OK,
CD-skivor lägger jag in via datorn, har en HD-försedd DVD, så det blir inte så ofta som jag behöver lyfta på locket!
 
??? :)

TVn ligger 90cm i underkant från golvet och jag tror det är ganska normalt. Känns kanon att sitta i soffan och kolla. Skulle absolut inte velat haft en lägre.

Patrik.A skrev:
Med tanke på placering av högtalare/skärm...
Står du upp och kollar på TV? ; :D

För övrigt, snyggt jobbat.

P.
 
Ikeas fläktskåp 60x37 med luckor utan handtag ikea täcksida monteras ovanpå.
Ca 1500 kronor vägghängd sideboard. rymmer den mesta elektroniken( förutom min AVR7000 som är över 50cm djup :'()
 
Fein skrev:
Ikeas fläktskåp 60x37 med luckor utan handtag ikea täcksida monteras ovanpå.
Ca 1500 kronor vägghängd sideboard. rymmer den mesta elektroniken( förutom min AVR7000 som är över 50cm djup :'()

IKEA's skåp finns även med djupet 60 cm som passar bra om man har lite större elektronikprylar.

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stor...d=-11&catalogId=10103&productId=21930

2 eller 3 st sådana i bredd och sedan köper man nån snygg skiva och skruvar fast ovanpå + valfria ben så har man en snygg och relativt billig möbel.

Bilden under är lånad från användaren JPU's galleri på "MinHembio" ( http://www.minhembio.com/jpu )



63147.jpg
 
Jo förvisso, men det är ju en utseende fråga oxå. blir ju en rätt saftig "ölmage" ;Dpå väggen.

JockeGbg skrev:
IKEA's skåp finns även med djupet 60 cm som passar bra om man har lite större elektronikprylar.

[länk]

2 eller 3 st sådana i bredd och sedan köper man nån snygg skiva och skruvar fast ovanpå + valfria ben så har man en snygg och relativt billig möbel.

Bilden under är lånad från användaren JPU's galleri på "MinHembio" ( [länk] )



[bild]
 
När vi köpte vår 42 tummare tänkte jag att vi skulle vitmåla hela vardagsrummet och sen ha som en svartfondvägg med silvriga blommönster bakom tvn. Men sen blev det en fond på en annan vägg istället. Vi har nog satt våran tv lite för högt men det var mest för att vi ville få upp den från småbarnen. Sen kom problemet med alla sladdar och alla korta kablar till dvd, förstärkare, video mm. Så vi ställde en gammal skänk under och ställde allt uppepå. Det ser inte så bra ut som jag skulle vilja så jag funderar på min fond iallafall me den riktig kabelgömma...
... urk varför hittade jag denna tråd, nu ser jag ju det tråkiga trasslet igen...
 
Vi har en plasma i sovrummet som vi planerade för redan när vi satte upp väggarna så vi har dragit alla kablarna i väggen så de kommer ut i ett hål bakom plasman, sen är de dragna över taket ner i garderoben där dvd-spelaren och digitalboxen står.

 
Det är ju jättesmart att göra när man bygger nytt...
 
äh, funkar väl även när man renoverar eller bara byter tv, det enda är ju att man får klösa upp någon kvadratmeter gips och karva lite under socklarna, men det är det väl värt för att slippa floppiga kabelskenor o dyl.

i köket har jag tv´n på en vägg, dvd´n + box på en skänk på en annan vägg och basenhet i ett skafferi på en tredje vägg samt satteliter uppe i takhörnan ovanför tv´n.........allt med helt dold kabeldragning givetvis ;)
 
jimmy1976 skrev:
Här är min lösning:
Hej Jimmy 1976,
vad heter den snygga tv-möbeln?




 
andreashedblom skrev:
Funk från David Design är den optimala medie-förvaringsmöbeln enligt min åsikt.
- Snygg
- Genomföringar för kablar mellan de olika facken, samt uppåt och nedåt
- Plexiglasfront så att man kan använda fjärrkontroller med dörrarna stängda

[länk]

Själv har jag en vit, låg, fristående, tresektioners Funk med skjutdörrar med grå plexiglasfront och är supernöjd!

Vad är det för prisnivå på Funk möblerna?
Vad kostade din kombination?
Verkar vara ett snyggt koncept. Bra att de inte är så djupa som andra TV-bänkar kan vara
 
Hej!

Någon som har ett litet tips på en något mindre, vägghängd tv-bänk?? gärna vit... maken vill gärna bygga en egen, men det kan gå fort, eller vääldigt långsamt och jag är otålig! måtten vi tänkt oss är ca 60 gånger 60, djup ca 40... gärna med lucka i glas... (hmm, det många krav, kanske slutar med att vi får göra en själv.... :) )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.