K kjork skrev:
själv kör jag med homey. Då kan du skapa flöden där du kan styra brytare efter elpris.

om du ska börja titta efter bergvärmepump och har tänket med elpris med, titta då så de inställningarna finns i pumpen. Själv har jag en nibe s1255 och har ställt in det på att anpassa sig efter elpriset.
Min gamla nibe 1215 är inte riktigt så smart men funkar riktigt bra att styra som jag gör, är ju liknande som ngenic gör förutom att jag själv bestämmer hur den ska styras, går till och med att styra efter väderprognos vilket inte ngenic gör.
Jag styr även en del annat vvb avfuktare mm via HA.
Dock har åskan dödat min värmepump men jag ska riva ut all styr och koppla in en duc istället vilket blir ett spännande test
 
S super70 skrev:
Min gamla nibe 1215 är inte riktigt så smart men funkar riktigt bra att styra som jag gör, är ju liknande som ngenic gör förutom att jag själv bestämmer hur den ska styras, går till och med att styra efter väderprognos vilket inte ngenic gör.
Jag styr även en del annat vvb avfuktare mm via HA.
Dock har åskan dödat min värmepump men jag ska riva ut all styr och koppla in en duc istället vilket blir ett spännande test
låter fantastiskt. Tyvärr saknar jag kunskaperna för att använda HA.
 
engs
Tibbers Pulse genom Homeys Insights.
Inte så svårt att gissa när bilen laddar... Historiken direkt i Tibbers app lämnar en hel del att önska, men genom Homey går det få ut den smidigt.
Grafik med energiförbrukning över tid som visar spikar vid bilens laddningstillfällen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
John Karlsson och 1 till
  • Laddar…
Hej, är det någon som vill bjuda in mig till tibber?

/S
 
Absolut
 
S Simonlindahl skrev:
Hej, är det någon som vill bjuda in mig till tibber?

/S
Du har PM :)
 
S Simonlindahl skrev:
Hej, är det någon som vill bjuda in mig till tibber?

/S
Skicakat pm
 
Tjena! Någon mer som är sugen att dela en kod?

/t
 
T tolstoy skrev:
Tjena! Någon mer som är sugen att dela en kod?

/t
Du har pm
 
T tolstoy skrev:
Tjena! Någon mer som är sugen att dela en kod?

/t
Pm skickat
 
Hejsan!
Är också sugen på att byta till Tibber. Är det någon som vill skicka en kod så skulle jag vara tacksam.
 
  • Gilla
Elaxio och 1 till
  • Laddar…
L Leon Music skrev:
Hejsan!
Är också sugen på att byta till Tibber. Är det någon som vill skicka en kod så skulle jag vara tacksam.
Du har PM :)
 
L Leon Music skrev:
Hejsan!
Är också sugen på att byta till Tibber. Är det någon som vill skicka en kod så skulle jag vara tacksam.

Du har PM.
Behöver du hjälp med Home assistant o Tibber så hjälper jag till :) om du tar min kod då :rofl:;)
 
  • Gilla
BSOD och 1 till
  • Laddar…
Tack och bock! Det gick undan:)
 
Elaxio Elaxio skrev:
Du har PM.
Behöver du hjälp med Home assistant o Tibber så hjälper jag till :) om du tar min kod då :rofl:;)
Utpressning alltså :)
 
  • Haha
gmanhem
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.