Gratulerar, med en renovering på ca 550 000 får man mycket byggmaterial mm. Hitta ett bättre hus med mindre renoveringsbehov så får ni ett lyckligare liv. Det kostar på förhållandet att blanda in en tredje part såsom ett renoveringsobjekt, som kanske blir en "never ending story".
 
-MH- skrev:
Jag håller med gadu^, förutom på en punkt. Det är inget fel på budgivning, tycker jag. Men det kräver sin man/kvinna att inte hålla på och följa med upp hela tiden bara för att de andra gör det..

Man skall inte bli förvånad över vad folk kan ta sig till i affärer. Det handlar om mycket pengar, alla medel är tillåtna (utom de otillåtna).:)

Ärligt talat, hur vet ni att inte tre av intressenterna är säljarens kompisar?
Tack!
Kanske var otydlig... men jag är inte emot budgivning i sig. Men sättet som det görs på idag finns det en hel del man kan förbättra med lagstiftning för att styra upp dessa "opartiska" mäklare...
 
gadu^ skrev:
Ta inte det som ett personligt påhopp, men moral hit o dit... med hela den löjliga budgivnings processen som finns idag med korrupta "opartiska" mäklare och giriga säljare så är det alla medel som gäller om man vill ha sitt drömhus. Tyvärr... nothing is sugar coated, it's just business, no pain no gain, cash is king...
Köpare 1 vill få köpare 2 att avstå köpa drömhuset, varför skall då köpare 1 ge med sig? Bara o sätta grus i kugghjulen hos köpare 1 och hoppas på en ny budgivning en tid framöver.

Just my 2 cents... ;-)
.

Nej då, helt enkelt två personer som har olika syn på saken. Jag tycker inte att köpare 1 ska ge med sig, inte förrän han nått sin gräns iaf. Vad har köpare 1 att vinna på att trissa upp priset ytterligare för köpare 2? hämnd? Ja, jag tror inte det är för att sova bättre på natten iaf.

Sedan undrar jag varför det ska vara så svårt för oss att tala om vad vi känner, varför säger inte helt enkelt köpare 1 till köpare 2 att jag känner mig förbannad/olustig/rädd när du kommer med sånna förslag, kan du sluta med det? Jag kan nästan lova att det inte var köpare 2 mening att få köpare 1 att känna så,utan helt enkelt, vi kan vinna något på det här båda två om ni inte är lika intresserade som oss.

Sedan skulle jag som SÄLJARE känna mig väldigt olustig att ha med en sådan köpare att göra. För trotts allt så är det jue h*n som köpare 2 försökte blåsa på pengar....
 
Idag ringde mäklaren och sa att mutaren hade dragit sig ur affären idag. Vi blev tillfrågade om vi var intresserade av att köpa till utropspris. Självklart var vi det :) Återkommer med mer info om hur det går.
 
...men du ska inte betala mer än det du bjudit före du bjöd över "mutaren" annars får det bli ny budgivning...tycker jag

FLKR
 
FLKR skrev:
...men du ska inte betala mer än det du bjudit före du bjöd över "mutaren" annars får det bli ny budgivning...tycker jag

FLKR

Vi tycker att det är ett helt ok pris.
Det är ändå betydligt lägre än vårt sista bud.
 
Hahahaa...det finns faktiskt rättvisa i livet *glad för er skull*. Är ni nöjda med priset så låt det vara så, två nöjda parter är alltid bäst för en slutgiltig affär
 
Hemmakatten
Varför drog sig den andre spekulanten ur affären? Hade han genomfört en besiktning som indikerade kostsamma fel i fastigheten? Tänk lite på detta innan ni skriver på kontraktet.
 
Hemmakatten skrev:
Varför drog sig den andre spekulanten ur affären? Hade han genomfört en besiktning som indikerade kostsamma fel i fastigheten? Tänk lite på detta innan ni skriver på kontraktet.

Vi väntar på mer information under tisdagen.
Angående bristerna som finns på huset så har vi nog koll på de som finns på huset.
 
evasch skrev:
Hahahaa...det finns faktiskt rättvisa i livet *glad för er skull*. Är ni nöjda med priset så låt det vara så, två nöjda parter är alltid bäst för en slutgiltig affär
Vi får hoppas att det går igenom utan fler bekymer nu :)
 
Självklart jättebra att de går ner till utropspris och inte ert senaste bud men vet ni varför de så raskt sänkte budet? Bråttom att avsluta?
Jättegrattis i alla fall! :)
 
Grattis!!
 
Ibland så hamnar allt rätt ändå, grattis. Nu får ni en rejäl slant att renovera för, mitt råd är att tänka igenom och planera noga. Lägg pengarna på att bli färdiga relativt snabbt, ta in folk, gör inte allt själva, då kommer ni att njuta av huset mer. Titta på arga snickaren på femman så förstår ni hur lätt det är att hamna i situationen.

Lycka till.
 
Haha! Gott åt Herr Muta att han fick dra sig ur!! Se till att göra en besiktning!

Lycka till!
 
Ni kan i alle fall vara säkra på att den andra budgivaren faktiskt inte var säljarens kusin etc. Det är få förunnat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.