Snygg möbel. Var köper man den och vad kostar den?
 
Så här har vi löst det. Snygg möbel från Nisses i Västerås ;D för ca 2000:- i mörkbrunt. TVn står i riktigt bra titt höjd även om det ser lågt ut här pga vinkeln bilden är tagen. De små högtalarna plus subwoofern skall bort bakom soffan (har inte hunnit).

Övrig inredning är mörkbruna skinnsoffor (3+2), mörkt soffbord, höga ljusstakar (på golvet) och sen resten i vitt plus accenter i turkos. Vi letade överallt efter just en möbel att ha tvn på eller att ha under tvn utifall att vi hänger upp den på väggen och denna passade perfekt.
 
  • IMG_0077.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kajsa25 skrev:
Vi har ganska nyligen köpt en 42 tums plasma Tv som vi satt upp på väggen i vardagsrummet. Men nu vet jag nte riktigt vad jag ska ha för möbel under?!
Det ska vara nån form av sideboard/skåp/mediamöbel som inte är allt för dyr. Har kollat på plåtskåpet PS från Ikea i vitt som jag tycker är rätt häftigt och som passar med lägenhetens övriga inredning.

Vad har ni andra under er plasma Tv? Bilder och tips någon?  :)

/Kajsa
Denna bänk är riktigt nice..

http://www.halens.se/ProductPage.aspx?mid=2557&pid=017560
 
Vad är det för masspsykos som gör att alla har sin DVD-spelare vid TV:n??? Då får man ju resa sig ur den gosiga soffan för att byta skiva. En diskret möbel vid soffan måste väl vara det ulitimata?

Jag har dock problemet att min projektionsvägg (alltså där jag projicerar bilden från projektorn) kommer bli helt tom. Ingen TV, ingen DVD-bänk... Får väl fylla upp med låga lampor och lite högre växter... Om ingen har något bättre förslag...???

Masspsykosen att alla ska ha en megakolloss till TV-möbel liknande denna..

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stor...roductId=16224&chosenPartNumber=S19806729

..ska vi inte tala om...

Men så vaknade jag antagligen på fel sida i morse oxå....  ;)
 
Vad är det för masspsykos som gör att alla har sin DVD-spelare vid TV:n??? Då får man ju resa sig ur den gosiga soffan för att byta skiva. En diskret möbel vid soffan måste väl vara det ulitimata?



Men hur i hela friden skall man koppla dvd som står vid soffan till försärkaren, tv och dyl???? Det blir ju jättelånga sladdar????? ::)
Annars är det ju en kanonidé :)
 
Härlig kvalle på bilden?  :D ... inte klart riktigt än, och det står grejer överallt & kablar som hänger kors&tvärs men man kanske trots kvalitén på bilden kan skönja tanken?

plasmamobelpn8.jpg
 
Funk från David Design är den optimala medie-förvaringsmöbeln enligt min åsikt.
- Snygg
- Genomföringar för kablar mellan de olika facken, samt uppåt och nedåt
- Plexiglasfront så att man kan använda fjärrkontroller med dörrarna stängda

http://www.david.se/enjoy-david/system/funk/

Själv har jag en vit, låg, fristående, tresektioners Funk med skjutdörrar med grå plexiglasfront och är supernöjd!
 
www.lib.se har en schysst tv möbel... av function heter den.... man kan bygga den i olika sektioner å höjder... e riktigt kanon.. men bra lådor osv...

har även en tv bänk som heter douglas, där man kan gömma all fula apparater bakom frostat glas... å doserna går igenom :)
 
Den möbel som jesse rekommenderat finns på Mio.
Den heter Screen och kostar 5850
Finns även en billigare modell som heter Cinema, se bild nedan
Den kostar 2950

Båda finns även i valnöt mot tillägg

/Mvh LoKa
 
  • cinema_12908.jpg
Så här löste jag det med en j-a massa jobb :)

plasmavagg.jpg

plasmavagg1.jpg

Voice Azzaro 180cm TV bänk i vitt med ektopp.
TVn är en Panasonic 42" Plasma.
Högtalarkablar, Scartkabel, komponentkabel, nätkabel ligger infrästa i väggen. Bakre högtalare som inte syns på bilden är nedfrästa i golvet innan nytt golv lades. Samma sak med SUB kabeln. Ingen kabel syns någonstans.
Bioljudet är Canton Movie 150QX och burkarna drivs med en Onkyo TX703SR reciver.

Tog lååååång tid att fixa men jag är otroligt nöjd.

Kanske inte riktigt hörde till tråden men kunde inte låta bli att skryta lite  ;)
 
Här är min lösning:
 
  • 118204.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Azzarro Körsbär. Bilden är från mitt förra tv-rum. Har inte fått färdigt det nya. Men det blir samma möbler och samma tv och högtalare.
 
  • vrum-2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej,
jag har oljat, och ställt en sådan här från IKEA under 42-tummaren.
På baksidan har jag gjort större hål för elsladdar, och kompletterat med en ALU-list från Clas Ohlsson för TV-kabel.
Fungerar bra att gämma alla fula burkar i den, samtidigt som fjärrkontrollerna funkar.
 
  • 22522_PE107400_S3.jpg
Leffe O:
men HUR kommer du åt dvd, förstärkaren etc? Det finns ju inga dörrar ::)
 
Borgman skrev:
Vad är det för masspsykos som gör att alla har sin DVD-spelare vid TV:n??? Då får man ju resa sig ur den gosiga soffan för att byta skiva. En diskret möbel vid soffan måste väl vara det ulitimata?
Poängen med att ha DVD, TV och förstärkare på samma ställe är att signalvägen mellan dem blir kortast möjlig. Långa kablar ger alltid en viss kvalitetsförsämring av ljud och bild. Om man inte tycker att det spelar så stor roll så är det det ju klockrent att ha DVDn vid soffan. Om man har projektor ovanför soffan så är det snarare en fördel att också ha DVDn vid soffan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.