Karlia Karlia skrev:
Avskyr också allt pipande som ex häll brukar ha. Samtidigt verkar det svårt att undvika.
.
Går ofta skapligt enkelt att plocka ur summern/pipeländet.
Har gjort det på en micro och sett det göras på en häll.
Underbart tyst sedan.
 
  • Älska
Karlia
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
sett det göras på en häll.
Vad är syftet med en pipande häll? Jag har bara haft riktiga spisar :crysmile: så jag har undkommit eländet med pipande hällar.

På en mikro kan det dock finnas en finess med att den meddelar när den är klar men en häll???
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vad är syftet med en pipande häll? Jag har bara haft riktiga spisar :crysmile: så jag har undkommit eländet med pipande hällar.

På en mikro kan det dock finnas en finess med att den meddelar när den är klar men en häll???
Min micro tystnar när den är klar och har slutat värma.
Det räcker för mig.
 
  • Gilla
Cheesen och 1 till
  • Laddar…
Vår spis har det sämsta två världar.
Vred som blir kladdiga och skitiga och svåra att rengöra (och en nedsänkt display som har skit i kanterna).
Och touch som inte tål en vattendroppe (används för att sätta timer, men om det kommer vatten på den piper den och stänger ner plattorna)

Husqvarna-QSI6148W-Vit.jpg
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Karlia
Piiip - kastrullen står inte riktigt rätt!
Piiip - ojoj, nu kokar det över!

Egentligen har jag mer problem med att köksfläkten inte klarar av att dra undan stekoset när jag steker pannkakor - i söndags väckte jag födelsedagsdottern traditionsenligt med brandvarnaren (som inte piper utan börjar med "Det är rök på bottenvåningen"). Förövrigt mycket effektivt sätt att väcka henne på!
 
Karlia
Undrar hur de som designar spisar och dylikt tänker.. TÄNK så bra om spisen gör sig påmind hela tiden så ingen glömmer bort den! Rengöring, äh, bättre om folk lär sig att inte drälla!
 
Sa jag förresten att pjäsen ovan gick loss på 15000kr typ 2014.
 
  • Wow
Karlia
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Vred som blir kladdiga och skitiga och svåra att rengöra
Vet inte om det funkar på din/alla spis/spisar men jag brukar dra loss vreden och köra dem i diskmaskinen.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
Min micro tystnar när den är klar och har slutat värma.
Det räcker för mig.
Håller med! Den på landet säger "pling" och tystnar sen, väldigt "lagom", Den hemma "piper" i säkert närmare tio omgångar innan den till slut ger upp. Jag brukar fatta vid första pipet men det verkar maskinen inte riktigt tro på...
 
  • Gilla
Huddingebo och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Samma här och oförståeligt. Vad är det värsta som kan hända om jag råkar glömma kvar något i mikron? Mycket onödigt med upprepade pip.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Vet inte om det funkar på din/alla spis/spisar men jag brukar dra loss vreden och köra dem i diskmaskinen.
Går säkert.
Fördelen med touchen är att jag tar och sprayar lite rengöringsmedel över hela, torkar av allt med en trasa i ett par snabba svep.
Vred ska man in i varenda vrå och pilla, och lossa rattar osv.

Nej, nästa blir nog en Neff eller siemens med "Twistpad"
 
Düsseldorff
Jag har ingen micro. Jag lagar mat på riktigt istället. Burn.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Fördelen med touchen är att jag tar och sprayar lite rengöringsmedel över hela, torkar av allt med en trasa i ett par snabba svep.
Ja touch måste naturligtvis vara överlägset ur rengöringssynpunkt. Verkar dock som många tycker de är rätta kassa utifrån deras primära syfte dock. Jag har knappt använt en häll med touch så jag har ingen personlig åsikt.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Jag har ingen micro. Jag lagar mat på riktigt istället. Burn.
Vi använder säkerligen micron oftare än spisen här hemma.
Men aldrig någonsin till att laga mat i....
 
Huddingebo Huddingebo skrev:
Men aldrig någonsin till att laga mat i....
Torka ved? :p
 
  • Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.