog har de fokusgrupper fortfarande... Fast det tycks inte hjälpa. Det pratades om fokusgrupper när nya kylarna (och frysarna) med modulärt hyllsystem i dörrarna kom. Ingen i fokusgruppen tycks ha tänkt på hur man ska göra rent skårorna där hyllorna hänger... :thinking:

Nu är detta länge sedan men när spisarna med den vinklade panelen kom (på den gamla goda tiden då de byggdes i Motala...) pratades de mycket om fokusgrupper. Vet ingen spisserie som fått så mycket skäll för vredens placering...

Sedan angående TS korg, ledsen att du inte träffade en ärlig och kompetent säljare (kanske inte finns på Giganten), en sådan hade nämligen berättat att den här maskinens svaghet är korgarna och sedan visat på ett alternativ och därmed gett dig en valmöjlighet.

Till nästa gång du byter diskmaskin, ta med lite porslin till butiken och testa hur dina glas passar i den tilltänkta maskinen.
alltså så tror jag inte att det finns några focusgupper i denna koncernen vi som tekniker fick vara med och tycka när M2-serien spisar togs fram i motala, vad som hände var att aktieägarna tyckte tvärt emot. JAg har varit med om detta i en annan jättestor koncern oxå där marknadsavdelningen bestämde allt varvid allt blev fel
 
A
G Galten skrev:
Jag får erkänna att jag bara högg en maskin med samma mått i deras nätbutik, kollade inte ens innan. Min gamla hade kortslutning och i en barnfamilj gällde det att lösa situationen snabbt..

Den gamla maskinen var en Ikeamaskin som höll i 5 år och 2 månader. Den nya känns sämre på alla punkter. Rangliga korgar och (som sagt) svårt att ställa in disk. En aning mer högljudd också. Och då var ändå denna ett par tusen dyrare än Ikeamaskinen.
Nästa gång får det bli bättre research!
5 år och två månader är normalt för dessa maskiner idag jag har sett jättemånga ända ner till 5 år och två dagar
 
A
jarlh jarlh skrev:
Electrolux dismaskiner är helt genomusla för alla glas. Och alla tallrikar.

När vår Electrolux (äntligen) dog bytte vi till Bosch. Diskar bättre, är tystare och har bättre korgar. Fast bäst korgar har Cylinda.
kan ju inte gälla cylinda från turkiet eller slovenien?
 
  • Gilla
[SH]
  • Laddar…
A
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Obefintligt miljötänkande vad gäller vitvaror tycker jag. Helt galet!
Nä växthuseffekten är det enda som är viktigt nu för tiden
och den är ju lätt att fixa det såg man ju direkt när covid19 dök upp
hela asien blev ju rent på några dagar när den största miljöboven kina stängde ner
 
A
T tergo skrev:
ja med tanke på att de som tillverkades på 90-talet höll 15-20 år och de som tillverkas nu håller 5-10 år illa för miljön
snarare +25år för nittiotalisterna mot max 5år
 
A
G Galten skrev:
Det verkar iaf omöjligt att hitta en lösning på de vältande glasen, så det mest kostnadseffektiva är nog att slänga alla dricksglas och köpa nya med breda öppningar
bra tänkt...
 
A
Appendix Appendix skrev:
Jo. Så är det.
Det är bara fattiga miljöaktivister som inte vill ha nytt och fräscht. Och det brukar för det mesta ändra sig när de (om de)får pengar :D

Tyvärr vad gäller Electrolux diskmaskiner så har de väl som jag förstår det rätt dåligt rykte. Kanske beror på vilka modeller det gäller såklart :)
det finns bara en plattform idag konstrueras och tillverkas av zanussi eller polen
 
A
N Nyikåk skrev:
Min erfarenhet också av alla Electrolux som jag råkat ut för på arbetsplatser och hemma, sen brukar botten gå sönder i bestickkorgen, åtminstone på arbetsplatserna.
japp detta är en unik feature för electrolux
 
  • Haha
  • Gilla
[SH] och 1 till
  • Laddar…
A
BirgitS BirgitS skrev:
Vi har haft vår Husqvarna (Electrolux) i 5,5 år nu och den är fortfarande helt hel och fungerande, samt inga problem med att skjuta in undre korgen när den är helt full. Inga problem med att fylla övre korgen med höga glas heller om man så vill.
förbered dig för en ny maskin...
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
5 år och två månader är normalt för dessa maskiner idag
electroluxaren skrev:
japp detta är en unik feature för electrolux
electroluxaren skrev:
förbered dig för en ny maskin...
Du är verkligen en bra ambassadör för Electrolux... :rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
JohanLun och 6 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Sanningen är inte elak, bara illa hörd
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Idag var montörerna här och fixade installationen. Deras första kommentar var ”detta är ju kaos”
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.