Sanna Hur går det med ert bygge har det dragit i gång ännu??

Vi tror att vi kan flytta in om 2-3 veckor. Så nu är det riktigt nära ;D

I helgen ska vi sätta upp badrumsinredningarna och göra klart i tvättstugan sen är det bara att vänta på att bänkskivan ska komma så köket oxå kan bli färdigt.
 
Nej, det har inte börjat än... Väntar definitivt besked från banken nästa vecka, sen ska alla handlingar skickas direkt till bygglov. Hoppas på bygglov innan årsskiftet i alla fall. De påstår ju att de är snabba på det i den kommunen! Hoppas hoppas! Svägerskans sambo ska ev hjälpa till att schakta bort matjorden och sätta L-stöd, och det hoppas vi kunna göra så fort vi fått bygglovet och klartecken på höjderna. Vi har ju en höjdskillnad på tomten på 1 meter, så vi kommer att höja upp tomten mot grannen för att slippa höjdskillnader i trädgården.
 
Nu är vi äntligen inne :D :D :D

Flyttade in i Torsdags och har hunnit komma lite ( ytterst lite) i ordning.

Det är en himla blandning av redan julpyntat i något rum för att i nästa rum ha alla verktygen kvar.

Underbart :)
 
saturnus skrev:
Nu är vi äntligen inne  :D  :D   :D

Flyttade in i Torsdags och har hunnit komma lite ( ytterst lite) i ordning.

Det är en himla blandning av redan julpyntat i något rum för att i nästa rum ha alla verktygen kvar.

Underbart  :)
Vad roligt för er! Grattis! Kan tänka att det är lite rörigt att flytta mitt i jultider...

Vi väntar nu på besked på bygglovet från kommunen... Hoppas det kommer snart! :)
 
Bygglovet är klart! :) Byggsamråd blir den 5 feb, och veckan efter är det byggstartsmöte med projektledaren och entreprenören. Nu rör det faktiskt på sig! Tjojo!
 
Grattis!


Så himla kul att äntligen vara igång.

Du få fortsätta att hålla oss uppdaterade om vad som händer :)

 
saturnus skrev:
Grattis!


Så himla kul att äntligen vara igång.

Du få fortsätta att hålla oss uppdaterade om vad som händer :)
Ja, äntligen! ;D

Kolla gärna vår blogg: http://tingdalsvagen.blogg.se/

Försöker hålla den så uppdaterad jag kan!
 
_Inger_ skrev:
Grattis till bygglovet Sanna! och välkomna till Åstorp!

Jag har tittat in på din blogg och jag måste säga att Ert hus har en mycket spännande och "rolig" planlösning! Sådana planlösningar gillar jag! Jag brukar kalla dem för "icke förutsägbara" ;)

Ert hus är även mycket fint fasadmässigt och att bygga ett stenhus är ju ett bra val :)

Lycka till med byggeriet!
Tusen tack! Alltid kul att höra att man lyckats med planlösningen. Det är ju lite svårt att få det både spännande och praktiskt, men jag tror verkligen vi har lyckats! :D Vi ville inte ha ett hus som ser ut som alla andra, och det gör det ju inte! Vi har ju så klart mycket att tacka arkitekten för, men vi har även själva varit med på en hörna.

Längtar så till vi flyttar till Åstorp nu! Verkar som det kan bli typ aug/sep. Kanske hinner vi med åtminstone en grillkväll i alla fall! ;)
 
Jag installerade vår garageportsöppnare i helgen. Gud va skölnt aatt slippa spring ut och in ur bilen i denna kylan :D
 
Nu står L-stöden på tomten, och helgen den 10-11 feb kommer vi (rättare sagt sambons svåger) att sätta dem på plats där de ska vara. Spännande att det äntligen kommer att hända något på tomten. Ska definitivt vara redo med kameran i högsta hugg den helgen! :cool:
 
Nu har vi satt L-stöden på plats i helgen, och bygget är officiellt startat! Tjoho!

Bloggen uppdaterad!
 
Bloggen uppdaterad med nya bilder!
 
Vilken miss vi har gjort!!!!!

Har tacksam tagit emot fyllnadsmassor när det har dykt upp för att vi trodde vi behövde det men nu har vi ändrat layouten på tomten och då måste vi bli av med massa bra jord. Någon som vet hur man lättast blir av med det?
 
Tippas, har du bytat signatur? Är det du som var Saturnus innan?

Har tyvärr inget tips ang den överblivna jorden... Har själv en massa schaktmassor som måste bort från tomten inom snar framtid. Men har ni inte ganska plan mark där på Rågen? Trodde inte ni behövde en massa extra jord? Eller ni tänkte göra en specialare i trädgården?

Nu har både väggar och takstolar kommit på plats på vårt hus! Roligt att det går så fort nu. :D :D
 
Sanna: Ja jag har bytat namn för när de gjorde om här på Byggahus så var det någon som tog mitt namn :(

Vi har en höjdskillnad på vår tomt på ca 1m sådärför har vi behövt att fulla upp lite.

Vad spännande med ert hus har ni fått ett inflyttningsdatum??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.