Snailman
J johanjacobsson1900 skrev:
Ok toppen då satsar jag på att gipsa först.

Ok, tänkte nämna att man inte ska skarva gips precis i ett hörn där det är tex ett fönster eller dörr utan typ 15 cm ifrån, annars kan det lätt spricka i höret. Samma sak borde gälla i Tak. Men det problemet slipper man ju helt om hålet ryms inom skivan och tillräckligt långt från kanten. Jag satta alltså den skivan först och resten av skivorna vid ett senare tillfälle.
 
  • Gilla
andeb
  • Laddar…
F Frågan skrev:
Extern takfläkt (från konkursbo) 1000 kr (Nypris 20.000 för vår modell men går att få ok alternativ för kanske 4.000 kr?)
Lite sent till tråden, men hur hittade du konkursboet? :O Har bara koll på PS-auktion för konkurser, och där drar allt ändå upp till kanske 60-70% av nypris.
 
F
Håller med om att det ofta drar iväg. Sökte i min mejlbox nu. Det här var en auktion på pn-trading.se för fyra år sen. Överdrev tydligen lite. Fläkten gick på 350 kr + moms o slagavgift. Så ca 600 kr. Rätt mager beskrivning så jag var beredd på att den skulle vara defekt. Men den var ny och utan fel.
 
  • Gilla
litari
  • Laddar…
A
litari litari skrev:
Lite sent till tråden, men hur hittade du konkursboet? :O Har bara koll på PS-auktion för konkurser, och där drar allt ändå upp till kanske 60-70% av nypris.
PS använder botar för att få upp priset, lätt att se då mycket kommer ut igen för att botarna inte kan betala
 
@Frågan Snygg lösning! Jobbar själv på en liknande fläkt inspirerad från din idé.
Fäste ni den övre mdf-skivan mot taket med skruv ovanifrån eller underifrån? Fogade ni skruvhålen?
 
F
Ingen skruv ovanifrån. I övrigt minns jag inte. Skulle gissa på att jag limmade den. Möjligen skruvade på platser där skruvskallarna ändå döljs av den hängande skivan. Minns det som att jag målade allt innan montering.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.