Hur månag av tomterna har kommunen satt till sidan åt egnahemsbyggare resp. hur många har gått till företag som säljer vidare
 
Jag tror är alla tomterna på rågenområdet är sålda till privatpersoner men jag är inte säker
 
Var är alla Björnåsare??

Verkar som det är en tomt ledig på Rågen om någon vill bosätta sig i vårt område ;D
 
Du frågar fel person.

Vi har inte börjat bygga ännu så jag är dåligt informerad om vallen.

Det ända som jag har märkt än så länge är att det blir mer ombonat i området och man slipper se bilarna ;)

Har inte varit uppe hos er på länge har det hänt mycket där uppe?
 
Känns ganska bra för vår del just nu. Vi stod i kö och ville ha i etapp 1 men fick en tomt nere på rågen innan det blev klart.
Vår kalkyl hamnade trots tusen beräkningar innan vi drog igång på mer än vi trott. Och hade vi valt på Björnås hade det stuckit iväg ännu mer enbart pga m2 pris plus markbearbetning :)

Hur många är sålda?

 
Nej vårt hus har inte kommit än men vi fick precis reda på att de kommer börja gräva för plattan på Onsdag ;D

Vi bor granne med de som pendlar, tror jag ::)

Tomtpriset på skoglundbacken var ganska extrema men om man bortser från dem och tittar på kommunala tomter så var det dyrt på björnås.

När vi ställde oss i kö till björnås fick vi reda på att de skulle kosta 200:- m2.

Är alla sålda på Skogslundsbacken?
 
Vi vet inte riktigt än. Ska få reda på inflyttningsdag nästa vecka.

Från att ha varit en evig väntan så händer det massor. Fick reda på att vi får bygga vårt garage innan huset kommer ( ska bygga garaget själva) och samtidigt har vi tre som bjuder på vår lägenhet så vi ska förhoppningsvis snart flytta. Och i går ringde vår byggledare och sa att plattfirman hade en lucka och kunde´börja på vår platta redan på onsdag.

Massor på gång :)

Det känns jätte bra att det händer något som man kan se.

Trivs ni fortfarande lika bra där uppe?
 
Vi vet inte än ::)

Nästa vecka tror vi att vi får ett inflyttningsdatum.

 
Asgarv ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Missade att vi hade börjat på en ny sida ( sida 2) och undrade var mina sista inlägg blivit av. Så jag skrev i alla hast det kosrta så du ändå skulle få lite info.

Här kommer faktan:

Vi ska bygga med Scanhaus samma firma som det ita putsade har byggt med. Fast vårt är ett 1 1/2 plans.
Kommer bli en ljusgrå puts med vita frisar.

Firman som ska göra plattan heter Comab.

Garaget ska vi precis som ni göra själva.

Blommor hmmm. Har satt en pott pengar till trädgården men har inte haft enegergi att äns börja fundera på hur vi vill trädgården ska se ut.
Nu är det fokus på huset.

Lägeneheten: Det hade varit kanon att tjäna lite pengar där, vi får se hur många som budar.

 
Jo det stämmer, Scanhaus har visningshus i Lödde.

Det är ett trähus med putsfasad. så även garaget kommer bli trä men med putsad fasad.

Nu bor vi i Ödåkra men jag är från Åstorp från början.

 
Det scanhauset som är där redan är det 4:e från lidl tror jag. Det är i alla fall det ända putsade huset.

Angående elpaketet så har dom försvenskat det.

Vi pratade ganska mycket med de som bor i scnhauset på samma gata och de var jätte nöjda med KA så vi tog samma.
Det är genom scanhaus så det kändes så där innan vi träffat honom men nu känns både byggledare och KA kanon. ( Hoppas de gör det efter bygget oxå )

 
Vi har nyligen bokat en hörntomt i etapp1 på björnås.
Kommer troligtvis att bygga ett eksjöhus lyckan i vinkel.
Vad jag har hört så ska det mest vara berg i etapp 2, inte i ettan, men jag kanske har fel?
 
Inger.P: När vi pratade med kommunen i förra veckan så sa de att det var mjuk och fin mark på etapp 1.
Vid vägbygget hade de inte behövt spränga någonting.
Vi får hoppas att det inte är berg på vår tomt. Trista pengar att lägga ut annars.
Fint hus ni har byggt förresten. :)
 
Saturnus: hur går det med bygget? När är det inflyttning? Har inte varit i era trakter på ett tag så jag har inte sett hur långt ni kommit.

Vi kommer förhoppningsvis att påbörja schaktning i nov/dec. :D Hoppas hoppas! Längtar så till det börjar!
 
Vi fick nyckeln förra måndagen och spacklar nu som galningar :)
Hade lite tur att vi fick komma in i huset medan byggarna var kvar vilket har gjort att vi har kommit en bit redan.
Efter idag så ska hela ovanvåningen vara grundmålad. Sen ska vi bara lyckas bestämma oss vilken färg vi ska ha i rummen  :surprised:, Inte helt enkelt.

Kom gärna förbi och titta alla besök är trevliga.

Förstår att ni längtar, måste säga att väntan innan vi fick ett datum på när det skulle dra i gång var värst, sen har det gått ganska fort. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.