Grundbyggandet är igång, om ca 3 v kommer vårt hus! =)
Ska till fabriken o kolla innan =)
 
Åh, vad kul! Och jättekul att ni uppdaterar!
Vi har fått nybyggnadskartan och funderar på hur vi ska placera huset bäst. Svårt!
Och dessutom blev alla tre barnen magsjuka, så jag kan inte åka till säljaren och placera ut huset. Vill ju göra det nu så vi får vårt hus så snart det bara går.
 
Vad har ni för tomt ashe? Nääj hoppas att inte du blir sjuk!
 
Vi har köpt tomt på 1343 kvm genom SMV.
Det är en ny gata som det redan står fyra nya hus på och det ska upp sex hus till nu. :)
Tror det bara är barnfamiljer så det passar oss jättebra.

Jag verkar klara mig, som vanligt. ;) Det går nog bra.
 
Lite gipsning kvar på övervåningen, men till måndag ska allt vara klart till målarna för då står de här klockan 7! Då är det golv, lister och dörrar kvar. Ledig två veckor till, sen måste det jobbas lite på jobbet också så stålarna fylls på!
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det sovrum direkt till höger eller klädkammare? Du verkar göra mycket själv har du ett litet hum om vad hela kalaset går på där uppe?
 
  • Gilla
jeepmats
  • Laddar…
Jag är imponerad över hur mycket du hinner på kort tid! Hur lång tid har det tagit? Och jag undrar också om du har info om ungefär vad det kostat/kommer kosta när ni är klar.

Jag kanske har missat, men vad har ni för planlösning där uppe? Ser väldigt bra ut!
 
  • Gilla
jeepmats
  • Laddar…
Har ingen skiss på planlösningen. Fick tänka om mot hur vi tänkt från börja. Olika saker begränsade oss, så som återvinningens aggregatet till värmen, avloppet. Jag är snickare och hade hyrt in en kompis i två veckor. Körde inte lösull, vilket man kan spara lite tid på. Tror att det mesta är klart på 6 veckor. Då har jag hyrt in målare, elektriker och rörmokare. Sen gör jag resten själv. Kostnaden har jag nog ganska bra koll på om någon månad när alia fakturor är betalda. Återkommer om det! När det är färdigt får jag vila upp mig på jobbet, för nu har jag kört hårt!
 
  • Gilla
Ashe
  • Laddar…
Allrum i mitten, badrum till höger ovan trappen. Till vänster två barnrum. Bakom badrummet, en klädkammare (garderob)och jämte det ett sovrum som rymmer en dubbelsäng.
 
  • Gilla
Ashe
  • Laddar…
Vi hade tänkt göra som förslaget som smv har med fyra sovrum uppe. Är ert liknande det förutom förråd/större sovrum? Hur gör ni med toalettstolen?
 
Ingen vägghängd toa. Då måste man ha avloppet mellan de takstolar de går upp. Inte bra att kapa bort så mycket i dem för att flytta de i sedled annars. Flera saker begränsade oss som sagt. Får lägga upp lite fler bilder senare när det är ljust.
 
Men det funkar att ha den under snedtaket? Har ni takfönster? Ber om ursäkt om svaren finns i tråden redan.

Bilder uppksattas! :D Tack!
 
vill också se bilder :) å gärna inspirationsbilder från nedervåningen (kök/vardagsrum) om du vill förstås
 
Går att ha roa i snedtak, men du behöver man bygga ut väggen. Finns rekommendationer om vilken höjd det sko vara över toan till tak.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.