Shakula Shakula skrev:
Har tänkt hoppa på Tibber, är det någon som kan skicka en inbjudan?
Skickar pm
 
Hej!
Någon som kan skicka invite för bonus på PM? :)
 
PM
 
P benjibk skrev:
Hej!
Någon som kan skicka invite för bonus på PM? :)
Skickar PM
 
P benjibk skrev:
Hej!
Någon som kan skicka invite för bonus på PM? :)
självklart.
 
P benjibk skrev:
Hej!
Någon som kan skicka invite för bonus på PM? :)
Du har PM :)
 
A
Tänker hoppa på. Jag får en bonus om någon bjuder in mig? Skicka inbjudan isf tack
 
PM
 
Pm skickat
 
A
Tack tack. Har fått 8 inbjudningar på 1 min
 
  • Gilla
super70 och 1 till
  • Laddar…
Johan1975z skrev:
Tack tack. Har fått 8 inbjudningar på 1 min
Snabba ryck
 
Tjena, invites var det..
Jag har precis tecknat mig och man kan visst fylla i i efterhand ;)
Finns på pm :)

Jag har varken fått igång abbonemanget än eller fått hem min Pulse P1 ännu.
Frågan är om man syncar mot Telldus, finns då möjligheten att styra brytare efter elpris?

Jag är lite osäker på hur mycket jag kommer att spara, troligen inte så mycket då jag redan har tänket inne med att köra VVB, tvätt osv på kvällstid eftersom mitt nätbolag har effekttaxa som grund för nätavgiften..
Dom 3 högsta förbrukningstopparna per månad styr elnätsavgiften (skulle man råka slå igång bastun innan 19 en kväll så blir man spöad av elbolaget)
Kommer att borra för bergvärme under nästkommande år, då kanske det kan bli aningen mer spännande!
 
J John Karlsson skrev:
Tjena, invites var det..
Jag har precis tecknat mig och man kan visst fylla i i efterhand ;)
Finns på pm :)

Jag har varken fått igång abbonemanget än eller fått hem min Pulse P1 ännu.
Frågan är om man syncar mot Telldus, finns då möjligheten att styra brytare efter elpris?

Jag är lite osäker på hur mycket jag kommer att spara, troligen inte så mycket då jag redan har tänket inne med att köra VVB, tvätt osv på kvällstid eftersom mitt nätbolag har effekttaxa som grund för nätavgiften..
Dom 3 högsta förbrukningstopparna per månad styr elnätsavgiften (skulle man råka slå igång bastun innan 19 en kväll så blir man spöad av elbolaget)
Kommer att borra för bergvärme under nästkommande år, då kanske det kan bli aningen mer spännande!
Skickat PM
 
J John Karlsson skrev:
Tjena, invites var det..
Jag har precis tecknat mig och man kan visst fylla i i efterhand ;)
Finns på pm :)

Jag har varken fått igång abbonemanget än eller fått hem min Pulse P1 ännu.
Frågan är om man syncar mot Telldus, finns då möjligheten att styra brytare efter elpris?

Jag är lite osäker på hur mycket jag kommer att spara, troligen inte så mycket då jag redan har tänket inne med att köra VVB, tvätt osv på kvällstid eftersom mitt nätbolag har effekttaxa som grund för nätavgiften..
Dom 3 högsta förbrukningstopparna per månad styr elnätsavgiften (skulle man råka slå igång bastun innan 19 en kväll så blir man spöad av elbolaget)
Kommer att borra för bergvärme under nästkommande år, då kanske det kan bli aningen mer spännande!
Tror inte det går med telldus,kan väl kanske gå om det går att koppla in ex. En heatit termostat till telldus?
Själv kör jag bland annat telldus via HA och styr därigenom allt jag vill via elpriset
 
S super70 skrev:
Tror inte det går med telldus,kan väl kanske gå om det går att koppla in ex. En heatit termostat till telldus?
Själv kör jag bland annat telldus via HA och styr därigenom allt jag vill via elpriset
Och även om det går att få in en termostat är det ändå tibber som bestämmer hur hårt det ska styras, kör man i HA kan man välja själv hur hårt, själv kör jag olika börvärden till värmepumpen beroende på elpris typ lägsta pris idag+20% ett värde och 80% av dagens högsta ett värde å såklart massa däremellan
 
S super70 skrev:
Tror inte det går med telldus,kan väl kanske gå om det går att koppla in ex. En heatit termostat till telldus?
Själv kör jag bland annat telldus via HA och styr därigenom allt jag vill via elpriset
själv kör jag med homey. Då kan du skapa flöden där du kan styra brytare efter elpris.

om du ska börja titta efter bergvärmepump och har tänket med elpris med, titta då så de inställningarna finns i pumpen. Själv har jag en nibe s1255 och har ställt in det på att anpassa sig efter elpriset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.