A
skoge skoge skrev:
räkna när du filar...du har inte filat bägge sidor lika mycket
tanden är antingen slöare på ena sidan.
Eller ojämna.
Eller så är ryttaren ojämn..
 
  • Gilla
skoge
  • Laddar…
Maskintok skrev:
tror jag får göra en film där jag filar på frihand så man vet vad det är.. kan använda mall med..
du får försöka få till kameran...blir nog enklare än med telefon
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
skoge skoge skrev:
du får försöka få till kameran...blir nog enklare än med telefon
japp:thinking:
ska nog lösa detta på något vis.. (y)
 
A
jag ska ju ändå fila en kedja till den där Hva 254an jag la hit.. Så... :thinking:
 
A
men idiotförklara inte oss när vi säger att man ska fila en sprit ny kedja också innan man kör...
 
  • Haha
  • Gilla
frasen_36 och 4 till
  • Laddar…
Fairlane
Maskintok skrev:
tror jag får göra en film där jag filar på frihand så man vet vad det är.. kan använda mall med..
Fixar du det så kommer jag garanterat titta. Förklara gärna som du skulle förklara för en som aldrig sett en motorsåg förut. Jag sågar gärna och är noga med säkerheten, men fila kedjan ska jag börja med nu (så fort jag har filar och får lite tid över).
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Fairlane Fairlane skrev:
Fixar du det så kommer jag garanterat titta. Förklara gärna som du skulle förklara för en som aldrig sett en motorsåg förut. Jag sågar gärna och är noga med säkerheten, men fila kedjan ska jag börja med nu (så fort jag har filar och får lite tid över).
Jo jag brukar förklara ganska ingående och noga... tror du hade funnit en hel del av mina filmer se värda...
 
  • Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Maskintok skrev:
Jajemän.
grundbok 1 sidan 62 och framåt..
Men varför ska allt vara digitalt..
mycket trevligare med boken..
Har för mig att jag har ex antal liggande sedan jag utbildade folk..
Du kan få utbilda min svåger :rofl::rofl::rofl:
 
  • Haha
1
  • Laddar…
Åsa Lund
Kastskyddet på en motorsåg låste kedjan när svågern lagt sågen i bakluckan på bilen.
Av nån outgrundlig anledning fick han inte loss det genom att trycka tillbaka bygeln/vingen (eller vad det heter) .
Så nu har han skruvat isär sågen för att lossa bromsen på kedjan. Jag fattar ingenting :dizzy:
 
  • Haha
1
  • Laddar…
A
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Kastskyddet på en motorsåg låste kedjan när svågern lagt sågen i bakluckan på bilen.
Av nån outgrundlig anledning fick han inte loss det genom att trycka tillbaka bygeln/vingen (eller vad det heter) .
Så nu har han skruvat isär sågen för att lossa bromsen på kedjan. Jag fattar ingenting :dizzy:
Låter mysko..
:thinking:
 
Åsa Lund
Handhavandefel enligt mig. Begriper inte alls vad han pysslar med. Vet inte om jag ska skratta eller gråta :cool:
 
  • Haha
breakman och 1 till
  • Laddar…
A
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Handhavandefel enligt mig. Begriper inte alls vad han pysslar med. Vet inte om jag ska skratta eller gråta :cool:
Ta en kopp kaffe och njut av showen :crysmile:
 
  • Haha
Åsa Lund
  • Laddar…
Åsa Lund
Svågern är van att använda motorsåg, enligt honom själv.
Men att läsa på hur man startar och använder en kraftig såg av proffsmodell, vilket är det han skaffat nu, är inte grejen.
Istället så börjar han skruva isär en såg som min man fick igång på första försöket, två dagar tidigare.
Svågern skulle nog hålla sig till elkedjesåg istället :crysmile:
 
  • Haha
1
  • Laddar…
A
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Svågern är van att använda motorsåg, enligt honom själv.
Men att läsa på hur man startar och använder en kraftig såg av proffsmodell, vilket är det han skaffat nu, är inte grejen.
Istället så börjar han skruva isär en såg som min man fick igång på första försöket, två dagar tidigare.
Svågern skulle nog hålla sig till elkedjesåg istället :crysmile:
:crysmile:kan vara bra att hålla distans till den där showen... Men det vore riktigt kul att se.. ;)

Jag hade en kund för flera år sedan som hävdade att hans gräsklippare var så tyst att man inte hörde den..
Men den skar dåligt som han sa..
Har du provat att starta motorn, frågade jag:crysmile::crysmile::crysmile:
 
  • Haha
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
A
kan vara så att han verkligen inte trycker tillbaka bågen.. speciellt om handen ligger emellan.. är det en äldre såg så kan detta vara felet..

Men annars så kan något ha fastnat vid bromsbandet..
men jag må nog ändå tro på Handhavandefel.. av beskrivningen:rofl:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.