Fasen vad mycket du får gjort. Inspirerande!
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
ådal ådal skrev:
Fasen vad mycket du får gjort. Inspirerande!
Tack
Själv tycker jag det går alldeles för sakta 🙂
 
Kom in lite på att göra ett lika räcke som nere, men finns det en liknande profil att köpa som det är på överliggaren tro, eller måste man svetsa ett vinkeljärn och två plattjärn för att få till nåt liknande?
Hopvikt papper, slitet, med hemgjord bild av ett hus. Nedslitet, enfärgat, liggande på träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ungefär så det den ut
 
nino nino skrev:
Kom in lite på att göra ett lika räcke som nere, men finns det en liknande profil att köpa som det är på överliggaren tro, eller måste man svetsa ett vinkeljärn och två plattjärn för att få till nåt liknande?
[bild]

Ungefär så det den ut
Den ser varken praktisk eller bekväm ut att hålla i när man går upp för trappan?
 
K Kvackatore skrev:
Den ser varken praktisk eller bekväm ut att hålla i när man går upp för trappan?
Nej så är det väl, men det är original
Den är ju inte spetsig eller aå
 
  • Gilla
hakan.stridh
  • Laddar…
Fortsatt med skjulet, handtag ska väl dit sen sätter jag vindduk över öppningen i vinter, men känner min klar för nu iaf

Ett litet, halvbyggt skjul vid skogskant, bredvid en parkerad husvagn; byggmaterial och stegar synliga. Bilden är upp och ned.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dörren och karmen ska målas i 7502-B, samma som ytterdörren.
Skjutdörrar eller bygga slagdörrar är väl planen.

Båteländet måste väl också få tak så jag köpte lite reglar och satt ihop ett väggblock.

Träram på marken, förmodligen början till en byggkonstruktion eller högbädd, med cyklar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


420*220cm är måtten, ska förlängas med 180cm eller så i sommar/höst när baksidan fått panel, bredden blir 350cm.
 
  • Gilla
Söderslätt och 2 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Fortsatt med skjulet, handtag ska väl dit sen sätter jag vindduk över öppningen i vinter, men känner min klar för nu iaf

[bild]

Dörren och karmen ska målas i 7502-B, samma som ytterdörren.
Skjutdörrar eller bygga slagdörrar är väl planen.

Båteländet måste väl också få tak så jag köpte lite reglar och satt ihop ett väggblock.

[bild]

420*220cm är måtten, ska förlängas med 180cm eller så i sommar/höst när baksidan fått panel, bredden blir 350cm.
Bra jobbat, men hur är takplåten fäst i framkant? Finns det inte risk att det rycks av i nån vinterstorm?
 
D Dublin skrev:
Bra jobbat, men hur är takplåten fäst i framkant? Finns det inte risk att det rycks av i nån vinterstorm?
Skruvat 30cm in, tänkte göra lösa tassar och skruva fast som plåten fästs i men i vår.
Men är det risk att det går sönder så får jag väl göra det nu
 
Redigerat:
Började lite smått men det blev mat och sen frös jag så blev lite lite gjort.
Få se om smhi spår rätt då blir det väl 20-50cm snö till veckan så då blir det lite drygt 😄

Oorganiserad trädgård, lutande byggnadsställning, rörande byggprojekt, skräp, utomhus, träd, gräsmatta, verktyg, leksaker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jogidlöf och 2 till
  • Laddar…
Jag läste igenom tråden nu på morgonen och det här är mer än överimponerande.
Vilket driv och vilken glädje i att finna bra lösningar med en "community" som stöttar.
Imponerade, kan inte bli bättre!
 
Redigerat:
  • Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jag läste igenom tråden nu på morgonen och det här är mer än överimponerande.
Vilket driv och vilken glädje i att finna bra lösningar med en "community" som stöttar.
Imponerade, kan inte bli bättre!
Tack.
Man är väl lite dum i huvudet som tycker det är roligt att jobba 😄
 
nino nino skrev:
Tack.
Man är väl lite dum i huvudet som tycker det är roligt att jobba 😄
Inget fel i att jobba för sig själv.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
K Kvackatore skrev:
Inget fel i att jobba för sig själv.
Nej då
Jobbar ju även heltid, blir mest hemmet som blir lidande, tur man har en bra fru som fixar hemma
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Lillryck idag

En parkerad båt under tak vid ett hus omgiven av snö på kvällen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


"Bara" plåten som saknas 😄

Ramla ner lite snö

Mätsticka i snö visar snödjupet på cirka 20 centimeter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Synd bara att inga vattendrag frusit
 
  • Wow
  • Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Har legat lite på latsidan
Börjat lite smått med salningar till lägenheten jag renoverade i somras, tur man har förstående hyresgäst 🙂

Får ev en 3a ledig i mars och hg har rökt inne i många år så även där är det helrenovering som gäller ☹️

Har startat en annan tråd
https://www.byggahus.se/forum/threads/rimlig-uppskattning.506945/#post-5537465

Funderar mest på om man ska skippa att sänka taken, för bättre ljudisolering mellan översta och den här, eller om man ska snika och göra det sen 🙄
Även fönstren ö, fattas 6st till den här lgh och 10-12 totalt...
Vore jäkligt skönt att kunna byta alla fönster i höst vinter -24 men samtidigt är det 10' extra som ska ut nu.
 
  • Gilla
Söderslätt
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.