Redigerat:
A
G Galten skrev:
Det är verkligen helt obegripligt. Ett sånt stort företag måste väl ha testpiloter och fokusgrupper och allt vad det heter
Nej
Bara rika aktieägare.
 
  • Gilla
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
Åsa Lund
electroluxaren skrev:
Nej
Bara rika aktieägare.
Just du, @electroluxaren, är nog den som bäst vet om gamla korgar kan passa i nya maskiner?
 
Fairlane
Jag har också en Elektrolux (Ikea) och känner igen problemet med glas som välter. Ställer man in ett glas och skjuter in korgen så välter glaset nästan alltid. Man får skjuta in korgen extremt försiktigt för att den inte ska välta eller ha tillräckligt många glas så de stödjer varann.

Jag har tidigare haft Bosch och Siemens och där har jag aldrig haft samma problem. Dessutom har de maskinerna både diskat och torkat bättre....

Jag kan komplettera med att även den nedre korgen är rätt kass. Hjulen viker sig lätt och har man mer än halvfylld korg får man kolla noga att inte hjulen vikt sig när man skjuter in korgen, annars ramlar korgen ner från listen den ska stå på och kommer lägre med effekten att spolar men inte går fritt.
 
Redigerat:
A
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Just du, @electroluxaren, är nog den som bäst vet om gamla korgar kan passa i nya maskiner?
Den plattformen som visas på bilderna är tyvärr inte bakåtkompatibel. Hade den varit det så skulle man nog kunna få till en bra diskmaskin. Men var lugn jag vet inte om någon som överlevt 5 år och 7 dagar och då får man värdens chans att köpa en riktig maskin då det inte är lönt att reparera den gamla.
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Fairlane
Om man tänker positivt så är det ibland bra att köpa skräp, då njuter man mer av de bra sakerna. ;)

Jag köpte en billig diskmaskin till en tidigare lägenhet. Jag var så glad när den gick sönder och jag fick köpa en bättre. Så glad för den bättre hade jag nog inte varit om jag köpt den direkt. :rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Obefintligt miljötänkande vad gäller vitvaror tycker jag. Helt galet!
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Obefintligt miljötänkande vad gäller vitvaror tycker jag. Helt galet!
ja med tanke på att de som tillverkades på 90-talet höll 15-20 år och de som tillverkas nu håller 5-10 år illa för miljön
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
A
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Obefintligt miljötänkande vad gäller vitvaror tycker jag. Helt galet!
Miljöaktivister vill oxå ha nya grejer ofta..
 
  • Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Miljöaktivister vill oxå ha nya grejer ofta..
Nä det är mest iPhone... :D
 
Det verkar iaf omöjligt att hitta en lösning på de vältande glasen, så det mest kostnadseffektiva är nog att slänga alla dricksglas och köpa nya med breda öppningar
 
electroluxaren skrev:
Miljöaktivister vill oxå ha nya grejer ofta..
Jo. Så är det.
Det är bara fattiga miljöaktivister som inte vill ha nytt och fräscht. Och det brukar för det mesta ändra sig när de (om de)får pengar :D

Tyvärr vad gäller Electrolux diskmaskiner så har de väl som jag förstår det rätt dåligt rykte. Kanske beror på vilka modeller det gäller såklart :)
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Jag kan komplettera med att även den nedre korgen är rätt kass. Hjulen viker sig lätt och har man mer än halvfylld korg får man kolla noga att inte hjulen vikt sig när man skjuter in korgen, annars ramlar korgen ner från listen den ska stå på och kommer lägre med effekten att spolar men inte går fritt.
Min erfarenhet också av alla Electrolux som jag råkat ut för på arbetsplatser och hemma, sen brukar botten gå sönder i bestickkorgen, åtminstone på arbetsplatserna.
 
BirgitS
N Nyikåk skrev:
Min erfarenhet också av alla Electrolux som jag råkat ut för på arbetsplatser och hemma, sen brukar botten gå sönder i bestickkorgen, åtminstone på arbetsplatserna.
Vi har haft vår Husqvarna (Electrolux) i 5,5 år nu och den är fortfarande helt hel och fungerande, samt inga problem med att skjuta in undre korgen när den är helt full. Inga problem med att fylla övre korgen med höga glas heller om man så vill.
 
electroluxaren skrev:
Nej
Bara rika aktieägare.
Nog har de fokusgrupper fortfarande... Fast det tycks inte hjälpa. Det pratades om fokusgrupper när nya kylarna (och frysarna) med modulärt hyllsystem i dörrarna kom. Ingen i fokusgruppen tycks ha tänkt på hur man ska göra rent skårorna där hyllorna hänger... :thinking:

Nu är detta länge sedan men när spisarna med den vinklade panelen kom (på den gamla goda tiden då de byggdes i Motala...) pratades de mycket om fokusgrupper. Vet ingen spisserie som fått så mycket skäll för vredens placering...

Sedan angående TS korg, ledsen att du inte träffade en ärlig och kompetent säljare (kanske inte finns på Giganten), en sådan hade nämligen berättat att den här maskinens svaghet är korgarna och sedan visat på ett alternativ och därmed gett dig en valmöjlighet.

Till nästa gång du byter diskmaskin, ta med lite porslin till butiken och testa hur dina glas passar i den tilltänkta maskinen.
 
  • Gilla
Galten och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.