Hade diskussion med entreprenör och besiktningsman. Båda hävdar att det är mot reglerna, och det känns riskabelt för vårt hus är från 79’ så vi tror det är lite dålig isolerat.

Så, vi kör synliga
 
P
Globetrot Byggis1976 skrev:
Hade diskussion med entreprenör och besiktningsman. Båda hävdar att det är mot reglerna, och det känns riskabelt för vårt hus är från 79’ så vi tror det är lite dålig isolerat.

Så, vi kör synliga
Du kan ju be dem visa var regeln finns dokumenterad.
 
  • Gilla
Dowser4711 och 3 till
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Du kan ju be dem visa var regeln finns dokumenterad.
De tolkade reglerna så för vårt badrum. Så du hittar referens i tråden. Vårt hus är från 79’ Dåligt isolerat. Besiktningsman sade iofs att han tolkade det som att gäller oavsett. Jag tänker att säker vatten formulering ”ska inte” övverider ”kan” om det finns alternativ.

Det är som lagstiftning texter, det finns tolkningar tänker jag. Vi väljer att göra det frostsäkert och enligt deras rekommendationer
 
Redigerat:
A AG A skrev:
Jag hönvisade själv till Säkert Vatten eller BKR då jag ville ha rören dragna i väggen. Dock menade killen från Folksam att det var otillåtet sedan x antal år sedan. Rörmokaren sa samma sak. Snickaren menade att det var helknäppt då man ju alltid gjorde så förr, men att man ju inte fick nu sedan några år. Senare kom plattsättarfirman in i projektet, och sa även de samma sak.
Jag upplever att de jag frågar säger samma sak till mig. Men det är såklart beroende av vem man pratar med. Det finns ingen som i alla fall verkar påstå att det är felaktigt att dra dem synligt 😂 Så, vi kommer välja det
 
  • Gilla
AG A
  • Laddar…
Globetrot Byggis1976 skrev:
Jag upplever att de jag frågar säger samma sak till mig. Men det är såklart beroende av vem man pratar med. Det finns ingen som i alla fall verkar påstå att det är felaktigt att dra dem synligt 😂 Så, vi kommer välja det
Jag orkade inte krångla med dem. Så jag drog själv nya alupex-rör i golvet istället. Det tyckte även de att det var tillåtet. Dock tyckte de att det var bättre än tidigare, och ville inte stå för den kostnaden. Men en timmes arbete och ett par hundralappar för rör orkade jag inte heller bråka om.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.