A Anderscurl skrev:
Känns som att det faktiskt kommer att se bättre ut om det linjerar i framkant.
Var min tanke med
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Inte konstigare än vad det ser ut nu :p
Haha jag vet, skulle helst inte ha det men vet att det behövs
 
Jag tror med det ser bättre ut om det livar med balkongen
 
  • Gilla
Fel av Åke och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag tror med det ser bättre ut om det livar med balkongen
Instämmer!
 
Frun har jobbhelg = 2 dagar att greja på åt mig.

Drog kabel från värmepumpen till trapphuset. Fick tag på en innegivare med larmdiod (kommer bara att använda dioden inte givaren) som jag sätter där, då kanske hyresgästerna kan se om pumpen slagit ifrån och meddela mig innan det blivit kallt i huset.

Kapat och målat järnen till snedtaket, monterat upp 2st
Bostadshusfasad med synliga renoveringsprojekt, inklusive en metalltrappa och kabeldragningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Började montera upp köket i rummet på andra våningen, trångt utan dess like när allt står utspritt i rummet...
Delvis monterat vitt köksskåp med öppna dörrar och verktyg i en orenoverad yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ska prova få dit givaren imorgon, de båda andra järnen och förlänga väggen 30cm i rummet och få dit resten av köket.

Väntar på fönsterbänkar, ämnena är klara så bara rätt verktyg åker i CNC fräsen så blir dom klara. Fått lite klagomål att det drar vid de nya fönstren :D
 
  • Gilla
maria01 och 2 till
  • Laddar…
Om fönsterna drar får väl hyresgästerna skjuta på.;)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
RoTe
nino nino skrev:
då kanske hyresgästerna kan se om pumpen slagit ifrån och meddela mig innan det blivit kallt i huset.
Varför inte ett mobillarm istället?
 
RoTe RoTe skrev:
Varför inte ett mobillarm istället?
Har du nåt tips?
 
Järnen på plats, tydligen har jag eller hyresgästerna städat bort reglarna till taket så det får jag ta en annan dag.
Byggnad med järnkonstruktioner för takstöd, en stege lutad mot väggen och en parkerad bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det mesta av köket på plats
Kök med bänkskiva som inte passar perfekt, diskho installerad, verktyg synliga på arbetsyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har ett litet problem här... bänkskivan är 16cm för kort till vänster och 20cm för lång till höger. T
Tänkte snika och skarva bänksskivan men behöver ha en skarv som blir vattentät då diskhon är bredvid, så tips på hur jag ska göra mottages tacksamt.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Lägg till vänster dit en yta av stor klinkerplatta (60*60?) på lagom tjock spånskiva och foga med silikon runt om.
Kan bli en fin avställningsyta ;)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
AXS
Håller med, skarva inte utan sätt något annat där istället.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Såg nu att det fattas luckor till köket så jag måste väl förmodligen beställa nya luckor och då får det isåfall bli en ny bänkskiva också...

Köpte ju beg kök men trodde ju att det skulle vara komplett, är väl ett år sen så om det fanns luckor kvar så är dom garanterat slängda men jag har skickat till säljaren och frågat
 
  • Ledsen
Beemaster
  • Laddar…
Här svänger det friskt...
Fick kontakt med han jag köpte köket av och dom hade inte slängt några luckor.
Fick bild på det igen och insåg att det var dörrar med glas som fattades, kikade där jag ställde vitvarorna och där stod dom :oops::D

Fått hem en fönsterbänk, blir nog bra
Ny fönsterbänk i förpackning bredvid krukväxt och vitvaror i ett hemmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
Svänger var ordet ja...

Har skrivit fel mått så bänken är 3cm för kort, men jag får kapa ner den och sätta i trapphuset istället.

Tyckte även att utskicket var både kort och smalt, ökar längden på det till 9cm istället för 7cm och bredden till 6.5cm istället för 3cm.
Då kan jag ha 70 foder och ändå ha lite utstick och fodret är väl 12-15mm tjockt så då blir det lite utåt också

Fönsterbänk inomhus som är för kort, kapad för att placeras över ett värmeelement, med vägg och fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Synpunkter på det?
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
nino nino skrev:
Svänger var ordet ja...

Har skrivit fel mått så bänken är 3cm för kort, men jag får kapa ner den och sätta i trapphuset istället.

Tyckte även att utskicket var både kort och smalt, ökar längden på det till 9cm istället för 7cm och bredden till 6.5cm istället för 3cm.
Då kan jag ha 70 foder och ändå ha lite utstick och fodret är väl 12-15mm tjockt så då blir det lite utåt också

[bild]

Synpunkter på det?
Var har du beställt dem? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.