L larsson r skrev:
Det är bra att han säger nej.
Detta fiberrally måste granskas bättre
Vad menar du med fiberrally?
Jag tycker annars det är 10år för sent.
Installerade fiber 2005 och kan tyckas det har gått väldigt segt med utbyggnaden.
Men det är väll så man ska använda det gamla in i det sista till det inte funkar längre sen blir det panik.
Eller är du av generation "internet är en fluga" ;)
 
  • Gilla
tompaah7503 och 5 till
  • Laddar…
O
L larsson r skrev:
Det är bra att han säger nej.
Detta fiberrally måste granskas bättre
Okej vad bygger det resonemanget på?
För om du om du läst tråden ordentligt så finns det inga alternativ just nu till fiber. Radio har naturlagarna emot sig.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Det är ju bara landsbygden kvar för utrullning av fiber och stamnät.
Så vill man få en levande lands/glesbygd så bör man istället underlätta för byggnationen inte motarbeta.
 
  • Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Fiberutbyggnaden är ju br om kvaliteten uppfylls men som det är nu så fuskas det ju nåt så enormt
Tyvär så blir det ju så när allt är prispressat in i döden.
När gamla televerket la sitt kopparnät va inte pressen på samma sätt men nu finns det knappt plats i backen för fibern vilket gör att det fuskas
Sen är meterpriset så lågt satt att det inte går att hinna med kvaliteten
 
O
L larsson r skrev:
Fiberutbyggnaden är ju br om kvaliteten uppfylls men som det är nu så fuskas det ju nåt så enormt
Tyvär så blir det ju så när allt är prispressat in i döden.
När gamla televerket la sitt kopparnät va inte pressen på samma sätt men nu finns det knappt plats i backen för fibern vilket gör att det fuskas
Sen är meterpriset så lågt satt att det inte går att hinna med kvaliteten
Det fuskas inte överallt, säkert på en del ställen. Men med ditt resonemang ska vi inte bygga hus heller, eftersom det fuskas så.
Fibern som bärare av internet blir inte dåligt bara för några inköpare inte begriper bättre.
Det är inte bra när det fuskas. Men skyll inte det på fibern i sig. Det är säkert ett problem, men ett problem som drabbar alla projekt
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Y
Det har grävts, det har asfalterats, det har lagts ner rör, tråd. Många miljöskadliga steg.
När all denna tråd är nedlagd så är tekniken föråldrad och det trådlösa sprungit förbi.
 
  • Gilla
larsson r
  • Laddar…
Jag förstår bara inte vitsen med fiber .
Jag bor i husvagn på veckorna o har precis samma utbud trådlöst
 
  • Gilla
Finndjävel
  • Laddar…
Y Yrrol skrev:
Det har grävts, det har asfalterats, det har lagts ner rör, tråd. Många miljöskadliga steg.
När all denna tråd är nedlagd så är tekniken föråldrad och det trådlösa sprungit förbi.
Tror du får läsa på lite bättre om vad fiber är och dess potential. Sök lite i andra trådar så får du bättre förståelse och kunskap om varför ditt påstående är helt fel.:D
Den här tråden handlar om grävning och fiberutrullning.
 
  • Gilla
Lennart Karlsson och 4 till
  • Laddar…
L larsson r skrev:
Jag förstår bara inte vitsen med fiber .
Jag bor i husvagn på veckorna o har precis samma utbud trådlöst
Se tidigare notering, det finns flera andra trådar som mycket omfattande besvarat din fråga om varför.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
L larsson r skrev:
Jag förstår bara inte vitsen med fiber .
Jag bor i husvagn på veckorna o har precis samma utbud trådlöst
Hur många ungdomar har du i husvagnen ?
 
  • Gilla
fusion och 1 till
  • Laddar…
R RoBo skrev:
Hur många ungdomar har du i husvagnen ?
inga ,men dom har ju livet framför sej så varför ha brottom
 
L larsson r skrev:
inga ,men dom har ju livet framför sej så varför ha brottom
Eller är det så enkelt att du tillhör de som inte har behov av fiberanslutning;)
 
A AndersS skrev:
Eller är det så enkelt att du tillhör de som inte har behov av fiberanslutning;)
korrekt
 
Här fungerar det att streama tre filmer samtidigt med 4G. Eftersom dom bygger ut det hela tiden så lär det inte bli sämre. Jag förstår inte heller fiberhetsen.
 
  • Gilla
larsson r
  • Laddar…
Y
Så ni tror på allvar att det trådlösa kommer stanna i utvecklingen?
 
  • Gilla
larsson r
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.