L lassebrun skrev:
Hur är ytan? Spontant känns den som porös och betongliknande med porer och gropar. Men så kan den ju inte vara. Slät som målarfärg eller en stenskiva?
L lassebrun skrev:
Hur är ytan? Spontant känns den som porös och betongliknande med porer och gropar. Men så kan den ju inte vara. Slät som målarfärg eller en stenskiva?
Skulle nog säga betongliknande men slät. Efterbehandlingen med Sealern gör att det blir en slät/mjuk yta samtidigt som utseendet är betongaktigt.... svårt att förklara men bifogade ett par bilder på nära håll.
 
  • Närbild på en vägg med slät, betonglik yta behandlad med sealer som ger en mjuk finish.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på slät yta med betongliknande utseende behandlad med Sealer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
J J-O skrev:
Grymt!

Blir lite yr i huvudet när jag kikar på deras hemsida.

För att försöka få lite klarhet. För ett badrum med bef. Kakel/klinker behöver jag följande(?):

Förstärkning med armeringsnät.
[länk]

Samt
[länk]
J J-O skrev:
Grymt!

Blir lite yr i huvudet när jag kikar på deras hemsida.

För att försöka få lite klarhet. För ett badrum med bef. Kakel/klinker behöver jag följande(?):

Förstärkning med armeringsnät.
[länk]

Samt
[länk]
Förstår verkligen det! Glad att @Verga kunde hjälpa mig här på forumet. Men du har rätt dom två kitten köpte jag (totalt 30 m2 för min del). Fördelen är att allt kommer i färdigblandade hinkar så det är bara att köra
 
  • Gilla
J-O
  • Laddar…
Det här kommer bli sommarprojektet för min del!

Hur är det att göra hörnen? Är lite orolig för mitt badrum som har 10 hörn på 5kvm...
 
  • Gilla
DjuDju
  • Laddar…
Berg9091 Berg9091 skrev:
Det här kommer bli sommarprojektet för min del!

Hur är det att göra hörnen? Är lite orolig för mitt badrum som har 10 hörn på 5kvm...
Det gick ganska smidigt att göra hörn. Tyckte att det lättaste var att dra med fingret först (typ som när man slätar ut fogar) och sedan använda spackelskrapan.
 
  • Gilla
Berg9091
  • Laddar…
Behöver er hjälp, misslyckades rejält igår ikväll med att försöka installera duschväggen.... vi har ju utanpåliggande rör och tänkte såga ut två hål för dessa på väggskenan. Gjorde dock fel med ena avståndet så hålet hamnade snett. Ska försöka köpa en ny skena....

Men det jag behöver hjälp med er tips på hur man sågad/gör hål för vattenrör på ett smidigt sätt i väggprofilen. Använde handsåg men det blev bara skit alltihopa....
 
Skulle säga köp en hålsåg i rätt mm till skruvdragaren och ta hål i profilen för rören istället för att såga för hand eller med sticksåg.
Då måste du förvisso demontera rören och trä igenom. Men det är inga konstigheter om det sitter klämringskopplingar.
 
  • Gilla
DjuDju
  • Laddar…
J J-O skrev:
Skulle säga köp en hålsåg i rätt mm till skruvdragaren och ta hål i profilen för rören istället för att såga för hand eller med sticksåg.
Då måste du förvisso demontera rören och trä igenom. Men det är inga konstigheter om det sitter klämringskopplingar.
Nice tips!
Se bild, koppla bort vid själva pilen och trä igenom rören. Rören är idag 12 mm, med fastklämd ring kanske jag behöver gå upp till 13-14 mm antar jag på hålsågen.
 
  • Rörinstallation i badrum med pil som visar var man ska koppla bort för att trä igenom 12 mm rör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja exakt. Något större hål än rördiametern så du har lite spelrum.
 
  • Gilla
hakber77 och 1 till
  • Laddar…
J J-O skrev:
Ja exakt. Något större hål än rördiametern så du har lite spelrum.
Ska prova det när nya väggskenan komemr. Beställde en ny väggskena eftersom det gick sådär med håltagningen... suck
 
  • Gilla
J-O
  • Laddar…
Bara (jädra) duschväggen kvar nu
 
  • Nästan färdigt badrum med handfat, toalett och duschutrustning, duschvägg saknas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat badrum med grå väggar, rund spegel med belysning, mörkgrått handfatsskåp och toalett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
verobar och 9 till
  • Laddar…
Blir ju ett jäkla lyft!

Är det nån som vet hur det funkar om man vill ha mikrocement i ett helt nybyggt badrum? Sätter man det direkt på tätskiktet då?
 
  • Gilla
marka och 1 till
  • Laddar…
Klaugust Klaugust skrev:
Blir ju ett jäkla lyft!

Är det nån som vet hur det funkar om man vill ha mikrocement i ett helt nybyggt badrum? Sätter man det direkt på tätskiktet då?
Ja men det tror jag man gör, tätskiktar som vanligt för kakel och klinkers sen microcement
 
  • Gilla
garvin
  • Laddar…
DjuDju DjuDju skrev:
Bara (jädra) duschväggen kvar nu
jäklar vad snyggt det blev! Imponerande.
Hur är golvet? Är det lika slätt som väggen? blir det glatt när det är blött?
 
Går det att få det lite flammit på nåt vis?
 
Klaugust Klaugust skrev:
Blir ju ett jäkla lyft!

Är det nån som vet hur det funkar om man vill ha mikrocement i ett helt nybyggt badrum? Sätter man det direkt på tätskiktet då?
På min lokala färghandel tala dom på att spackla med fix först om jag inte minns fel :thinking:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.