Det finns det säkert. Poängen var att för just mig så är det inte en bra lösning med så få höjdjusteringsmöjligheter. Mitt tak är fullt med takkupor och annat jox så står jag längs en vägg och grejar så behöver jag ofta vara en stund på en höjd och en stund på en annan höjd några dm högre eller lägre. För mig är det då betydligt lättare med den flexibiliteten som hakin ger.
Men det är väl bra att det finns olika valmöjligheter för olika personer.
 
  • Gilla
Heij83
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
Bild eller kan du förklara hur och var du drar åt?
Såhär.
 
  • Ställning vid husfasad med orange säkerhetslina och träplank för byggprojekt.
Heij83
X xLnT skrev:
Såhär.
på min alu ställning (Altrad) har jag snedstag som har samma funktion som dina spännband.

nedmontering av 4 sektioner 1 plan och bygga upp som på bilden tog nu strax över 1h med lite hjälp av frugan då mitt diskbråck strulade lite.
 
  • Aluminiumställning med snedstag uppställd vid ett hus under skymningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Heij83 Heij83 skrev:
på min alu ställning (Altrad) har jag snedstag som har samma funktion som dina spännband.

nedmontering av 4 sektioner 1 plan och bygga upp som på bilden tog nu strax över 1h med lite hjälp av frugan då mitt diskbråck strulade lite.
Jag föredrar spännband för stagning, lätta, tar lite plats och man använder dom till mycket mer än stagning ;)
Hade aldrig orkat med så smal arbetsyta, skönt att enkelt kunna gå förbi varann och dessutom ha material och verktyg på ställningen. Skönt att det finns olika ställningar :)
 
  • Gilla
Heij83
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.